Kumelk

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Noen som har begynt på dette enda?

Kutter man ut nan gradvis?

Er det ikke noe som heter nan3 også?

Noen med erfaring/anbefaling?
 
Jeg bruker melk i matlaging, men han får det ikke rent enda.

Så bruker jeg hipp, og der finnes det #3, så det blir vel det samme tenker jeg. Bruker 2 her nå.
Er #3 en slags erstattning for vanlig kumelk? Ikke helt satt meg inn i det enda :p
 
Aner egentlig ikke, har bare begynt å bruke litt i grøt og matlaging, pluss at han får smake litt fra glass innimellom. Han er 11,5 nå. Han har aldri likt erstatning, så er litt urolig for at han ikke skal like dette heller. Ammer fremdeles, men kunne godt tenke meg at han snart kunne hatt et næringsmessig godt alternativ, for å si det slik.
Forresten, kjenner jeg tviholder litt på ammingen, blir helt emo bare ved tanken av å slutte.. Andre som har det slik? :eek:
 
Vi begynte med h-melk ei lita uke før 1årsdagen, ei flaske om kvelden, hun får så mye hun vil ha :)
Ammer enda så aner ingenting om nan3..

Snuppa vår ligger fortsatt under den røde streken på terminfødt-skjemaet så vi fikk beskjed om å bruke h-melk, selv om det er lett/ekstra lett som er anbefalt ;)

Hun fikk først smake litt fra mitt glass når vi spiste kveldsmat (jeg er en strek på snaue 40kg så her er det h-melk all the way uansett :p), alt som kommer fra de voksner glass/tallerkner er en superhit her så hun elsket det, og liker det fortsatt veldig godt selv om hun får det på egen flaske nå ;)

Og Agent Orange; Ja! Har absolutt ikke lyst til å slutte!! Men hun bretter ned toppen min, drar i nippelen og roper "pupp!!!!" Når hun sitter på fanget mitt og plutselig får lyst på, og biter så det jomer etter så det er kanskje på tide å gi seg.....men jeg vil ikke :p
 
Vi har begynt med hipp3, starta rundt 11mnd dagen (ikke satt meg så nøye inn i det, ville bare se hvordan det gikk iforhold til hipp2, å magen hans har faktisk vært bedre enn noensinne etterpå:) ).. Men ikke introdusert ren kumelk enda. Han får vanlig youghurt, og melk via maten. Drikker kun en flaske med hipp i døgnet også da..
Blir nok å gradvis innføre kumelk til brødmåltidene nå fremover, gi små mengder i starten, å øke på gradvis til en full kopp.. Husker ikke hva vi gjorde med storesøster, men vet hun var helt ferdig med hipp og kveldsflaske generelt fra hun var ca 13mnd..
 
Har ikke begynt, men helsesøster mente at vi skulle prøve å introdusere det til måltidene.
 
Vi begynte med h-melk ei lita uke før 1årsdagen, ei flaske om kvelden, hun får så mye hun vil ha :)
Ammer enda så aner ingenting om nan3..

Snuppa vår ligger fortsatt under den røde streken på terminfødt-skjemaet så vi fikk beskjed om å bruke h-melk, selv om det er lett/ekstra lett som er anbefalt ;)

Hun fikk først smake litt fra mitt glass når vi spiste kveldsmat (jeg er en strek på snaue 40kg så her er det h-melk all the way uansett :p), alt som kommer fra de voksner glass/tallerkner er en superhit her så hun elsket det, og liker det fortsatt veldig godt selv om hun får det på egen flaske nå ;)

Og Agent Orange; Ja! Har absolutt ikke lyst til å slutte!! Men hun bretter ned toppen min, drar i nippelen og roper "pupp!!!!" Når hun sitter på fanget mitt og plutselig får lyst på, og biter så det jomer etter så det er kanskje på tide å gi seg.....men jeg vil ikke :p
Haha, Hnene! Så søt!! Min har ikke SÅ sterke meninger om pupp, men han er rimelig "in the mode" når pysjen er kommet om kvelden, da blir han helt desperat hvis ikke puppen kommer frem fort nok.
Ellers så liker han å ligge og dra meg i brystvorten mens han babler i vei til den. Litt rart og litt søtt samtidig! ;)
 
Haha, Hnene! Så søt!! Min har ikke SÅ sterke meninger om pupp, men han er rimelig "in the mode" når pysjen er kommet om kvelden, da blir han helt desperat hvis ikke puppen kommer frem fort nok.
Ellers så liker han å ligge og dra meg i brystvorten mens han babler i vei til den. Litt rart og litt søtt samtidig! ;)

Hehehe, høres kjent ut altså :p vi får se hvor lenge det varer, den siste uka har hun vært mye mindre interessert så kanskje vi nærmer oss slutten...hadde vært greit hvis hun kutta ut av seg selv, jeg har bare ikke ork og energi til avvenning ;)
 
Min har fått litt melk til maten nå de siste dagene og han elsker det. Vil bare ha mer :)
 
Har ikke prøvd enda, men kanskje vi skal det snart :) Han liker alt annet så da håper jeg han liker det også.
 
Hs sier at man kan introdusere melk i mat når de er 10 mnd, men å drikke kumelk skal de ikke før tidligst 12 mnd..
 
Å herre... Havna på feil tråd jeg :p beklager. Litt eldre deres barn enn mitt :p beklager nok en gang å god helg :)
 
Vi har latt henne smake ren melk siste uka og hun bare spytter. Har begynt å putte litt i flasken hennes nå i helgen, og der går bra. Forsøker å fase ut MME med nan3 og gå over på kumelk nå. Hun har fått det i mat siden hun var nærmere 11 mnd, det har vel forekommet smaksprøver på ymse med melk i før det også.

Nan3 er ment som alternativ til kumelk før kumelk kan gis, dvs ca fra 10 mnd. Hun reagerte litt på smaksforskjell fra nan2, men godtok den raskt.

Misunner så dere som kan amme ennå! Åh måtte mitt neste barn bli mer glad i pupp enn nr 1
 
Hehehe, høres kjent ut altså :p vi får se hvor lenge det varer, den siste uka har hun vært mye mindre interessert så kanskje vi nærmer oss slutten...hadde vært greit hvis hun kutta ut av seg selv, jeg har bare ikke ork og energi til avvenning ;)
Ja, det hadde definitivt vært det beste ;) Håper det går seg til for dere!
 
Har ikke prøvd kumelk enda, men så sambo hadde kjøpt nan3 til å ha når jeg er på jobb (uten at han veit hva det er :p). Når jeg er hjemme er det pupp for alle penga og har tenkt til å holde på en god stund til :)
 
Vi har det kun i kokt mat. Hun skal utredes for kumelkallergi så da gir vi det ikke rent. Såvidt hun kan få litt Hipp.
 
Back
Topp