Fått brev i posten i dag!

Lykkeliten_86

♥ Håper på en liten en ♥
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2016
Jippi! Vi har fått brev om forsamtale 5. mai på Rikshospitalet! :D

Jeg synes det er rart at de i brevet har lagt ved rekvisisjon om sædprøve av mannen, den er jo allerede tatt på Rikshospitalet. Vi fikk med rekvisisjon fra Ullevål da jeg var der pga endometriose og IVF-søknaden ble sendt, så leverte vi på Riksen. Prøven var helt normal, så jeg skjønner ikke at de trenger en til bare noen måneder senere? :confused:

Uansett veldig godt å få time! :D

Edit: De trenger ikke ny sædprøve, det var bare skjedd noe feil i journalen. Alt i orden etter er par telefoner. :)

Last edited:
Så deilig, da er dere et steg nærmere :)

Det er fordi den jan forandre seg.

Det er fordi den jan forandre seg.

Så alle må levere på nytt ved forsamtale? Den forrige ble tatt for bare to måneder siden, det var derfor jeg tenkte at det holdt. :)

Det står også i brevet at vi ikke tilhører pasientgruppen med høyest prioritet. Så vi har ikke fått noen behandlingsfrist. Jeg håper ikke det betyr at vi må vente ekstra. Det er jo ikke helt bra med min livmor. :confused: Utålmodig.no her. :p :)

Edit: Fikk vite nå at de som nærmer seg øvre aldersgrense har høyest prioritet. :)

Last edited:
Ring og si at dere allerede har tatt prøve. Kan hende dere slipper å levere ny. Du må bare be den legen som fikl resultatet om å få en kopi.

SÅ bra!! Godt for deg å ha dato å forholde deg til:D

Mannen min måtte også ta ny prøve, selv om han allerede hadde tatt to.

Veldig greit med en dato. :D Selv om vi nok må holde ut helt til høsten før første forsøk. :p

Ja, kan hende han må levere ny, men det får vi ikke tatt hjemme før timen pga morgenrushet inn til Oslo. Arg! Så jeg får nok ringe og høre. :)

Ring og si at dere allerede har tatt prøve. Kan hende dere slipper å levere ny. Du må bare be den legen som fikl resultatet om å få en kopi.

Jeg ringer i morgen og hører. :D Takk! :)

Veldig greit med en dato. :D Selv om vi nok må holde ut helt til høsten før første forsøk. :p

Ja, kan hende han må levere ny, men det får vi ikke tatt hjemme før timen pga morgenrushet inn til Oslo. Arg! Så jeg får nok ringe og høre. :)
Ja, det virker som det blir oppstart i høst for dere. Uansett godt å kome i gang, og få vite hva som er planlagt:-)
Stakkars mannen min måtte gå på et toalett på sykehuset. Han gruet seg litt før det, ja.:p

Ja, det virker som det blir oppstart i høst for dere. Uansett godt å kome i gang, og få vite hva som er planlagt:-)
Stakkars mannen min måtte gå på et toalett på sykehuset. Han gruet seg litt før det, ja.:p

Oj. Toalett ja!!! Det er tøft.

De har opplegg for å ta prøven på sykehuset om man ikke kan ta hjemme, men da tror jeg at man må booke tid. De vil helst at man tar hjemmefra, men da må den leveres innen 1,5 time og det rekker ikke vi i Oslo-morgen-kaoset. :p Jeg håper det holder med prøven fra sist, krysser fingrene og ringer i morgen. Uansett så har mannen skjønt at innlevering av sæd til mennesker i hvit frakk kreves fremover. :rolleyes:

Ja, det var litt spesielt. Jeg og en annen dame satt og ventet sammen, mens mennene våre var på hvert sitt do og leverte.:p

Du får ringe og høre om han kan slippe, ja:-)

Ja, det var litt spesielt. Jeg og en annen dame satt og ventet sammen, mens mennene våre var på hvert sitt do og leverte.:p

Oh my! Haha.. Det her kan jeg ikke fortelle hvert fall. :p

At de mannfolka skal runke på do er vel det minste de kan gjøre i forhold til alt vi gjør. Haha:) Hvis et forsøk lykkes og det fødes et barn, så er den lille "kosestunden" de har som å pisse i havet. Har en mann som klaget en gang. Til jeg forklarte dette og da ble det stille. Hihihi :):)

Hipp hurra! Så bra! Endelig din tur :-)

Mannen her måtte ikke levere ny sædprøve på forsamtalen i dag. Han tok sist i desember.

Vi har ikke fått vite noe om prioritet. Men hun understreket at jeg var veldig ung (31) :D

Hahaha, nå lo jeg godt! For et opplegg :D

Roper litt hurra for brev her også jeg, Lykkeliten! Da var hjula i gang :D

Hipp hurra! Så bra! Endelig din tur :-)

Mannen her måtte ikke levere ny sædprøve på forsamtalen i dag. Han tok sist i desember.

Vi har ikke fått vite noe om prioritet. Men hun understreket at jeg var veldig ung (31) :D

Det står på baksiden av innkallelsen/side to. :) Det skal alltid stå i innkallelsen fra spesialisthelsetjenesten (det står der det stod hvilken lege som hadde vurdert henvisningen din). Men jeg har nå fått vite at de som har høyest prioritet har det enten pga høy alder eller fordi de skal få ut egg før cellegiftbehandling. Så vi andre får klare oss uten ekstra prioritet. :p

Og så bra at mannen din ikke trengte å ta ny, da trenger sikkert ikke mannen min heller.

Back
Topp