Sovepose - hvor lenge?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Hvor lenge brukte dere sovepose til barnet? Jeg vil gjerne ha svar fra de som har brukt det eller bruker det, ikke hundre svar fra dere som ikke bruker det.

Snuppa er over ett år og bruker fremdeles pose. Begynte med det før jul fordi hun sparket av seg dyna hele tiden og jeg var redd for at det skulle bli kaldt for henne i løpet av natta.

Her bruker vi enda vi også:) begynte før jul vi også:p men den har dårlige knapper så den klarer hun fort å sparke av seg:p haha så hun ligger ikke med den lenge

Her bruker vi enda vi også:) begynte før jul vi også:p men den har dårlige knapper så den klarer hun fort å sparke av seg:p haha så hun ligger ikke med den lenge
Åh... Vi har med glidelås på ryggen. Umulig for henne å få av seg! :-)

Her bruker vi posen enda (14 måneder) og blir sikkert å bruke den en god stund. Den ble en erstatning for babynestet når han vokste ut av det, og mini forbinder den med at nå skal han sove.

Her bruker vi posen enda (14 måneder) og blir sikkert å bruke den en god stund. Den ble en erstatning for babynestet når han vokste ut av det, og mini forbinder den med at nå skal han sove.
De er helt geniale da... Hvorfor brukte jeg ikke det tidligere tenker jeg :P

Vesla begynte å bruke den da hun var en 10-11 mndr og til hun var 15 mndr. Hun følte nok e øn trygghet i den, og roet seg med en gang på kvelden da vi Tok den på.
Sovepose er genialt:)

Vesla begynte å bruke den da hun var en 10-11 mndr og til hun var 15 mndr. Hun følte nok e øn trygghet i den, og roet seg med en gang på kvelden da vi Tok den på.
Sovepose er genialt:)
Hvordan sluttet dere å bruke den da? Gikk det greit? Skjønte hun at hun ikke skulle sparke av seg dyna?

Hvordan sluttet dere å bruke den da? Gikk det greit? Skjønte hun at hun ikke skulle sparke av seg dyna?
Den var veldig trang, derfor tok vi den av. Og da hadde hun ikke behovet. Vi brukte den mest fordi hun følte seg litt svøpt i den. Vi pakket henne godt inn i dyna, men det ble sparket bort:p

Eldste her brukte det vinteren han var 1 år. Født i november. På sommeren var det ikke nødvendig. Andre vinteren så brukte han det ikke. Lå noen ganger uten dyne, men da var han liksom mer "robust" enn en ettåring. Hadde på sokker da. Såååå...til 1,5 år?

Til han sluttet å amme på natta, altså 16 måneder :)

Har brukt poser til ungene var litt over 2 år. Jeg kjøpte et par i store størrelser i Nederland. De norske er vel helst litt mindre, så det sier stopp av seg selv? Begge ungene var temmelig misfornøyde da posene ikke passet mer, men 2-åringer er heldigvis store nok til å forstå når de blir forklart. Yngste har aldri hatt problemer med å bruke dyne, mens eldste på 6 år enda ikke har forstått hvordan en dyne brukes, eller hvorfor han i det hele tatt skulle bry seg med det. Han insisterer på pysjamaser med hel fot, men da blir han visst varm nok uten noe over seg. Vanskelig å forstå for frossne meg. :p

Til ca 2 år, da fikk hun ikke til å sove ordentlig med den mer.

...men dersom det er veldig kaldt på rommet tar jeg på henne en ekstra ulljakke over pysjen og strikka ullsokker i tilfelle hun havner oppå dyna. ;) nå er hun 2.5 år.

Har brukt poser til ungene var litt over 2 år. Jeg kjøpte et par i store størrelser i Nederland. De norske er vel helst litt mindre, så det sier stopp av seg selv? Begge ungene var temmelig misfornøyde da posene ikke passet mer, men 2-åringer er heldigvis store nok til å forstå når de blir forklart. Yngste har aldri hatt problemer med å bruke dyne, mens eldste på 6 år enda ikke har forstått hvordan en dyne brukes, eller hvorfor han i det hele tatt skulle bry seg med det. Han insisterer på pysjamaser med hel fot, men da blir han visst varm nok uten noe over seg. Vanskelig å forstå for frossne meg. :p
Jeg har en fra lindex som er str 2-3 år :)

Jeg har en fra lindex som er str 2-3 år :)
Da skal jeg se om jeg finner der til nestemann. :) Tror de nederlandske mine også var ca 2-3 år. Den gangen tror jeg ikke jeg fant større enn 18 mnd her.

Fra 6 mnd til rundt 1 år gjerne. Sov da like godt uten den så.

Back
Topp