Såå mye utstyr

martuf

August Lykke (igjen) <3
Hei folk når starter dere med å planlegge handling av utstyret osv. Og hvordan reagerer de eldre barna med at den nye babyen får så mye og ikke dem?

Hei folk når starter dere med å planlegge handling av utstyret osv. Og hvordan reagerer de eldre barna med at den nye babyen får så mye og ikke dem?
Vi startet så fort vi hadde vært på OUL :P Har ingen eldre barn, så vet ikke hvordan de reagerer, men man må fortelle dem at de fikk like mye da de ble født.Kan ikke kjøpe masse til dem bare fordi den nye babyen får utstyr ;)

Vi har bare handla inn litt og litt her og der og så har vi arvet litt :) og vi ønsket oss utstyr i bursdagen min og bryllupet, vi trengte ikke stort til oss, så da ble det babyutstyr på ønskelista ;)

Og så holdt vi utsikt etter tilbud og var i Sverige handla litt :)

Det er første barnet til oss, så ingen eldre søsken å tenke på :)

Er først nå vi har begynt med ordentlig innkjøp. Fikk vogna for et par uker siden, men nå har vi så smått begynt å handle inn resten. Har ingen barn fra før :)

Vi startet og etter oul. Når nr to kom hadde vi jo det meste igjen etter første så han fikk jo ingen følelse av å ikke få noe...
MEN når babyen kom ba vi om at de som ville komme med gaver heller hadde med til han enn babyen

Ja vi er litt på det vi også, vår nr 1 er jo stor gutt men vil ikke at han skal føle seg uttafor kanskje litt dumt men.
Vi har ikke kjøpt noe enda vi. Har termin i august.

Vi startet med vogn som vi kjøpte i romjulen. Da var jeg 22-23 uker tror jeg. Siden det har jeg bare handlet og handlet føler jeg :P har ingen barn fra før så der vet jeg ikke så mye, men det er som de andre sier. Man nå bare forklare at de fikk like mye selv, og håpe at de forstår? :)

Har vel egentlig startet med å handle og planlegge når jeg har fått positive tester. De store barna elsker å handle, planlegge, lage og gi ting til babyen. Mine sammenligner seg aldri slik med babyen at de vil ha ting fordi babyen får. De sammenligner seg mer med meg, og vil bestemme like mye som meg når det gjelder fargevalg, navnevalg, type klær osv. Det har vært det samme her enten storesøsknene har vært 2 år, 4 år eller 6 år. De føler seg inkludert når de får være med på å gjøre klart til babyen vår.

Vi har små handlet litt siden testen var positiv. Men store ting har vi først begynt med nå. Skal bestille vogn og bilsete neste uke tenkte jeg ;) Har stortsett planlagt hvem merke og modell vi skal ha av de forskjellige utstyrene..

Jeg startet å forberede sånne ting når testen var positiv. Ikke alt på én gang, for først måtte alt undersøkes og jeg måtte lese meg opp. Så ting kom i hus litt etter litt på den måten. Men jeg flyttet inn i ny leilighet når jeg var 5 mnd på vei, så da kom de store tingene i hus ganske raskt. Tok litt tid å få alt på plass, syntes jeg.

Så moro å se hva dere skriver Hihi jeg har som sagt ikke kjøpt noe enda litt treg, men jeg kikker på stelleveske og aner ikke hva jeg skal kjøpe noen forslag?

Så moro å se hva dere skriver Hihi jeg har som sagt ikke kjøpt noe enda litt treg, men jeg kikker på stelleveske og aner ikke hva jeg skal kjøpe noen forslag?
Jeg er litt der selv... om jeg ikke finner noe så blir det den som matcher vogna. Men jeg føler den er liten, har lyst på en litt bredere en.

Vi kjøpte vogn i uke 11. Babyen magen har ikke søsken enda, så vi slipper å ta hensyn til søsken. Vi kjøper litt inn etterhvert :)

Jeg startet med en gang jeg! Nøytrale ting vel å merke, som hvitt sengetøt, hvite sokker ect. Jeg tenker at vi ikke trenger å kjøpe så mye nytt hver gang vi får barn. Hvorfor ikke bruke de samme vognene, samme vugga, klærne, og det andre så lenge det er fint og fungerer? Bilstol skal vi dog kjøpe nytt. Mulig vi kjøper en søskenvogn også hvis det blir nødvendig, men har ikke tenkt til å drukne i babyutstyr hver gang vi får et nytt barn.

Og de eldre søsknene har jo egentlig bare å finne seg i at babyen trenger utstyr. Er ikke synd på dem!

Jeg har storksak bobby, er kjempefornøyd med den!

vi har handlet litt på tilbud ganske tidlig, men har begynt mer nå etter oul :) planleggingen sliter jeg litt med, første barnet, så vet liksom ikke helt hva jeg trenger selv om jeg har en viss peiling :p

Jeg har kjøpt noen få ting nå i uke 9/10, og har fulgt med på tilbud. Planlegginga er i full gang da, men venter med større ting til hvertfall etter tidlig UL i uke 12, men blir nok til etter OUL, med mindre jeg kommer over et kupp. Men vil ikke kjøpe vogn før jeg har sjekket antallet inni der :P

Nej det er ikke så lett, det er utrolig og velge mellom vi er fortsatt på kikk vi.i måned 5 så kanskje på tide å handle inn litt

Det har ikke hvert noe stort problem her bortsett fra at min mor har jo strikka tepper til alle de andre men hun strikka ikke når frøkna var lita så hu har aldri fått teppe. Derfor strikker mamma like tepper bare i forskjellige str og farger så mine får hvert sitt teppe. Så får hun være med å plukke ut hva den lille skal ha og hvordan det skal se ut. De skal og få like bamser for det er litt stas og hu elsker bamser. Hu er 8,5 når lillebroren kommer.

Syntes det er viktig å inkludere henne det som skjer og hun syntes det er så gøy å få være med.

Back
Topp