Første natt uten bleie

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Min eldste på snart 3 år, ville sove uten bleie i natt for første gang. Han sluttet på dagen for 10 mnd siden. Hva pleier dere å gjøre? Tar dere de med på do når dere legger dere? Er det vanlig med (mange) uhell? Kan det evt. bety at han ikke er klar? Andre tips og erfaringer som kan komme greit med her?

Hvordan har bleiene hans vært på morgen? Her var han tørr på natten med bleiene så vi gjorde ikke noe da, men nå noen år senere så tar vi han opp når vi legger oss :)

Det varierer veldig. Alt fra tørre, til tunge og tissevåte. Han har ikke så godt språk ennå, så jeg vet ikke om han ikke kjenner at han må på do, eller om han ignorerer det.

Jeg har i starten setta de på do når jeg legger meg. Tisser da også sover vi til vi står opp. Hatt veldig lite uhell. Etter en ukes tid lar jeg de sove til de våkner selv. Funker bra her.

Her hadde de begge tunge bleier når de sto opp da. :)

Det varierer veldig. Alt fra tørre, til tunge og tissevåte. Han har ikke så godt språk ennå, så jeg vet ikke om han ikke kjenner at han må på do, eller om han ignorerer det.

Da hadde jeg tatt han opp en gang når jeg la meg jeg. Om han sovner igjen da? Det hadde ikke min gutt gjort, men de er jo så forskjellige :)

Mine hadde tørre nattbleier før de fikk slutte på natt, så jeg gjorde ikke noe spesielt. Hvis han har våte bleier mer enn halvparten av nettene tror jeg at jeg ville tatt ham opp en gang tidlig på natten. Ellers er det vel bare å være nøye med å bruke tisselaken...

Jeg tror nok han sovner igjen. I verste fall, får han sove med oss :p

Da prøver vi å ta han på do før vi legger oss :)

Hos oss sluttet vi samtidig natt og dag, jeg tenkte ikke at det var noen forskjell. Han hadde tunge bleier natta så det burde bety han ikke var klar, men han tissa før han la seg og var tørr hele natta. Så dette kan ordne seg helt selv:)

Vår hadde lange perioder med tørr nattbleie før vi tok de bort.

Men om barnet selv vil så ville jeg forsøkt. Bruk sånne Tena Bed lapper i senga under lakenet, så er det ikke noe stress å bytte ved uhell.

Vi tok henne på do regelmessig før vi la oss i et par måneder etter bleieslutt. Merka hun sov urolig i 22-23 tiden og roet seg etter dotur. Så forsøkte vi å droppe å ha henne på do og nå sover hun natta gjennom uten å gå på do. :)

Uhell kan alle ha innimellom. Hun har perioder hvor det kan bli vått i senga men det er veldig sjeldent, ikke hver måned engang.

Det skal jeg ta å kjøpe ja :) Kom litt brått på dette, så hadde bare et et par små tisselaken som var oppklippet og beregnet i vogge. Men det får duge i natt :p

Vår eldste blir fortsatt fulgt på do (viktig at dei går sjølv slik at dei ikkje trur at dei blir frakta på do automatisk når dei må tisse;)) enda, han er 4,5 år og slutta med bleie da han var tre.
Han har fortsatt uhell likevel da:(
Har kjøpt inn tisselaken på IKEA, dei er billige og behagelige å ligge på:)

Jeg har jo ikke tørrtrent noen unger enda, men mamma satte oss på potten mens vi halvsov (den stod under senga). Har jo også sånne tissematter på apoteket som kunne vært grei å ha i tilfellet :)

Har ikke barn enda selv men masse lykke til da, og håper natta går bra :D

Min eldste på snart 3 år, ville sove uten bleie i natt for første gang. Han sluttet på dagen for 10 mnd siden. Hva pleier dere å gjøre? Tar dere de med på do når dere legger dere? Er det vanlig med (mange) uhell? Kan det evt. bety at han ikke er klar? Andre tips og erfaringer som kan komme greit med her?

Åssen gikk det i natt?? :-)

Eldste her slutta på dagen rett før 2,5 år, en uke etter hadde nattbleiene vært tørr flere netter på rad så da tok bli av bare. Gikk helt av seg selv her. Om de fortsatt ofte er både bleier på morgenen ville jeg tatt barnet på do før jævla meg selv,

Jeg har jo ikke tørrtrent noen unger enda, men mamma satte oss på potten mens vi halvsov (den stod under senga). Har jo også sånne tissematter på apoteket som kunne vært grei å ha i tilfellet :)
Samme som vi gjorde! :)

Samboer tok han på potta når han la seg, og han tissa da litt. Sov til 6.30 og var tørr da han stod opp [emoji3] måtte ikke en gang på do ennå da :p

Back
Topp