Agnete
Forumet er livet
Dersom man ikke kan sikre barna godt nok så bør man vel ikke kjøre bil med de?
Faktisk enig med deg her ja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk plass til bakovervendt 4 åring i besteforeldre sin lille RAV4, så skjønner ikke hvorfor man ikke finner seter som passer i bilen?
BeSafe sine med isofix TAR MYE plass, men Britax har enklere seter, og de kan bli festet i fremsetet.... Ser virkelig ikke problemet, har enda tilgode å tro på plassmangel er grunnen... Det er for dårlig undskyldning! Det finnes seter som kan festes i midten, i fremsetet og som tar liten plasss i baksetet............ MÅ ikke kjøpe ny bil!
Hva du tror og ikke tror på får være opp til deg![]()
Jeg bare sier at jeg ikke kunne sitte i et sete som var satt helt fram ogg setet måtte bøyes slik at jeg satt fremover i bilen og sambo kom seg ikke inn i bilen engang med en Besafe plus som er en beltestol og ikke har isofix![]()
Da vi kjøpte Cybex Sirona med isofix fikk vi plass men det setet liker ikke dattera mi like godt som Besafe sitt.
Besafen er en av de største setene på markedet uansett om det festes med isofix eller belter. Det finnes flere gode alternativer enn at man må ha akkurat slike seter om man har dårlig med plass. Selger du de to setene du har nå, så kan du kjøpe deg ett sete som tar mindre plass, varer lenger og til og med sitte igjen med penger etter kjøpet.
Du er opptatt av sikkerhet, men forstår ikke hvorfor folk vil ha isofix?
Vi var og prøvde flere forskjellige, og dette var de vi falt på. Britax og maxicosi likte vi ikke i det hele tatt. I tillegg fikk vi 2000kr i avslag på Sirona da det var spesialtilbud den dagen![]()
Men om du vet om et sete som går opp til 25kg som tar mindre plass enn Sirona så setter jeg pris på om du sier hvilket så kan jeg ha det i bakhodet til når hun trenger større enn det hun har nåDa kan jeg også vurdere å selge Besafe setet.
Nei hvorfor skal man ha isofix om det betyr at man ikke har plass i bilen til å ha barnet bakovervendt.
Isofix er ikke sikrere enn beltemontering om man monterer riktig. Det kan man få hjelp til og man kan også lese bruksanvisningen selv.
Hvorfor likte du ikke britax maxway? Britax har flere modeller sikker på at du har sett på Max way?
Dette er også en stol som ikke tar så stor plass i bilen, det er også en plusgodkjent sete som går til 25 kilo. http://www.axkid.se/sv/produkter/minikid-bakatvaend-9-25-kg
Hva du tror og ikke tror på får være opp til deg
Jeg bare sier at jeg ikke kunne sitte i et sete som var satt helt fram ogg setet måtte bøyes slik at jeg satt fremover i bilen og sambo kom seg ikke inn i bilen engang med en Besafe plus som er en beltestol og ikke har isofix
Da vi kjøpte Cybex Sirona med isofix fikk vi plass men det setet liker ikke dattera mi like godt som Besafe sitt.
Vi var og prøvde flere forskjellige, og dette var de vi falt på. Britax og maxicosi likte vi ikke i det hele tatt. I tillegg fikk vi 2000kr i avslag på Sirona da det var spesialtilbud den dagen
Men om du vet om et sete som går opp til 25kg som tar mindre plass enn Sirona så setter jeg pris på om du sier hvilket så kan jeg ha det i bakhodet til når hun trenger større enn det hun har nåDa kan jeg også vurdere å selge Besafe setet.
Du er opptatt av sikkerhet, men forstår ikke hvorfor folk vil ha isofix?
Edit - og i tillegg mener du det er greit å plassere ungen i passasjersetet foran...
Jeg syns denne tråden bare er helt uforståelig og ser egentlig ikke hva du vil frem til... Folk har forskjellige biler og velger bilstol ut i fra str på bil. So what? Skjønner ikke at det er noe å irritere seg over så lenge man velger en bilstol som passer til bilen og scorer bra på tester.
Feil.
Info fra Forbrukerrådet:
"Den kanskje største fordelen med isofix, er at du slipper å bruke bilens belter når du skal feste babystoler og småbarnstoler. I tillegg slipper du unna såkalte underforankringsbelter, noe bakovervendte, beltefestede småbarnstoler er belemret med. Montering av isofix-stoler er dermed som regel svært mye raskere og enklere enn
montering av beltefestede stoler. Dermed reduseres også risikoen for feilmontering.
*********Minst like viktig er det at Forbrukerrådets testresultat-analyser helt entydig viser at isofix-baserte modeller i snitt oppnår høyere poengsummer enn belte-baserte modeller.
En fordel med isofix-baserte beltestoler (isofit), er at de er festet til bilen også ved kjøring uten barn i stolen. Det innebærer redusert risiko for distraksjon av føreren, samt redusert risiko for at den tomme stolen kan utgjøre fare for passasjerene ved en ulykke."
Feil.
Info fra Forbrukerrådet:
"Den kanskje største fordelen med isofix, er at du slipper å bruke bilens belter når du skal feste babystoler og småbarnstoler. I tillegg slipper du unna såkalte underforankringsbelter, noe bakovervendte, beltefestede småbarnstoler er belemret med. Montering av isofix-stoler er dermed som regel svært mye raskere og enklere enn montering av beltefestede stoler. Dermed reduseres også risikoen for feilmontering.
*********Minst like viktig er det at Forbrukerrådets testresultat-analyser helt entydig viser at isofix-baserte modeller i snitt oppnår høyere poengsummer enn belte-baserte modeller.
En fordel med isofix-baserte beltestoler (isofit), er at de er festet til bilen også ved kjøring uten barn i stolen. Det innebærer redusert risiko for distraksjon av føreren, samt redusert risiko for at den tomme stolen kan utgjøre fare for passasjerene ved en ulykke."
Jeg foreslår å kjøre passasjersetet lengre frem da så vil jeg tro man får god plass til bakovervendt i baksetet med mindre man har en liten Fiat uno.Det er tryggere å sitte bakovervendt i fremsetet enn fremovervendt i baksetet, derfor er jo det et GODT alternativ hvis det er trangt ba, mener jeg da.
Og selv om forovervendte stoler scorer bra på tester, så vil ungen uansett få store nakkeskader, evt. død kan forekomme i en frontkollisjon........... Mye større sjanser for å overleve bakovervendt!
Og det faktum at bilseter med isofix scorer bedre enn beltedyret var et poeng du hoppet glatt over. Kanskje det viktigste poenget.Den tomme beltestolen fester vi selene på vi, så den utgjør ingen fare for oss foran![]()
Jeg foreslår å kjøre passasjersetet lengre frem da så vil jeg tro man får god plass til bakovervendt i baksetet med mindre man har en liten Fiat uno.
Og det faktum at bilseter med isofix scorer bedre enn beltedyret var et poeng du hoppet glatt over. Kanskje det viktigste poenget.
Ja, men mange snur fordi det blir for trangt til den som sitter foran..... (!)
Utorlig nok så hører jeg dette ofte som undskyldning, derfor jeg foreslo det med å sitte foran er bedre enn å snu barnet i 18-24 mndr alderen som mange gjør!