Sommer vognpose? Nødvendig? Hvor mye klær?

minnieme

Flørter med forumet
Hvordan kle de minste i vogna på våren? Jeg merker allerde nå at voksi posen begynner å bli for varm, men vet ikke om det er noen vits i å kjøpe en sommerpose eller kan man bruke ullteppe isteden.
Vinter kan vi, men når det gjelder andre årstider så er jeg ikke helt sikker på hvordan kle barnet så det ikke fryser/er for varmt?
 
Vi har brukt vår/høstpose med storesøster og vært fornøyd med det så vi skal gjøre det nå også :) lettvint å bare legge baby nedi uten å kle på noe mer. Kan jo også bruke teppe eller dyne, men begge mine små trives best med det som er godt pakka rundt og ikke kan sparkes av :)
 
Jeg har tatt ut vinterposen nå og tester ut å bare bruke teppe og dyne. Har en lammeskinnfell i bunnen. Jeg må teste det litt ut før jeg bestemmer meg for å kjøpe ny vognpose. Han er litt urolig før han sovner og sparker dyna lett av seg, og jeg synes han sover dårligere i vogna nå for tiden. Det kan ha sammenheng med utviklingssprang, men det kan jo være han savner noe mer rundt seg også. Ser ann en liten stund til og så blir det gjerne ny pose på han ;)
 
Sliter litt med det samme! I det siste har jeg hatt posen halvåpen, og heller hatt på en ekstra ulljakke. Synes det har fungert bra, men usikker på hva vi gjør når det bli enda mildere! :)
 
Jeg bruker fortsatt vår hjemmestrikka pose med dundyne oppi, men han har bare bomullstrømpebukse og en ullbody under en vårdress, strikkavotter og en tynn lue med hette over. De siste dagen med sol har vi trillet i den dyne vognen, og der fulgte det med en pose som er litt tynnere. Men tror nok vi går over til kun vogndyne når tempen stiger. Blir det som ifjor, så blir det vel kun bleie i vogna i sommer :p
 
Vi har gått over til skinn i bunn og dyne over. Tynn ulljakke og lue på over body og bukse. Ho er varm og god! Men ho bør/må snart over i sittedel, og der innbiller eg meg at det kan vera kjekt med ein tynn pose... :)
 
Brukte bare lammeskinn og dyne med vogntrekket over på storesøster. Fungerte bra:)
 
Takk for deres erfaringer:)
Vi har gått over til sittedel, først bare for å teste den men hun likte seg i den, så vi fortsetter.
Har bestilt lammeskin til vogna. Synes det kommer til å bli bra.
Det er fint hvis folk ser henne litt og i posen så er hun alltid pakket inn:) Men jeg har det vanlige dynen, ikke den minste så tror at det blir litt for mye for vogna..
Kanskje det blir nok med er ullteppe..?
 
Har vårpose. Dyne i sportsdel funker dårlig synes jeg.
 
Vi bruker ullbody og strømpis, lillelam dressen og dyne :) Ja, og lue så klart :) Vi har fortsatt dypdel
 
Eg skal prøve å sy ein sommarpose. Kan ikkje sy (gardinene mine heime er 3 forskjellige lengder etter eg la dei opp), men eg har funne ei oppskrift eg nesten skal bruke - med modifikasjonar etter mangelen på sykunnskap.. :) skal i alle fall bruke eit tynt fleecepledd og eit tjukt ullpledd, og viss eg får til, eit tredje lag med bomull i stilig mønster. Så er spent på om det blir mykje banning ved symaskina eller om den klarer å gjere det eg seier! ;)
 
Eg skal prøve å sy ein sommarpose. Kan ikkje sy (gardinene mine heime er 3 forskjellige lengder etter eg la dei opp), men eg har funne ei oppskrift eg nesten skal bruke - med modifikasjonar etter mangelen på sykunnskap.. :) skal i alle fall bruke eit tynt fleecepledd og eit tjukt ullpledd, og viss eg får til, eit tredje lag med bomull i stilig mønster. Så er spent på om det blir mykje banning ved symaskina eller om den klarer å gjere det eg seier! ;)
Vil du dele den oppskriften? Jeg kan heller ikke sy :p
 
Back
Topp