Spontanabort - stor klump

Bkno2410842

Første møte med forumet
Hadde en spontanabort for fire dager siden,var gravid i uke 10. Hadde store smerter og blødde ekstremt mye,og det kom masse store klumper ut. Dette skjedde på natten og forsatte dagen derpå - store blødninger og en del klumper kom ut. Deretter ga det seg og jeg blødde som jeg gjør ved en vanlig menstruasjon. Så jeg regnet med det meste var kommet ut, helt til jeg var på do i sted. Da kom det ut en stor fast klump med samme form som et egg, bare litt større. Jeg ble veldig sjokkert fordi jeg trodde alt var kommet ut. Hadde en medisinsk abort for noen år siden,og kan ikke huske jeg opplevde dette da. Er også begynt å blø litt mere etter at denne klumpen kom ut. Noen som har opplevd dette og vet hva det kan være?

Har du hatt tidlig UL? Jeg hadde en sa (trodde jeg) i uke 8. 6 uker etter kom fosteret ut. Det så ut som et egg/sitron, og det så jt som et foster inni. Blødde ikke særlig mye noen av gangene.

Jeg hadde en SA i uke 12, og på den fjerde dagen kom den en stor fast klump, tror kanskje det var morkaka. Smertene ga seg umiddelbart etter det og blødningene ble mye svakere. Ble ganske sjokkert jeg og, hadde gått rundt i byen tidligere på dagen, er sjeleglad for at den kom ut hjemme i do...

Har ikke hatt tidlig ul nei. Var det en MA du hadde? Og var dere på GU etter SA for å sjekke om alt var kommet ut?
Blør ikke så mye nå, mindre enn ved vanlig menstruasjon. Så er redd for at ikke alt er kommet ut. Når jeg hadde medisinsk abort blødde jeg ganske mye i 14 dager etter. Har også en fryktelig hodepine som ikke går over og blir veldig fort sliten av en minste liten anstrengelse.

Her kom det også en og annen klump noen dager etter min SA. Tror siste klump kom 5 dager etter. Legen min mente UL eller blodprøver ikke var nødvendig og at jeg skulle ta kontakt hvis jeg fikk feber/smerter. Men jeg fikk heldigvis "grått" meg til UL. Jeg synes det er mye bedre å være sikker på at alt er ute enn å måtte gå i flere uker og tro at man kan starte på nytt, for så å bli satt tilbake til start igjen fordi det er rester.

Håper alt er ute hos deg og at du slipper flere tester! Klem ♥

Jeg og hadde en slik klump da jeg mistet. På størrelse med et egg, og var grå. Vet ikke helt hva det var.

Har ikke hatt tidlig ul nei. Var det en MA du hadde? Og var dere på GU etter SA for å sjekke om alt var kommet ut?
Blør ikke så mye nå, mindre enn ved vanlig menstruasjon. Så er redd for at ikke alt er kommet ut. Når jeg hadde medisinsk abort blødde jeg ganske mye i 14 dager etter. Har også en fryktelig hodepine som ikke går over og blir veldig fort sliten av en minste liten anstrengelse.

Det var en MA, og jeg var på sykehus dagen etter for å sjekke evt rester og blodtype. Måtte få sprøyte pga jeg er rhs minus. Jeg hadde veldige smerter og rier rett før det kom ut så dro på legevakta straks det skjedde.

I dag, en uke etter cytotec-behandlingen kom det ut en kjempestor og kompakt klump. På størrelse med knyttneven min. Forstår ikke hva det var, er det morkaken? Kan den være så stor, så tidlig i svangerskapet? Var i uke 8. MA.

Jeg spurte gynekolog hva dette kunne være. Lite trolig morkake, men heller livmorhinnerester som har kapslet seg. Sånn hvis flere lurer på det samme. :)

Det var en MA, og jeg var på sykehus dagen etter for å sjekke evt rester og blodtype. Måtte få sprøyte pga jeg er rhs minus. Jeg hadde veldige smerter og rier rett før det kom ut så dro på legevakta straks det skjedde.

Jeg er rhs minus og mistet i uke 8, men jeg fikk ikke sprøyte eller noe spørsmål om dette. Sa de noe om viktigheten av dette til deg?

Jeg er rhs minus og mistet i uke 8, men jeg fikk ikke sprøyte eller noe spørsmål om dette. Sa de noe om viktigheten av dette til deg?

Det er en grense på hvor mange uker man skal være på vei for at man må ta den. Da jeg var 8uker måtte jeg ikke. Tror det er fra 10 uker.

Jeg opplevde det samme under min abort etter MA for noen år siden. Klumpen var grå og på størrelse med en liten kyllingfilet. Først gikk fostervannet og rett etterpå kom denne klumpen. Jeg spurte de på gyn hva det var, og de sa det var hele fosteranlegget som kom ut på en gang.

Jeg opplevde det da jeg var 17.. Hadde tatt angrepilla, men så aldri noe blod eller noe som helst. Ikke før noen mnd etter. Da "fødte" jeg en lyse rosa klump på størrelse med en knyttneve. Den lignet på en rå kyllingfilet i farge og konsistens, rett og slett. Og jeg måtte presse den ut, men skjønte jo ikke hva det var da... Dro bare ned og gikk videre med livet... :wideyed:

Back
Topp