Du som har barn fra før...

12t

6,5 timer fra første tegn på at noe var på gang..
2,5 timer fra første sjekk på sykehuset (5cm).. Fikk fentanyl og fødte ellers "vanlig" :p

Last edited:
Vet ikke helt når jeg skal regne fra, men pressetiden var kun 1 time ihvertfall

36 veldig tunge timer.
Håper virklig neste blir bedre. Men sist gang var jeg 17 år å redd, ingen hadde fortalt meg noen ting. Så det blir nok litt bedre nå når jeg vet litt mer om hva som venter meg :-)

Akutt KS prematurt her, så hadde ikke rier. Selve ks tok vel 20 min :P

24 timer og 31 timer, uten smertelindring på siste og litt lystgass på første.

Vannet gikk litt tidlig første gang, smårier 9 timer, en god time i aktiv fødsel, fikk lystgass. Andre mann var ute 4 timer etter første symptom, lystgass og badekar.

Lå 17 timer i fødsel før det ble akutt keisersnitt. Ks tok bare 10 min, så 17 timer og 10 min da ;)
Håper virkelig å få oppleve den beste delen av fødsel denne gang, at babyen kommer ut på naturlig vis..

28 timer ☺ Men hadde nok vært tidligere ferdig hadde ikke snuppa snudd seg til stjernekikker midt under fødselen. Lå i tre timer med full åpning, og ingen pressrier siden hun sto bom fast i bekkenet. Men da satte de drypp på meg, og vakuum på henne, så presset jeg en stund uten pressrier før de slo inn ☺ Og det må jeg si, når pressriene kom, og jeg visste jeg snart var ferdig, da kom urkreftene frem :-P Gikk fra sliten til arbeidsjern på 0,svisj :-P

Håper denne ikke snur seg, slik at jeg kanskje slipper klipping herfra til evigheten :-P

28 timer ☺ Men hadde nok vært tidligere ferdig hadde ikke snuppa snudd seg til stjernekikker midt under fødselen. Lå i tre timer med full åpning, og ingen pressrier siden hun sto bom fast i bekkenet. Men da satte de drypp på meg, og vakuum på henne, så presset jeg en stund uten pressrier før de slo inn ☺ Og det må jeg si, når pressriene kom, og jeg visste jeg snart var ferdig, da kom urkreftene frem :-P Gikk fra sliten til arbeidsjern på 0,svisj :-P

Håper denne ikke snur seg, slik at jeg kanskje slipper klipping herfra til evigheten :-P
Noe av det samme her :)
Hadde to døgn med maserier og 18 timer fødsel.. Han satte seg fast på vei ned, lå med pressrier i 2,5 timer men fikk ikke lov å presse. Hjerterytmen sank og rommet var fult av leger. Så plutselig fikk han snudd seg riktig :) da hadde pressriene blitt mildere, så måtte bruke mye egne krefter :/ men slapp til gjengjeld å sy noe :)

Jeg verket takvis i ryggen/magen ca 48 timer, men aktiv fødsel ca 4 1/2 time så det gikk fort og greit :)

Siste varte i 1 t å 20 min. De andre he vart 12 timer å 6 timer. Fikk beskjed om eg sku ha fleire måtte eg ta i betrakning av siste fødsel at neste nest sannsynligg kom like fort

Fra rier fast hver 10 min til barnet kom ut ca 33 timer... men les mellom linjene : jeg hadde det supert og ikke Super vondt da det begynte! Bare ble regelmessig :-) ca kl 18 ene dagen i et kafébesøk så merket jeg det begynte. Kl 00 hadde jeg svært vondt å ringte føden ( hadde Vært der tidligere på dagen pga lakk fostervann ).. dro på sykehuset og det var lite åpning.. fikk sove der og fikk smertestillende. .. dagen etter fikk jeg akupunktur, bad og gåtrening... fødte kl 00.26 neste dag :-) hadde komplikasjon siste del av fødsel. Kjente ikke press riene og hadde det topp. Verre med barnet som satt fast ;-) etter mye akrobatikk , 3 jm og 1 gynekolog som observerte så kom guttungen ut etter jeg ropte på glidekrem. ... herre.... hvorfor skriver ikke jordmødre humor bøker ?

Ser noen har veldig lange her og, må være tøft assa.
Jeg hadde en veldig lett fødsel sist:)

Hvordan fødte dere da? I senga, i vann? Keisersnitt?
Smertelindring?
Fødte i senga :)

Første hadde jeg epidural med :)
Andre hadde jeg ingenting med :)
Denne gangen vil jeg heller ikke ha noe.

Første 7 timer og andre 2,5. Så blir spennende. Andre ble satt i gang da

Back
Topp