Antall egg

Vidorra

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Noen andre som har fått beskjed om at de har flere egg enn det som er normalt?

Tenker på FØR alt av medisiner, bare på vanlig UL.

Hva har det eventuelt betydd for dere? Fant ikke så mye om det på nettet.

Jeg spurte gyn., og da fikk jeg beskjed om at det beste var jo å ha et helt normalt antall.

Hvor mange har du da?

Alle tre gynekologene jeg noen gang har vært hos, har sagt at jeg flere egg enn det som er normalt. Aldri gitt meg noe konkret tall. De ser vel bare på UL at det er mange egg der.

Antar at jeg er mer utsatt for overstimulering når jeg først skal begynne med sprøyter.

Bare lurer på hvordan det har vært for andre som har flere egg enn normalt i utgangspunktet.

Redd det kan få noe å si for kvaliteten også...

Har du pcos? Vi som har det har ofte litt i overkant mye egg.
Det betyr i så fall, som du sier, at sjansen for overstimulering er stor, og at de vil ta hensyn til dette ved dosering.
Altså vil du antagelig begynne på lave doser. Før stimulering mener jeg de telte ca 14 på hver side, og fikk høre stadig vekk av gynekologer underveis at "Du har såååå mange egg" :)

Hos meg så var ikke kvaliteten på eggene noe særlig, og bare ett av de 16 som til slutt ble hentet ut, overlevde til slutt. Det holdt for såvidt, da jeg er 8+6 i dag :)

Har du pcos? Vi som har det har ofte litt i overkant mye egg.
Det betyr i så fall, som du sier, at sjansen for overstimulering er stor, og at de vil ta hensyn til dette ved dosering.
Altså vil du antagelig begynne på lave doser. Før stimulering mener jeg de telte ca 14 på hver side, og fikk høre stadig vekk av gynekologer underveis at "Du har såååå mange egg" :)

Hos meg så var ikke kvaliteten på eggene noe særlig, og bare ett av de 16 som til slutt ble hentet ut, overlevde til slutt. Det holdt for såvidt, da jeg er 8+6 i dag :)

Har vært inne til lap., og de var redd for både PCO/S og endo. Heldigvis hadde jeg ikke noen av delene.

Jeg skal ta 125 IE, og inn til UL allerede etter fem sprøytedager. Har inntrykk av at dosen ikke er unormalt lav, men at de tar UL tidligere enn vanlig kanskje? Har inntrykk av at de med mange egg ofte får dårligere kvalitet på dem.

Ja, har lest i dagboken din :) For et fantastisk utfall det ble :D

Back
Topp