Brun utflod :(

høstbrud

BeHappy
Marsboerne 20 18
Er i uke 25+5 nå og har fått trent veldig lite gjennom svangerskapet Pga kvalme og oppkast. På fjellet nå og har ikke stått slalåm eller langrenn ennå, men igår var jeg i en svømmehall og pushet meg kanskje litt mye.. Svømte 15 runder før jeg ble fornøyd (har blitt utålmodig siden jeg ikke har fått trent) og var helt ødelagt i bena etter runden. Var innom badstuen i 2 sek før jeg kom på at det ikke var bra. Sovnet tidlig igår og helt utslitt i dag. I tillegg oppdaget jeg en liten mengde brun utflod igår kveld, samt idag tidlig med litt slim.. Morkaken min er foran på magen (men ikke den "farlige" versjonen hvor den er foran og stenger) og merker fortsatt liv. Nærmeste sykehus er 1-2 timer unna.. Ville dere kontaktet sykehuset eller stresser jeg unødig nå? Har ikke opplevd brun utflod før i sv.skapet. Noen som har trent så mye at de har fått brun utflod?

Last edited:
Usikker, men trur det kan komme pga trening. Men eg hadde kommet til å ringt for å fått det sjekket. Ikkje opplevd dette sjølv.

Jeg hadde det et par ganger tidlig i svangerskapet, men da pga skjøre slimhinner sannsynligvis.. Sjekket ikke noe nærmere opp i det den gang..Det har jo sikkert sammenheng med treninga og så lenge det ikke øker i mengde eller er friskt blod, og du kjenner liv som normalt; så er det sikkert ikke noe gale. Jeg tror uansett jeg ville ringt å forhørt meg med sykehuset:)

Jeg hadde også det i starten pga en følsom livmor og litt sånn. Kom alltid etter fysisk anstrengelse, så jeg vil nok tro at du tok i for hardt :) nå har jeg bekkenløsning så har ikke fått trent, så har dessverre ikke erfaring såpass sent i svangerskapet. Men om det ikke blir rikeligere eller du får smerter ville jeg tatt det med ro, men kanskje tatt en telefon til jordmor for din egen skyld etter påske?

Jeg ville ringt og spurt. Ikke noe jeg synes du skal vurdere på egenhånd, ring føden (ikke legevakten!) og spør hva de synes. Jeg var innom føden med samme symptom for en uke siden. Jeg ringte, og de ville se på det. Alt var ok hos meg.

Lykke til!

Jeg hadde friskt blod uke 6 men det var ufarlig. Hadde uansett ringt og snakket med føden, hørt med de hva de tenker, så lenge du kjenner liv så er det sikkert greit at du kommer over påske men hjelper vel sikkert deg og høre dem si det :)? Oppdater oss da <3

Ringte jordmor og hun ba meg komme innom. Snakket og med vakthavende lege på sykehuset. Har fått uvi igjen samt at jeg må ta det heeeelt md ro nå, ikke trening eller gåturer, hvis det fortsetter over helgen måtte jeg ta kontakt igjen. Fikk i tillegg antibiotika mot uvi. Fikk og høre hjertelyd, samt tok sparketest som så veldig bra ut. Føler meg mye lettere nå, og håper det går vekk snart:) takk for alle kommentarer ❤️

Ringte jordmor og hun ba meg komme innom. Snakket og med vakthavende lege på sykehuset. Har fått uvi igjen samt at jeg må ta det heeeelt md ro nå, ikke trening eller gåturer, hvis det fortsetter over helgen måtte jeg ta kontakt igjen. Fikk i tillegg antibiotika mot uvi. Fikk og høre hjertelyd, samt tok sparketest som så veldig bra ut. Føler meg mye lettere nå, og håper det går vekk snart:) takk for alle kommentarer ❤️

Godt å høre du fikk oppfølging :) hvordan har det vært idag, vært noe mer farget utflod ???

Godt å høre du fikk oppfølging :) hvordan har det vært idag, vært noe mer farget utflod ???
Ja fortsatt farget utflod og noen dråper blod :( ringte JM igjen og skal oppdatere henne imorgen tidlig. Er visst greit siden det er lite, og ikke så mye.. Har itillegg fått så vondt i ryggen etter å ha ligget.. Som om noen hugger i meg + kvalme etter antibiotika :( syte...

Ja fortsatt farget utflod og noen dråper blod :( ringte JM igjen og skal oppdatere henne imorgen tidlig. Er visst greit siden det er lite, og ikke så mye.. Har itillegg fått så vondt i ryggen etter å ha ligget.. Som om noen hugger i meg + kvalme etter antibiotika :( syte...

Uffda, ikke gøy gå bekymre seg sånn... Bra jordmor vil følge opp da! Så lenge sparke testen så fin ut og du kjenner liv så går det nok veldig fint men skjønner godt det ikke er særlig morsomt :( antibiotika er noe dritt også, hvor lenge skal du gå på kuren?? Oppdater oss etter snakk med jordmor imorgen da <3

Huff da, høres ikke noe godt ut. Men bra du får oppfølging da

Hva sa jordmor idag ??

Hva sa jordmor idag ??
Fortsatt små blødninger etter at jeg har tisset:( JM mente det kunne være Pga uvi - siden det hadde gått veldig langt. Skal innom apotket i morgen og innom JM i tillegg for sjekk (er på fjellet så må "ned til sentrum") måtte ta smertestillende mot ryggen Noe som hjalp. Hvis blødningene fortsetter etter helgen er det nok sykehuset neste for ul - men fikk høre hjerteslag og kjenner masse liv. Heldigvis ikke vond mage eller kynnere noe som er bra, men veldig ekkelt med små "blodspor".

Antibiotika frem til neste torsdag (1 uke) og har ny legetime da - kan snart ta inn på legevakt/ JM / fastlegen :p

Antibiotika frem til neste torsdag (1 uke) og har ny legetime da - kan snart ta inn på legevakt/ JM / fastlegen :p

Godt du ee i gang med anitibiotika :) jeg har har UVI 3 ganger i svangerskapet allerede, er noe dritt :p men sliter med det til vanlig og da.. Men du skal på sjekk før torsdag om 1 uke vel ??

Godt du ee i gang med anitibiotika :) jeg har har UVI 3 ganger i svangerskapet allerede, er noe dritt :p men sliter med det til vanlig og da.. Men du skal på sjekk før torsdag om 1 uke vel ??
Ja uvi er noe dritt :( og kaster i tillegg opp av AB :p snakket med JM idag tidlig da (måtte hente nye medisiner) og siden det "bare" er Blod når jeg tisser må jeg la medisinen virke litt til før en Evt sjekk... Føler nesten jeg maser på de :p hvis det ikke gir seg innen mandag /tirs bestiller jeg time hos fastlegen tirsdag el onsdag. Har du opplevd blod når du tisser? Ikke vondt noen steder, bortsett fra mellom skulderbladene ('som kan komme av at j muligens har ligget for mye).

Ja uvi er noe dritt :( og kaster i tillegg opp av AB :p snakket med JM idag tidlig da (måtte hente nye medisiner) og siden det "bare" er Blod når jeg tisser må jeg la medisinen virke litt til før en Evt sjekk... Føler nesten jeg maser på de :p hvis det ikke gir seg innen mandag /tirs bestiller jeg time hos fastlegen tirsdag el onsdag. Har du opplevd blod når du tisser? Ikke vondt noen steder, bortsett fra mellom skulderbladene ('som kan komme av at j muligens har ligget for mye).

Ja hvis det bare kommer når du tisser er det jo et godt tegn. Og det kommer fra..."riktig hull" :p? Altså det er ikke i utfloden? Opplever sjeldent blod i urinen synlig under UVI men det har skjedd, men da har det vært mer lyserosa, men forsvunnet fort etter start på AB :)

Så håper du vil merke bedring i løpet av dagen, AB pleier funke raskt <3 i forhold til smerter kan det være riktig med UVI, jeg pleier å ha kjempe smerter men etter eg ble gravid har jeg ikke merker UVI av smerter som jeg pleier, men fordi jeg har sett urinen vært gromsete og mørk.. Er visst noe med at når man er gravid så ligger urinrøret annerledes så man sjeldent kjenner en UVI:s

Håper det gir seg snart da. De to gangene jeg har hatt uvi har jeg tisset knallrødt:o men hadde i tillegg veldig vondt. Men de sier vel ofte at symptomene blir annerledes under graviditeten?

Håper det gir seg snart da. De to gangene jeg har hatt uvi har jeg tisset knallrødt:o men hadde i tillegg veldig vondt. Men de sier vel ofte at symptomene blir annerledes under graviditeten?
Ja hvis det bare kommer når du tisser er det jo et godt tegn. Og det kommer fra..."riktig hull" :p? Altså det er ikke i utfloden? Opplever sjeldent blod i urinen synlig under UVI men det har skjedd, men da har det vært mer lyserosa, men forsvunnet fort etter start på AB :)

Så håper du vil merke bedring i løpet av dagen, AB pleier funke raskt <3 i forhold til smerter kan det være riktig med UVI, jeg pleier å ha kjempe smerter men etter eg ble gravid har jeg ikke merker UVI av smerter som jeg pleier, men fordi jeg har sett urinen vært gromsete og mørk.. Er visst noe med at når man er gravid så ligger urinrøret annerledes så man sjeldent kjenner en UVI:s
Ifølge JM merker en ikke uvi - eneste jeg reagerte på var utfloden denne gang - sist (1 mnd siden) ble det oppdaget på rutinekontroll. Satser på at det gir seg snart ja :) er jo 2 gang dette skjer ilp svsk:p

Hvor lenge hadde du blod i urinen? Dag 4 på AB og har fortsatt blod i urinen :(

Back
Topp