Hvordan sovne sjølv i egen seng?

MammAnn

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Her i huset har lillebror blitt vandt til å sovne i våres seng mens eg gir han pupp, utrulig behagelig måte å sovne på for han, men merker at eg synes det er litt travelt dei gongar han ikkje sovner når han skal. Har lyst at han skal klare å finne søvnen sjølv i senga si, men korleis skal ein får fra den eine sovemetoden til den andre uten for masse styr?

Noken av dåkke som har vært bort i det samme og har noken gode forslag?
 
Her funket det med en mild oppned metode. Legger han i sengen sin, tar han opp om han begynner sutre, roer han ned, legger han ned igjen. Osv. Det kan ta laaaaang tid de første gangene, men hos oss lønnet det seg.

Jeg merket fort st han likte hvis eg la han på siden, stabilisere hoften i en god stilling, før han fikk en bamse i ansiktet;)
Da sovner han kjapt:)
Lykke til, nøkkel er å ikke gi seg når du har bestemt deg:)
 
Enig meg krøllo123, slik var det for oss i begynnelsen :) Kunne ta totre timer før hun fant roen, men etter 2 uker fant hun den selv :) Nå har hun vært litt urolig, og da bruker jeg å amme henne i senga til hun blir døsig, deretter flytter jeg henne over i senga, gir henne kos/teppe og smokk, og lar henne styre seg selv. Noen ganger går det, noen ganger må jeg ta henne opp. Hun liker også svært godt å holde på ting når hun er trett, som teppe eller en finger. Merker at hun finner myyyyyye raskere roen om hun har noe i klypa :)

Du må bare finne ut av det, men tror du uansett bare må forvente at det kan være vanskelig iallefall første ukene, kanskje til og med en mnd etterpå.
 
Her har han sovet i egen seng fra han ble født.. Men han måtte bli vugget i søvn. Nå slipper vi endelig det :) legger han ned, gir han bamsen.. Så styrer han litt på, og hvis han begynner å gråte går vi inn og gir han smokken.. Og sånn fortsetter vi til han sovner!
 
Får prøve når pappaen kjem heim frå jobb, må nesten vere tilgjengelig heile tida virka det som, å det er ikkje so lett når ein har fleire å ta seg av. Håper berre det ikkje tar lang tid:)
 
Får prøve når pappaen kjem heim frå jobb, må nesten vere tilgjengelig heile tida virka det som, å det er ikkje so lett når ein har fleire å ta seg av. Håper berre det ikkje tar lang tid:)

Har ingen tips, men ønsker lykke til :)
Legging er liksom den ene tingen som vi aldri har hatt noe trøbbel med. Resten av natta er en annen historie :p
 
Back
Topp