Påskens budskap.... ?

Leser en barneutgave av påskeevangeliet for dem. :)

Frøkna er veldig opptatt av kristendommen og anser seg selv som kristen. De har hatt påske vandring ved kirken og lært om påsken der med klassen. Dette er hun veldig fornøyd med og forteller meg stolt om hva som skjedde de forskjellige dagene i påska. Selv er jeg ikke kristen og frøkna har bedre oversikt over den religiøse biten enn meg hehe

Her kom guttungen til venninna mi, 3 år, hjem i fjor og sa de feira påske for en mann var spikra fast i en planke. Så han var veldig selektiv på den informasjonen han fikk;)

Frøkna er veldig opptatt av kristendommen og anser seg selv som kristen. De har hatt påske vandring ved kirken og lært om påsken der med klassen. Dette er hun veldig fornøyd med og forteller meg stolt om hva som skjedde de forskjellige dagene i påska. Selv er jeg ikke kristen og frøkna har bedre oversikt over den religiøse biten enn meg hehe

Sånn er det her også :D
De har lært dette på skolen, han spurte også meg om jeg trodde på Gud og svarte da helt ærlig på det :)

Ja, vi har snakket om hvorfor vi feirer påske. I går tegnet hun Jesus på korset ute med kritt:p

Litt liten enda, men er ateister her i huset, så det blir vel der etter tenker jeg. :)

Er litt liten enda, men kommer til å fortelle når ungen blir større.. Vi er ikke kristne, men syns det er viktig at barn lærer om de forskjellige religionene. Men kommer til å si at "noen tror.... Blabla" ;)

Vi har lært henne om hvorfor det er snakk om påskeharen og sånn. Så vi heller mer mot den greske mytologien enn den kristne delen.

Jepp, eldste på 4 har vært på påskevandring i kirken også, så hun har lært mye. Syns det er viktig at de vet bakgrunnen for våre kristne høytider

Ja eldstemann på snart 5 er veeldig opptatt av Jesus for tida,,og om han nå er i himmelen m morfar som også er død ;) Skal kjøpe en barnebibel til han så han får høre de "snilleste" historiene.
Er ikke litt der agnostiker selv, men husker selv jeg likte bibelfortellinger så han skal absolutt få høre mer :)

Så de hadde snakket om det i bhg, men ikke blitt snakk om her hjemme :-)

Haha, akkurat sånn er det her også. For oss er det viktig at ungene lærer om religion, og særlig kristendom da det jo er dominerende religion i Norge. Så får de selv avgjøre hva de ønsker å tro på.

Back
Topp