Bjørn som bestevenn?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Min farmor hadde en stor teddybjørn i sengen sin, og da hun døde fant jentungen denne. Hun var da 1,5 år. Dette er fem år siden, men bjørnen er fortsatt like viktig for henne. Hun sover med den hver natt, den er ofte med i leken, den er med de helgene hun er hos pappaen, og den er også med på ferier :p

Andre som har litt større barn som har et spesielt forhold til en bamse eller en leke?

Husker jeg selv hadde en kanin som var med overalt, men jeg husker ikke helt når jeg mistet interessen for den. Ser ikke ut som seksåringen er villig til å gi slipp enda i alle fall :p

Ingen barn selv enda, men jeg fikk en bamse da jeg var 1 år gammel. Den sitter i dag på nattbordet mitt til enhver tid. Den var også med til Irland da jeg bodde der fra jeg var 24-27 år gammel:p hehe
Håper jeg klarer å gi den videre til min lille etterhvert;)

Frøkna har en elefentkoseklut som er med over alt, hun er 3 år.
Jeg hadde en liten bamse jeg var avhengig av når jeg var liten, og den har jeg fremdeles :P
Er riktignok ikke avhengig av den lenger, men den var med meg overalt frem til jeg var rundt 10 år.

Jeg husker jeg hadde en stor pingvin som jeg fikk av bestemoren min da jeg ble født. Den var med meg overalt, husker ikke helt når jeg mistet interessen for den, men hadde den fortsatt stående på rommet til jeg gikk i 6.-7. klasse :p Hunden tissa på den så måtte kaste den.

Eg fekk ein kaninbamse når eg var 3 mnd. Den har vært med på alle flyttelass, og har den endå.
Jentungen har et rosa lam ho må ha for å sova, har vært i sengo si ho blei født og no e ho 4,5 år ;)

Jeg har bamsen min enda. Den står ikke noe spes sted for må gjemme den for dattera mi. Den bamsen et så slitt at den ikke tåler ett barn til.

Begge mine har hver sin. Eldste er 7 år og har den i sengen hver dag og med til pappaen. Han glemmer den skjeldent men gjorde der i helgen når han kom hjem og beg faktisk å gråte så ja veldig knyttet <3 ninna heter den og er en kanin, var hvit og fluffy og nå er den grå og hard :P fikk den på sykehuset når han ble født.

Minste har en ilder som heter bamse, den fikk han av Hellis som nå er borte for noen mnd siden, den har han med til lege/ om natten/ på overnatting/ ferie osv. Koser masse meg den i løpet av dagen <3

Jeg hadde en pandapute som jeg måtte ha under hodet for å sovne. Ble med meg og mannen på hybelen da vi var 18 år, til og med :P

Jeg fikk en Bambi-bamse av onkelen min da jeg var 6 år. Den var/er hellig for meg.
Den har hvert med i 15 forskjellige land. Å har alltid hvert MIN. Nå om dagen har Vesla funnet en interesse i den. Å den har flytta en tur inn i hennes seng. :) Å det er helt greit.

Jeg fikk selv en isbjørn med blå lue og blå genser som nyfødt. Var større enn meg på det tidspunktet da :p

Den kremerte jeg når jeg var 19 år :p Ville ikke ta den med meg når jeg flytta sammen med mannen. Og ville ei heller babyen i magen skulle få den. Den hadde sett bedre dager. Ble brukt som hodepute/eller holde rundt. Avhengig av å ha noe å holde rundt når jeg sover så :p

Snuppa på 6 har en kanin hun sover med hver natt, og som er med på alle ferier og overnattinger, og hvis hun er lei seg hender det at hun tar den med seg opp i senga for trøst :) Synes bare det er kos at hun er så glad i den, og ser ikke helt for meg at hun vil slutte med det helt enda :P

Jeg har bamsen min i sengen hver natt enda jeg... Fikk den av Farmor når jeg var. 4-5 år. Han har vært med både til spania og hellas med meg i voksen alder, en ekte bestevenn <3

Jeg fikk en bamse da jeg var på sykehuset (ble født) og den har jeg nå til babisen.. kan jo si det slik at da jeg og bestevenninna mi var små hadde vi dukker som var med overalt.. venninna mi sine 2 (linn og runar) hadde stoffkropp og plastbein, så da vi skulle på sydenferie måtte vi lage "badedrakter" til de - for de måtte jo også få bade i bassenget!!

Husker jeg hadde en porselensdukke som jeg var helt avhengig av i åresvis. Helt til jeg så en skrekkfilm med noen lignende dukker. Da ble hun kastet på sjøen stakkars :P

Å ja :) men nå får han bare være i senga men den må være der når hun skal sove :) jenta er 5 å har bært rundt på en hund siden hun var 6 mnd

Storesøster på 4 1/2 år har en Kosekanin hun har hatt siden hun var nyfødt. Den var med over alt frem til hun var 3 år, og nå er det for et meste kun på natta den er i bruk. Men fremdeles avhengig av den på natta :)

Sjuåringen har kaninen sin enda. De siste to årene har han ikke vært like knyttet til den. Ettåringen har også sin kos - den roer og koser hun seg med. Den må hun ha for å sove.

3-åringen har en bamse som er med i senga og som oftest i bilen. Drar litt rundt på den om dagene også.

Han på 6 mnd har 2. De ligger i sengen, og 1 av de er med på bilturer.

Begge mine barn har fortsatt ett viktig kosedyr hver som må være i senga hver natt. Uansett hvor de er. Er faktisk litt krise om kosedyrene ikke er med overalt der det skal soves. 8 og 10 år

Back
Topp