Det stikker i underlivet?

Agnete

Forumet er livet
Kan ikke huske å hatt det tidligere før!
Det er som en nål eller støt av noe slag og jeg hopper omtrent ut av sofaen, er veldig vondt. Etter det så er jeg liksom litt øm. Kommer ofte i forbindelse med vonde kynnere. Flere som har hatt det slik når de var gravide? Hva kan det være? Blir jo nysgjerrig og håper det betyr at jeg føder snart :p Hihi

Hvor langt er du på vei? Jeg opplevde det en del her om dagen og andre mener det er pga hodet fester seg eller at det modnes for fødsel :)

Slik har det vært her i de siste ukene. Er i dag 39 uker og jordmor sa i dag at dette er babyen som jobber seg nedover...

Dette høres ut som det som kalles nedpress, at ungen "borer" seg lenger ned i bekkenet. :D Har hatt det litt de to siste ukene og av og til må jeg puste litt gjennom det ;D Er i uke 41 i dag, så det betyr ikke nødvendigvis at babyen er rett rundt svingen hvis man merker nedpress. Noen går med det veldig lenge. Pleier å ha det om kvelden når jeg har lagt meg. Hopper til når babyen driver på! ;D

Dette høres ut som det som kalles nedpress, at ungen "borer" seg lenger ned i bekkenet. :D Har hatt det litt de to siste ukene og av og til må jeg puste litt gjennom det ;D Er i uke 41 i dag, så det betyr ikke nødvendigvis at babyen er rett rundt svingen hvis man merker nedpress. Noen går med det veldig lenge. Pleier å ha det om kvelden når jeg har lagt meg. Hopper til når babyen driver på! ;D

Det er ikke nedpress, det er jeg godt kjent med hvordan det følesed hode mellom beina mine og følelsen av at ungen ramler ut :p
Nedpress har jeg hat med de alle og har blitt verre og verre for hvert svangerskap :o

Hvor langt er du på vei? Jeg opplevde det en del her om dagen og andre mener det er pga hodet fester seg eller at det modnes for fødsel :)

Jeg er 38 uker, hadde satt pris på om hodefestet seg. Dette er jo fjerdemann og tredje festet seg ikke :)

Slik har det vært her i de siste ukene. Er i dag 39 uker og jordmor sa i dag at dette er babyen som jobber seg nedover...

Er jo så rart at det ikke har vært slik med de andre. Her kjennes det litt ut som babyen ligger skjevt med hode og all hikking kjennes på bare høyereside. Håpe babyen borrer seg nedover. Jeg vil føde snart :p Hihi

Det er ikke nedpress, det er jeg godt kjent med hvordan det følesed hode mellom beina mine og følelsen av at ungen ramler ut :p
Nedpress har jeg hat med de alle og har blitt verre og verre for hvert svangerskap :o

Å! Jeg trodde det het det! :O Doh. Da har jeg ikke hatt nedpress, for her ramler ingenting ut på en stund virker det som!! ;D

Men hvert fall så har jeg kjent det som deg, kjennes ut som en kniv som stikker og elektrisk støt! Skvetter ordentlig når det først begynner. Men det varer ikke så lenge om gangen? Kan komme flere ganger etter hverandre, men ikke så lang varighet heldigvis!

Forresten, Regina! Hadde du nedpress med alle barna dine? Var det et tegn på at fødselen var nærme?

Å! Jeg trodde det het det! :O Doh. Da har jeg ikke hatt nedpress, for her ramler ingenting ut på en stund virker det som!! ;D

Men hvert fall så har jeg kjent det som deg, kjennes ut som en kniv som stikker og elektrisk støt! Skvetter ordentlig når det først begynner. Men det varer ikke så lenge om gangen? Kan komme flere ganger etter hverandre, men ikke så lang varighet heldigvis!

Ja, er akkurat slik du beskriver. Kommer flere ganger etterhverandre :o Fikk en når jeg satt i bilen i sta den var grusom vond så jeg hylte til :p

Nedpress er at babyen presser ned og det er litt tungt. Jeg hadde ikke noe særlig av dette med andre, men med tredje så følte jeg at jeg ikke kunne lukke beina :p
Følte jeg måtte dytte babyen på plass igjen :D Hihi
Med denne og forrige har jeg hatt nedpress fra uke 30 sånn ca. Har ikke født før. Så tror ikke det har noe å si for fødselen :)

Hmm hos meg skjer det når mini sparker nedover :p er 25 uker på vei

Kan jo være en start på noe. Er ikke du ganske langt på vei nå?

Hadde det mye med minsten. Men det resulterte ikke i noe her. Men du og du som det stakk til tider!

Nærmer meg heldigvis slutten nå :D
Tror ikke babyen kommer før etter termin da :p
Men lov å håpe? Håpe det gjør noe for at jeg skal bli klar i hver fall :)
Alltid lov å håpe. Hva skulle man gjort uten håp :D det er nok kroppen som forbereder seg, så man får bare holde ut den siste tiden :)

Jeg hadde det sånn i flere måneder før fødselen.

Har begynt hos meg allerede, og jeg er bare 30 uker ! Har hatt det på slutten med de andre og, er babyen som presser, en form for modning eller rett og slett hodet som fester seg. Håper det skjer noe snart hos deg :)

Jordmor sa det var at hode beveget seg å traff nerver, for hver gang man er gravid så kommer babyen lenger ned å treffer da nerver.
Her fester ikke hodet seg, er ikke litt festet engang:( Tror jeg kan gå lenge over denne gangen, så jeg får bare holde ut :D

Back
Topp