♡ Drømmen vår ♡

Tusen takk for klemmen. ❤️ Jeg kjenner at det liksom ikke er noe jeg helt klarer å legge vekk. Jeg drømmer om det om natten, og som nevnt, altfor mange rundt meg som er opptatt av dette for tiden, både familie, venner og på jobb. Det føles av og til ut som det bare er her hjemme hos oss det ikke er babyer/gravide, og den følelsen er liksom egentlig ikke så bra den heller (her føles det jo tomt). Nei, jeg er utrolig glad for at vi har påskeferie nå snart, og jeg er i gang med nye strikkeprosjekter, og skal komme i bedre form utover våren. Men jeg tror det er altfor sårt til at det forsvinner fra hodet. Jeg synes jo fortsatt IVF er skummelt. For på den ene siden kan det være vinnerloddet, men hva hvis det heller ikke fungerer? Det er liksom siste sjanse-følelsen. Og det før man i det hele tatt er i gang?!? Jeg tror jeg er pessimistisk for tiden. Skal jobbe med det. Håper du finner mye du kan kose deg med i pausen du og. Jeg skal hvert fall drikke vin i påsken.
Jeg kan virkelig se for meg hvor vondt det må være å ha graviditet og babyer rundt seg overalt. Det er en fryktelig vond påminner om hva ens egen kropp ikke får til.. Jeg forstår også at det er en skummel tanke at IVF er siste sjanse og at man ikke er garantert noe som helst med det heller. Jeg håper så inderlig at din litt kompliserte livmor klarer å beholde spira når dere får litt hjelp. Det er lov å være pessimistisk. Jeg tror vi trenger det fra tid til annen. Vi kan umulig gå og klistre på oss smilet dag ut og dag inn uten å knekke sammen en gang i blant. Jeg tror det er sunt. Men det er fryktelig fryktelig vondt når man er i en slik bølgedal. Snart er du oppe igjen og håper igjen, det er jeg sikker på. Og frem til da er det bare å...holde ut. Vi er her for deg og hører på all eder og galle du trenger å bli kvitt. Atter en klem ♥

Det å ikke bli gravid eller klare å beholde vekker så utrolig mange følelser. Man føler på sorg, venting, følelsen av å være mislykket, følelsen av at det er noe galt med en, flauhet, angst, tristhet og utålmodighet og ikke minst sinne. Det er sikkert mange flere følelser som vi også må kjenne på. Alle følelsene er heldigvis ikke tilstede hele tiden, men jo lenger tid det tar hvor sterkere blir de. Og jeg kan tenke meg de blir enda sterkere når man ikke kan prøve selv.

Nå blir det heldigvis bedre vær, påske, sommer Osv. Du kan kose deg med vin og ikke tenke så mye, bare være. Men klumpen i magen vil nok være der men kanskje den ikke vil ta så stor plass etterhvert ❤️ jeg håper det hvertfall. Graviditet blir det i løpet av året! Det er jeg sikker på ❤️

En god klem til deg ❤️

Tenker på deg, sender deg en stor klem og håper at du får en fin påske med god vin!❤️

Tusen takk gode du! ❤️ Påsken kommer til å bli veldig fin, jeg tror det blir en fin pause fra dette her. :) God påske til deg og!

Kjenner meg så veldig igjen i det du skriver, bare at det er 7 år siden jeg var der.
Håper du også kan sitte om noen år å tenke på det mer som en fjern fortid, som bare kommer tilbake når andre snakker om det, eller andre ting trigger opp gamle følelser fra tiden som ufrivillig barnløs.
Stor klem til deg!

Tusen takk for oppmuntrende ord. ❤️ Det er dumt at flere har opplevd/opplever dette, men det er jammen godt at noen andre forstår følelsene og tankene mine. For blant alle de normalt-fruktbare føler jeg meg som et utskudd. :( Takk for klemmen!

Jeg kan virkelig se for meg hvor vondt det må være å ha graviditet og babyer rundt seg overalt. Det er en fryktelig vond påminner om hva ens egen kropp ikke får til.. Jeg forstår også at det er en skummel tanke at IVF er siste sjanse og at man ikke er garantert noe som helst med det heller. Jeg håper så inderlig at din litt kompliserte livmor klarer å beholde spira når dere får litt hjelp. Det er lov å være pessimistisk. Jeg tror vi trenger det fra tid til annen. Vi kan umulig gå og klistre på oss smilet dag ut og dag inn uten å knekke sammen en gang i blant. Jeg tror det er sunt. Men det er fryktelig fryktelig vondt når man er i en slik bølgedal. Snart er du oppe igjen og håper igjen, det er jeg sikker på. Og frem til da er det bare å...holde ut. Vi er her for deg og hører på all eder og galle du trenger å bli kvitt. Atter en klem ♥

Vi er jo på veldig samme plassen akkurat nå, med unntak av diagnose da. Det er godt å ha noen å følge på denne vonde veien, så man ikke føler seg helt alene i de mørke tankene og kaoset. Men jeg håper virkelig at du snart skal få spiren din. ❤️ Takk for klem og gode ord.

Kose deg masse med vin i påsken :)
Jeg skal heie deg i mål med baby en dag, og det gleder jeg meg til :)
Du skal få barn, basta <3 Klem <3

Jeg gleder meg til påske nå, og det blir nok både ost, rødt kjøtt og vin. :) Takk for at du heier. Jeg heier på deg og! ❤️ Og takk for klem!

Det å ikke bli gravid eller klare å beholde vekker så utrolig mange følelser. Man føler på sorg, venting, følelsen av å være mislykket, følelsen av at det er noe galt med en, flauhet, angst, tristhet og utålmodighet og ikke minst sinne. Det er sikkert mange flere følelser som vi også må kjenne på. Alle følelsene er heldigvis ikke tilstede hele tiden, men jo lenger tid det tar hvor sterkere blir de. Og jeg kan tenke meg de blir enda sterkere når man ikke kan prøve selv.

Nå blir det heldigvis bedre vær, påske, sommer Osv. Du kan kose deg med vin og ikke tenke så mye, bare være. Men klumpen i magen vil nok være der men kanskje den ikke vil ta så stor plass etterhvert ❤️ jeg håper det hvertfall. Graviditet blir det i løpet av året! Det er jeg sikker på ❤️

En god klem til deg ❤️

Ja, veldig mange følelser når tiden går og går uten baby i magen. Tusen takk for at du heier, jeg håper du har rett og at det blir graviditet inne året er omme. ❤️ Takk for klemmen!

Dere er gode alle sammen! Det går bra med meg altså, det er verst de dagene jeg fortsatt håper (frem til 11 dpo), men det er allerede mange dager siden. :p Pause er sikkert like greit, og det føles (foreløpig hvert fall) ikke like kjipt ut som pausen i fjor - for i fjor håpet jeg jo fortsatt at kroppen min var frisk og abortene var uflaks. Nå derimot har jeg egentlig begynt å gi opp kroppen min. Uten IVF. Så pause er ikke så tungt. Jeg er nesten mest utålmodig etter brev i postkassen (og det kan fortsatt være rundt 1-2 måneder til det kommer).

Jeg må oppdatere statustråden på Assistert, men det er ikke sikkert jeg sjekker så mye annet her inne. Så hvis jeg ikke svarer så er det fordi jeg er litt avlogget, og jeg håper at det er en del positive nyheter jeg går glipp av. ❤️

At det er mange følelser er det ikke tvil om. Jeg husker følelsene da vi tenkte at vi kanskje ikke fikk til førstemann. Men for oss var det jo ikke kommet så langt, vi skulle knaske disse pergopillene, så skulle gyn søke ivf for oss, og så hadde jeg planer om å bestillle infopakke fra alle adopsjonsbyråene etter nummer to, så det lå der når vi var klar til åpne dem etter evt nummer tre også feilet. På den tiden VAR jo adopsjon et gjennomførbart alternativ på rimelig tid, sånn type "3 års godkjenning fra norske myndigheter holder for de fleste" men nå til dags er det jo slik at selv det at det er utvildet til fore år på en godkjenning, så må mange ha godkjenning nummer to, og venter altså over 4 år etter at de er godkjent i norge, ja, og noen til og med får den utdatert... det er en helt annen verden.

Og nå ser jeg på den gutten jeg har her i sofaen med meg. Verdens beste storebror, en omtenksom, snill, kreativ og morsom fyr, flink på skolen, sosial, rett og slett en herlig fyr. Vi er heldige. Og da føler jeg meg ydmyk som prøver på nummer tre....

Dere er gode alle sammen! Det går bra med meg altså, det er verst de dagene jeg fortsatt håper, men det er allerede mange dager siden. :p Pause er sikkert like greit, og det føles (foreløpig hvert fall) ikke like kjipt ut som pausen i fjor - for i fjor håpet jeg jo fortsatt at kroppen min var frisk og abortene var uflaks. Nå derimot har jeg egentlig begynt å gi opp kroppen min. Uten IVF. Så pause er ikke så tungt. Jeg er nesten mest utålmodig etter brev i postkassen (og det kan fortsatt være rundt 1-2 måneder til det kommer).

Jeg må oppdatere statustråden på Assistert, men det er ikke sikkert jeg sjekker så mye annet her inne. Så hvis jeg ikke svarer så er det fordi jeg er litt avlogget, og jeg håper at det er en del positive nyheter jeg går glipp av. ❤️

Jeg håper det brevet ikke er så langt unna altså, at det kommer helst i april!

At det er mange følelser er det ikke tvil om. Jeg husker følelsene da vi tenkte at vi kanskje ikke fikk til førstemann. Men for oss var det jo ikke kommet så langt, vi skulle knaske disse pergopillene, så skulle gyn søke ivf for oss, og så hadde jeg planer om å bestillle infopakke fra alle adopsjonsbyråene etter nummer to, så det lå der når vi var klar til åpne dem etter evt nummer tre også feilet. På den tiden VAR jo adopsjon et gjennomførbart alternativ på rimelig tid, sånn type "3 års godkjenning fra norske myndigheter holder for de fleste" men nå til dags er det jo slik at selv det at det er utvildet til fore år på en godkjenning, så må mange ha godkjenning nummer to, og venter altså over 4 år etter at de er godkjent i norge, ja, og noen til og med får den utdatert... det er en helt annen verden.

Og nå ser jeg på den gutten jeg har her i sofaen med meg. Verdens beste storebror, en omtenksom, snill, kreativ og morsom fyr, flink på skolen, sosial, rett og slett en herlig fyr. Vi er heldige. Og da føler jeg meg ydmyk som prøver på nummer tre....

Men du skal få Bonusen! ❤️

Vi har ikke tenkt så veldig langt enda. Mest IVF, eventuelt litt mer endo-behandling (operasjon, medisiner) og så tror jeg vi kommer til å prøve privat IVF før vi gjør noe mer videre. Vi snakker sikkert mer om veien etter IVF når vi er i gang med IVF.

Jeg håper brevet kommer i løpet av april, men tør ikke å håpe altfor mye.

Skjønner den.

Vi hadde en liten prat om "hva er, og hva er ikke, aktuelt for oss, slik vi føler det nå", men veien var jo ikke staket ut, bare i mitt hode.

Det ble jo ikke slik, derav de to ungene jeg nå skal få i kveldsmat og få i seng.

Syklus nr 20, pausesyklus, CD 4

Vaksinen ble tatt, det gikk jo fint når de hadde fått inn ny pakke. Nå er jeg spent på når EL kommer uten Letrozol, men regner med at det blir en gang mellom CD 17-21. Vi har påskeferie og jeg har latt termometeret ligge hjemme. Det blir temping fra CD 13 (tirsdag 7.4) og frem til 3 dpo. Bare sånn at jeg vet når KM er (fant ut at jeg kan droppe I'en i forkortelsen IKM nå. ;))

Jeg ønsker alle en riktig god påske! Og jeg håper at jeg er gravid eller mamma til påsken neste år.

1427642964325.jpg

Back
Topp