Tips til gode søvnvaner??

Helenuz

Andre møte med forumet
Jeg lengter så iinderlig etter bare 4-5 timers sammenhengende søvn nå. Min sønn på 9 mnd våkner opptil 5 ganger for natten, hver eneste natt og det har han gjort veldig lenge nå. Litt kos og nærhet så er han klar for å sove igjen, så han er ikke våken lenger enn noen 1 min el 2. Jeg får så vondt av å la han ligge og hyle å la vær å ta han opp, men nå er jeg på der stadiet at jeg gjør whatever it takes. Tar imot alt av tips!!! :-D

Usj, sånn (eller verre) var det hos oss også på den alderen. Jeg kuttet ut nattammingen, og da ble det bedre her. Nattammer du/gir flaske på natten? Sier ikke at det er svaret, altså, men jenta mi var veldig klar for det da. Da hun var ti måneder fikk hun flytte inn på rommet sitt, og da ble hun veldig rolig. :-) Nå er hun to år, og hun våkner gjerne et par ganger i løpet av natten igjen. Vet ikke helt hvorfor, men har lest at det er vanlig på denne alderen. Ting går i faser. Håper du får sove litt snart! :-) Og forresten, hvis du har en helsesøster du har tillit til, så be om råd! Jeg fikk mye støtte av min! :-)

Nå vet jeg ikke om du ammer, men visst du gjør det så kan det være lurt å kutte, hvis du ikke ammer så bør faren prøve å roe på natt i en periode.
Sover han på eget rom? Det er ofte det beste for at de skal sove lengre. Bruker han smokk? Kosedyr? Prøv å tilrettelegg for at han har alt han trenger:)

Har en gutt på 8.5 mnd. Her er natta rolig om han våkner 5 ganger :o. Åssen sover din på dagtid? Her skal vi etterhvert prøve å kutte ut nattamming. Men føler det blir lenge å gå uten mat i 10-12 timer? :o

Har en gutt på 8.5 mnd. Her er natta rolig om han våkner 5 ganger :o. Åssen sover din på dagtid? Her skal vi etterhvert prøve å kutte ut nattamming. Men føler det blir lenge å gå uten mat i 10-12 timer? :o
Så lenge de spiser godt me fast føde i løpet av dagen og kvelden så er det ikke lenge:) de klarer fint det, men det er jo en overgang:)

Så lenge de spiser godt me fast føde i løpet av dagen og kvelden så er det ikke lenge:) de klarer fint det, men det er jo en overgang:)
Ja. Han spiser bra på dagen. En porsjon grøt av 1.5 dl vann til frokost og kvelds, middag og lunsj ( brødskive med leverpostei eller type vanlig middag eventuelt middagsglass), pluss fruktmoså,frukt og skumpinner. Pupper også ca 4-5 ganger på dagen... Så han bør jo ikke være sulten

Har en gutt på 8.5 mnd. Her er natta rolig om han våkner 5 ganger :eek:. Åssen sover din på dagtid? Her skal vi etterhvert prøve å kutte ut nattamming. Men føler det blir lenge å gå uten mat i 10-12 timer? :eek:

Han har to hviler på rundt en times tid for dagen. Han spiser og mer enn godt nok til at han egentlig skulle klart seg uten mat og drikke gjennom natten, men jeg ammer en gang i 12 tiden og i 5 tiden. Ellers tilbyr jeg vann på flaske for å utelukke evt tørst..

Nå vet jeg ikke om du ammer, men visst du gjør det så kan det være lurt å kutte, hvis du ikke ammer så bør faren prøve å roe på natt i en periode.
Sover han på eget rom? Det er ofte det beste for at de skal sove lengre. Bruker han smokk? Kosedyr? Prøv å tilrettelegg for at han har alt han trenger:)

Kanskje han skulle fått prøvd å sove på eget rom, enn så lenge sover han på rom med oss men i egen seng. Jeg får roet han med smokk, kos og sang av om nettene av og til, de gangene jeg orker. Jeg tenker å kanskje bare ta kampen, stå i det noen dager og prøve Ferbers metoden.

Kanskje han skulle fått prøvd å sove på eget rom, enn så lenge sover han på rom med oss men i egen seng. Jeg får roet han med smokk, kos og sang av om nettene av og til, de gangene jeg orker. Jeg tenker å kanskje bare ta kampen, stå i det noen dager og prøve Ferbers metoden.
Tror jeg ville prøvd å kutte nattamming først. :) Jeg har tidligere prøvd eget rom. Hjalp ikke :p. Men hørt og lest det hjelper for de fleste.

Ville prøvd å hatt på eget soverom, de fleste merker stor endring da. Nå kjenner han lukten av melken din og i tillegg hører han deres lyder, så han får ikke den samme dype søvnen:)

Back
Topp