Gravid nå??!

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Ligger i sengen med en 11 uker gammel baby og kaldsvetter da jeg gikk på do for litt siden, og jeg ikke har fått mensen etter et par dager med spotting. Var dette festeblødning?

Jeg sluttet helt å blø etter 2 uker og alt har vært normalt de siste ukene. Har ikke fått mensen og ikke oppdaget el- slim. Hatt bare ubeskyttet sex Etter fødsel, planen var å starte når jeg fikk mensen. Brukte 14 PP på å bli gravid sist. Har aldri spottet i flere dager før mens tidligere.

Pleier ikke å spørre om sånne ting jeg må finne ut av på egenhånd, for vet jo at det eneste å gjøre er å teste. Men blir jo så mye følelser og tanker!!

Noen som vet noe?

Det er ikke umulig at du er gravid.

Men du må også huske at det tar lang tid før mensen blir normal og stabil igjen etter fødsel. Jeg fødte for over ett år siden og det er først nå det begynner å stabilisere seg hos meg.

Jeg ammet lenge, og det gikk vel ett år før det kom et par dråper en gang, men egentlig ikke ordentlig mens, og var brått gravid....

Så nå venter vi nummer tre, minste er da under 2 år når baby kommer. Men for meg kom altså mensen ikke ordentlig tilbake, selv etter ett år.

Så du kan bli gravid, men vet ikke om 11 uker er for tidlig. Det kan kun en test svare på. :)

Svigermor fikk aldri mensen tilbake en gang. Hu ble gravid etter 1.5 mnd etter fødsel. Veldig tette barn mao.

Lykke til med test :)

Ja sjansen er jo der.
Det er en sjanse å ta å ha ubeskyttet sex, for man har ingen garanti..;-)

Du må nok bare teste

Er jo en sjanse for at du kan være gravid ja.
Men ikke unormalt at det kan være litt mensspotting også.
Lykke til med testing:)

Jeg fikk mensen etter 11 uker (til tross for fullamming), og eggløsningen kommer jo to uker før uansett. Så ingenting er umulig. Det kan jo bli spennende da... :) (evt litt for spennende...?) Lykke til uansett! :)

Jeg ammet lenge, og det gikk vel ett år før det kom et par dråper en gang, men egentlig ikke ordentlig mens, og var brått gravid....

Så nå venter vi nummer tre, minste er da under 2 år når baby kommer. Men for meg kom altså mensen ikke ordentlig tilbake, selv etter ett år.

Så du kan bli gravid, men vet ikke om 11 uker er for tidlig. Det kan kun en test svare på. :)
Gratulerer med nr 3 :-) Noen få har blitt gravide etter 1 mnd har jeg lest. Får dra og kjøpe en test senere.

Det er teoretisk mulig at du er gravid, men det kan også være at blødning var "rest" etter renselse. Jeg fikk ikke mensen tilbake før 9-10 mnd etter fødsel, men den kan komme tidligere. Såeh, ja, don't panic, men ta gjerne en test for å avklare :)

Tusen takk for svar dere. Tenkte mye i natt og kom frem til at det hadde jo egentlig vært veldig koselig. Vi hadde tenkt til å vente 4 - 5 år med neste så jeg fikk bli ferdig på skolen osv. Men det er jo kjekt for oss at hun kan leke med lillebror eller lillesøster mens vi gjør andre ting. Jaja. Kjøper testen og tester i morgen. Hvis ikke det er for tidlig?

Jeg fikk mensen etter 11 uker (til tross for fullamming), og eggløsningen kommer jo to uker før uansett. Så ingenting er umulig. Det kan jo bli spennende da... :) (evt litt for spennende...?) Lykke til uansett! :)
Takk! :-)

Er jo en sjanse for at du kan være gravid ja.
Men ikke unormalt at det kan være litt mensspotting også.
Lykke til med testing:)
Nei er sant det. Var lyserosa blod på kvelden på dopapiret og enda ikke mer blod nå. Blir spennende å se.. Takk :-)

Amming er ingen prevensjon...
Jeg fikk mensen tilbake etter 8 uker, eller, etter jeg begynte på minipille, kan ha noe med det å gjøre, aner ikke.
Jeg fullammer.

Amming er ingen prevensjon...
Jeg fikk mensen tilbake etter 8 uker, eller, etter jeg begynte på minipille, kan ha noe med det å gjøre, aner ikke.
Jeg fullammer.
Nei stoler ikke på ammingen. Men vi tenkte litt sånn at "Det skjer vel ikke oss", med det å bli gravide før mens :S Uæh. Men man må visst trå varsomt!

Man kan bli så fort gravid. VI tenkte også etter lang tids prøving med nr. 1 at det kom til å ta lang tid med nr 2. 2 år gikk det, men hun minste satt likevel som en overraskelse.

Back
Topp