Hva ville du gjort?

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hei;)
Litt råd og tips hadde vært fint.
Jeg fikk jo pos.test tirs:D Hurra for det!
Termin er foreløpig 30nov.

Er nå i ulønnet perm frem til 22juli. Guttungen har nå imidlertid fått barnehageplass fra rett etter påske.
Best å prøve å gå ut av den ulønna perm hvis mulig, og jobbe fast?
Eller kommer jeg like godt ut av det med å ta all eksta jeg får(det forutsetter jo såklart det er tilnærmet som fast stilling).
Eller bare ta ekstra frem til 22 juli og så fast?

Hva ville du gjort?
Tenker jo i forhold til foreldrepenger da.
Hvordan jeg vil komme ut av det der.

Foreldrepenger er utifra inntekt, så det er jo det samme om du jobber ekstra eller fast. Hvis du har en fast jobb å gå til uansett så er det jo også det samme. Hvis ikke du har fast stilling så hadde jeg prøvd å fått meg fast før jeg gikk ut i permisjon.

Jeg har fast stilling som vernepleier i kommunen 100%, men er nå som sagt i ulønnet. Så den har jeg å gå tilbake til. Men om det blir det samme utbetalt i foreldrepenger uansett forutsatt at jeg får mye ekstra frem til 22juli så blir det jo samme.
Vet heller ikke om det er mulig å gå ut av ulønnet.

Jeg har fast stilling som vernepleier i kommunen 100%, men er nå som sagt i ulønnet. Så den har jeg å gå tilbake til. Men om det blir det samme utbetalt i foreldrepenger uansett forutsatt at jeg får mye ekstra frem til 22juli så blir det jo samme.
Vet heller ikke om det er mulig å gå ut av ulønnet.
Du har mulighet til å gå ut av ulønnet hvis det er ok for arbeidsgiver. Men så lenge du tar ekstravakter og får inn endel der så er det ikke et must å gå tilbake til den faste nei:)

Hvor stor stilling har du fast?

Det kan være problematisk å få stillingen sin tilbake før tiden men det er jo, om det er noen som går i din stilling. Så er det jo dette med hvor lett det er å få ekstravakter og om du får jobba mest ved å gå i din faste stilling i forhold til bare løse vakter.

Men hos oss er det hvertfall sånn at du må kunne mestre dine faster vakter for å kunne jobbe ekstra. Så om vi etterhvert må ha tilrettelagt vaktene kan man ikke få ekstravakter. Og da er det litt dumt om man bare har løse vakter.

Så jeg ville nok jobbet så mye ekstra jeg kunne og gått tilbake i min stilling når det lot seg gjøre.

Du har mulighet til å gå ut av ulønnet hvis det er ok for arbeidsgiver. Men så lenge du tar ekstravakter og får inn endel der så er det ikke et must å gå tilbake til den faste nei:)
Nei, sant.
Jeg får snakke med sjefen og forhøre meg angående muligheter.
Ved å fortsette i ulønnet er jeg mer fri i sommer da, dvs. frem til 22juli og det er et pluss gjerne.

Hvor stor stilling har du fast?

Det kan være problematisk å få stillingen sin tilbake før tiden men det er jo, om det er noen som går i din stilling. Så er det jo dette med hvor lett det er å få ekstravakter og om du får jobba mest ved å gå i din faste stilling i forhold til bare løse vakter.

Men hos oss er det hvertfall sånn at du må kunne mestre dine faster vakter for å kunne jobbe ekstra. Så om vi etterhvert må ha tilrettelagt vaktene kan man ikke få ekstravakter. Og da er det litt dumt om man bare har løse vakter.

Så jeg ville nok jobbet så mye ekstra jeg kunne og gått tilbake i min stilling når det lot seg gjøre.
100% fast.
Mhm, skjønner.
Jeg må snakke med sjefen:)
Takk for råd;)

Jeg tenker hva om du blir syk? Vil du få sykepenger for ekstra vakter? Jeg tror jeg ville prøvd å få tilbake min stilling, tryggere det :)

100% fast.
Mhm, skjønner.
Jeg må snakke med sjefen:)
Takk for råd;)

Ja gjør det, sjefen vet har sikkert noen tips til hva som kan være lurt å gjøre :)

Bare hyggelig, har litt erfaring med å leve på ekstravakter nå kan man si haha :P

Du kan få sykemelding om du kun går på elstravakter mener de regner på gjennomsnitt lønn ol da ifra NAV.

Du har ikke rett på å få stillingen din tilbake ved ulønnet perm før avtalt tid å komme tilbake det må arb. Giver svare på.

Jeg tok kun ekstra vakter som vpl som gravid, ikke noe problem, men fikk mindre vakter de gangene de trengte på de utagerende og ikke kunne tilrettelegge. Hadde jeg hatt fast stilling så måtte de ha funnet løsninger, fordelen, kunne gå kortere dager og si nei om det ikke passet;)

Du kan få sykemelding om du kun går på elstravakter mener de regner på gjennomsnitt lønn ol da ifra NAV.

Du har ikke rett på å få stillingen din tilbake ved ulønnet perm før avtalt tid å komme tilbake det må arb. Giver svare på.

Jeg tok kun ekstra vakter som vpl som gravid, ikke noe problem, men fikk mindre vakter de gangene de trengte på de utagerende og ikke kunne tilrettelegge. Hadde jeg hatt fast stilling så måtte de ha funnet løsninger, fordelen, kunne gå kortere dager og si nei om det ikke passet;)

Okei, er du sikker på det første du skriver der? Jeg må innrømme jeg ikke har snøring på de reglene der.
Hos oss er det ingen med utagering nå, og holder jeg formen vil jeg kunne gjøre det meste. Det er jo selvsagt ingen garanti det da, men må jo bare satse på at den holder seg.
Er jo alltid greit å kunne si nei ja, og vil være deilig å være litt fleksibel i sommer inntil den 22juli. Har jo noen sommerplaner.

Jeg tenker hva om du blir syk? Vil du få sykepenger for ekstra vakter? Jeg tror jeg ville prøvd å få tilbake min stilling, tryggere det :)

Jeg er desverre ikke inni de reglene der, men bør undersøke det.

Så lenge du har inntekt minst seks av de siste ti mnd, så er det din faste stilling som vil være grunnlaget for foreldrepenger så fremt su begynner i den før du skal i permisjon, og der gjør du jo.

Problemet er dersom du blir sykemeldt, da stiller du svakere. Og evt tilrettelagt.

Dersom du kan få tilbake det faste før hadde jeg trolig gjort det (med forbehold om ferie som passer sommerplanene dine.)

Jeg er trygghetsjunkie da

Viss du får stort sett så mykje vakter du vil, så kan du jo ta ein del i eit par mnd. Og så ta fast frå juli. For NAV regne ut dei beste 6 av dei siste 10 mnd. Så det trenge ikkje vere dei siste 6 mnd før permisjon:)

Viss du får stort sett så mykje vakter du vil, så kan du jo ta ein del i eit par mnd. Og så ta fast frå juli. For NAV regne ut dei beste 6 av dei siste 10 mnd. Så det trenge ikkje vere dei siste 6 mnd før permisjon:)
Går du opp til FAST skal det være det de går ut fra, selv om du ikke har hatt det i seks mnd

Er vaktene på samme sted/kommunen?
Hvis ikke ville jeg sjekket hvem som utbetaler penger i permisjon. NAV eller arbeidsgiver. Det har litt å si i forhold til feriepenger året etter..

Så lenge du har inntekt minst seks av de siste ti mnd, så er det din faste stilling som vil være grunnlaget for foreldrepenger så fremt su begynner i den før du skal i permisjon, og der gjør du jo.

Problemet er dersom du blir sykemeldt, da stiller du svakere. Og evt tilrettelagt.

Dersom du kan få tilbake det faste før hadde jeg trolig gjort det (med forbehold om ferie som passer sommerplanene dine.)

Jeg er trygghetsjunkie da

Takk for svar du.
Åh, er det? Trodde de uansett regnet ut et gjennomsnitt jeg av alt jeg har jobbet, siden jeg ikke er så lenge i min 100%stilling?

Har snakket med sjefen og kan ikke gå ut av den ulønna p. Så da blir det ekstravakter. Hun sa hun skulle sørge for at jeg fikk det jeg ønsket av vakter. Så da får vi bare håpe det.

Jada, iallefall nå er det en del vakter få hos oss. Noen ubesatte stillinger, sykdom.

Er vaktene på samme sted/kommunen?
Hvis ikke ville jeg sjekket hvem som utbetaler penger i permisjon. NAV eller arbeidsgiver. Det har litt å si i forhold til feriepenger året etter..
Samme kommune og samme arbeidsplass ja:)

Det går nok bra.

Har du 100% fast når du går i permisjon/blir sykemeldt, så er det det de skal gå ut fra.

Men du bør altså ikke bli sykemeldt før du er tilbake i den faste da.

Siden du ikke får gått ut av det ulønnet får jobbe å mye du vil/orker frem til det da, og håpe du holder deg frisk :-)

Back
Topp