STYRTFØDSEL

• Trådstarter Trådstarter benbre
  • Opprettet Opprettet
B

benbre

Guest
Hei.

Jeg prøver å bli gravid.. men er bekymret for fødselen.
Jeg har en jente fra før, og fødselen da tok bare 1 t og 45 minutter..
Hvordan var fødsel nr 2 for dere som også hadde en rask første fødsel?

litt bekymret for å ikke rekke føden.. hehe

Hei.

Hei.

Min søster hadde styrtfødsel med første.
Med nr 2 ble hun satt i gang 2 uker på overtid. Veldig treg og lang fødsel.
Nr 3 er 4 dager over termin nå, så blir spennende å se denne gangen :-)

Jeg har baare en så jeg kan ikke si noe
en søsteren min hadde styrtfødsel med 1, andremann kom enda kjappere.

Har du snakket med jm om det? Kanskje du blir langt inn på sykehus om det er langt til sykehuset?
De pleier å lage en slags plan i slike tilfeller, i alle fall om du har et stykke å dra :)

Jeg veit jeg må føde hjemme med nr 2. (må bli gravid først men) fødselen min tok 4 timer og går det fortere neste gang er det ikke noe vits å prøve å rekke det en gang. Kjenner ei som måtte føde i bilen med dattera ved siden av seg siden de ikke rakk å levere ungen en gang.

Jm tok vannet mitt begge gangene 11 og 8 dager på overtid. Brukte 4,5 t på første og 1,5 på andre. Spent på nummer 3 som kommer i Juli/aug:-)

Jeg hadde styrtfødsel med forrige (40 min fra riene startet til baby var ute).
Denne gangen blir jeg igangsatt 10 dager før termin, for å unngå hjemme/ambulanse-fødsel...

Tok 43 min med meg:/

Min mors første tok to timer, resten tok 1,5 og helt ned til 15 min. (Har fire barn)

Min første fødsel tok 3 timer fra første " vondt" til hun var ute... Andre startet med vannavgang, og riene starta ikke før 2 timer etter... Så var det ca 3 timer med små rier som ikke var veldig vonde- mer som kynnere, før det ble skikkelig vondt en liten time... Vips så var han i armene mine! Drømmefødsel i forhold til nr 1 som var mye vondere og intens!

Hvor lenge siden er det du fødte sist. Om det er kort tid siden så går som regel fødsel nr 2 ganske kjapt

Jeg veit jeg må føde hjemme med nr 2. (må bli gravid først men) fødselen min tok 4 timer og går det fortere neste gang er det ikke noe vits å prøve å rekke det en gang. Kjenner ei som måtte føde i bilen med dattera ved siden av seg siden de ikke rakk å levere ungen en gang.
Hvorfor må du føde hjemme?
Min første fødsel tok 3 timer, andre fødsel ble styrtfødsel. Men vi rakk fram, ringte barnevakt på første rie, og kastet oss i bilen. Det er jo lov å møte barnevakt på føden også, og at barna venter på TV rommet. Det fikk vi beskjed om da jeg delte min bekymring. Det meste ordner seg!
Men du har kanskje lang vei til sykehuset? :-)

Hei.

Fødsel nummer to går ofte raskere. Men man kan jo aldri vite. Snakk med føden, det er mulig å få komme inn så fort vannet går, eller ved første antydning til rier. Barn kan også tas med til føden, og møte barnevakt der. :-)

Ikke la fødsel ødelegge for ønsket om å få flere barn iallfall. Det ordner seg! :-)

Hvorfor må du føde hjemme?
Min første fødsel tok 3 timer, andre fødsel ble styrtfødsel. Men vi rakk fram, ringte barnevakt på første rie, og kastet oss i bilen. Det er jo lov å møte barnevakt på føden også, og at barna venter på TV rommet. Det fikk vi beskjed om da jeg delte min bekymring. Det meste ordner seg!
Men du har kanskje lang vei til sykehuset? :-)
Har ett stykke. Men skal gå så lenge det ikke er så mange biler på veien. Men det var jordmoren som sa det. Mannen min måtte bli på sykehuset og jeg ble lagt inn før fødselen (de skulle sette i gang, men håpet smertelindring satte det igang) fordi de var så redd for at vi ikke kom til å rekke frem.

Hadde styrtfødsel med første, tok i underkant av en time fra det begynte å åpne seg til hun var ute. Med andremann gikk vannet prematurt i uke 36, etter å ha gått i litt over en mnd med premature rier og blødninger. Kroppen stoppet opp og jeg ble satt gang dagen etter vannavgang pga fare for infeksjon. Fra de satte det riestimulerende dryppet til hun var ute tok det snaue 5 timer. Så litt saktere, men likevel veldig fort :P

Back
Topp