Sykemelding ift. Ivf

Krepsen89

Gift med forumet
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei dere, god lørdag:)

Jeg sitter og tenker litt på det som skal skje i mai. Jeg vil jo såklart at vi skal ha best mulig sjanse til å lykkes, og derfor begynte jeg å tenke på sykemelding...

Jeg jobber i hjemmetjenesten, og er derfor i kontakt med veldig mye rart iløpet av en arbeidsdag. Det kan være smitte, utagerende narkomane, totalt innrøkte leiligheter der brukere puster røyk i trynet på meg mm.

Dette er noe jeg synes IKKE er greit. Kjenner at uansett om det har noen innvirking eller ikke, så kommer jeg til å kjenne på det dersom vi ikke lykkes.

Ingen på jobb vet om situasjonen min med ivf. Jeg har spurt sjefen om å få ta ut ferie ift et "inngrep" jeg skal igjennom, men hun sa at da må jeg syknelde meg - ingen av hennes ansatte skal være nødt til å bruke ferie på å komme seg etter et inngrep.

Jeg spiller jo ikke med helt åpne kort mot henne, fordi jeg synes det er vanskelig dersom jeg ikke lykkes. Samtidig så vil jeg ikke risikere noe!

Hva ville dere gjort /tenkt? Jeg har lyst til å sykemelde meg fra uttak til testdato, slik at jeg dermed kan ta stilling til dette på nytt, og vet at embryoet hadde de beste muligheter for å klare seg.

Det står jo i brosjyren at bl.a. Røyk har vist seg å gi dårlig befruktningsrate, og passiv røyking er jo vist farlig for alt mulig rart. Tror dere det går an å få sykemelding på disse premisser? Jeg får jo ikke ferie, sånn som jeg hadde ønsket...

Det er i tillegg BARE stress på jobb, det er skikkelig travelt og jeg er redd for at kroppen min vil støte ut embryoet.

Jeg jobber som sykepleier inne på sykehjem, så vet godt hva du mener med stress. Jeg har vært sykmeldt i alle mine rugeperioder, grunnet dette med stress og løft... I tillegg til at hodet mitt ikke har vært på plass grunnet bivirkninger.. :(

Jeg jobber som sykepleier inne på sykehjem, så vet godt hva du mener med stress. Jeg har vært sykmeldt i alle mine rugeperioder, grunnet dette med stress og løft... I tillegg til at hodet mitt ikke har vært på plass grunnet bivirkninger.. :(

Ja, løft ikke minst! Vi har ikke heis hos mange av de tyngste brukerene (eller noen andre hjelpemidler for den saks skyld) så det er generelt veldig mye som er ugunstig.

Har du fått forståelse fra fastlegen din når du har bedt om sykemelding? Jeg er glad min fastlege er tilbake fra permisjon innen jeg trenger sykemeldingen. Hun er en veldig real dame :)

Jeg skal ta ut sykemelding nå neste gang i april/mai. Min lege har vært veldig grei med dette. Det er mye å gjøre på jobb akkurat da, men får bare gå. Jeg vil ikke risikere noe denne gang.

Så snakk med legen din om dine tanker rundt det hele. Tror du får sykemelding. Lykke til!

Ja, løft ikke minst! Vi har ikke heis hos mange av de tyngste brukerene (eller noen andre hjelpemidler for den saks skyld) så det er generelt veldig mye som er ugunstig.

Har du fått forståelse fra fastlegen din når du har bedt om sykemelding? Jeg er glad min fastlege er tilbake fra permisjon innen jeg trenger sykemeldingen. Hun er en veldig real dame :)
Ja fastlegen min har vært veldig forståelsesfull! Var han som foreslo det første gangen.. Jeg har litt sånn "flink pike" syndrom, så det var litt tøft for meg de første gangene, men nå er jeg glad jeg har gjort det. Da har jeg på samvittigheten at jeg har hvertfall gjort alt jeg kan!

Ja fastlegen min har vært veldig forståelsesfull! Var han som foreslo det første gangen.. Jeg har litt sånn "flink pike" syndrom, så det var litt tøft for meg de første gangene, men nå er jeg glad jeg har gjort det. Da har jeg på samvittigheten at jeg har hvertfall gjort alt jeg kan!

Ja, det er plinkpikesyndromet som gjør at det er vanskelig her også. I tillegg kommer det til å bli ganske tett opp mot ferien min, og det er alltid en dårlig tid å bli sykmeldt på. Men jeg kan jo ikke styre dette. Må tenke på meg selv!

Det er akkurat slik jeg tenker også. Hvis jeg kan vite med meg selv at jeg har gjort alt jeg kan, så føles det forhåpentligvis litt lettere.

Vet du hva som sto som årsak til sykmeldingen hos deg? :)

Jeg skal ta ut sykemelding nå neste gang i april/mai. Min lege har vært veldig grei med dette. Det er mye å gjøre på jobb akkurat da, men får bare gå. Jeg vil ikke risikere noe denne gang.

Så snakk med legen din om dine tanker rundt det hele. Tror du får sykemelding. Lykke til!

Ja, jeg må nesten bare gjøre det. Hvordan fungerer dette i praksis? Man kan vel ikke sykemelde seg fram i tid, eller? Når bør jeg snakke med legen? Hun er i permisjon, så har jo ingen anelse om hvordan landet ligger for min del...

Sikker på at du ikke vil dele det med sjefen din? Jeg var nervøs for å gjøre det, men hun var veldig forståelsesfull og sa at jeg må tenke på meg selv, og at forsøket må få førsteprioritet. Jeg var åpen allerede nå siden jeg er 50% sykmeldt pga stress, og legen synes det er best at jeg fortsetter med det til forsøket, for å holde kroppen rolig til vi skal i gang.

Sjefen din høres jo grei ut mtp på det hun sa om at du skal slippe å bruke ferien. Hun har jo dessuten taushetsplikt, så ingen andre på jobben trenger å vite noe:-)

Sikker på at du ikke vil dele det med sjefen din? Jeg var nervøs for å gjøre det, men hun var veldig forståelsesfull og sa at jeg må tenke på meg selv, og at forsøket må få førsteprioritet. Jeg var åpen allerede nå siden jeg er 50% sykmeldt pga stress, og legen synes det er best at jeg fortsetter med det til forsøket, for å holde kroppen rolig til vi skal i gang.

Sjefen din høres jo grei ut mtp på det hun sa om at du skal slippe å bruke ferien. Hun har jo dessuten taushetsplikt, så ingen andre på jobben trenger å vite noe:-)

Sjefen er helt super, så det er ikke det som er problemet. Jeg føler dog at dette er for personlig og privat for øyeblikket. Det er en person som vet at jeg har prøvd og at jeg har søkt på ivf, men hun kommer heller ikke til å få vite at vi skal igang med forsøk.

Jeg vil ikke ha noe fokus rundt dette. Det er bare det som føles riktig akkurat nå:)

Trenger mer tid alene med hemmeligheten min. Det har vært tøft til tider, men jeg har aldri gått glipp av en eneste jobbdag pga. Dette.

Ja, det er plinkpikesyndromet som gjør at det er vanskelig her også. I tillegg kommer det til å bli ganske tett opp mot ferien min, og det er alltid en dårlig tid å bli sykmeldt på. Men jeg kan jo ikke styre dette. Må tenke på meg selv!

Det er akkurat slik jeg tenker også. Hvis jeg kan vite med meg selv at jeg har gjort alt jeg kan, så føles det forhåpentligvis litt lettere.

Vet du hva som sto som årsak til sykmeldingen hos deg? :)
Står prøverør konplikasjoner.. Eller endometriose tror jeg...
Jeg har vært åpen med sjefrn min hele veien, og det har hjulpet oss veldig! Nå krysser jeg fingrene for at dette er siste forsøket (satt inn i går).. :)

Jeg var sykemeldt i litt over to mnd nå sist. Mest pga stress/sliten og ikke prøverør. Siste to ukene var pga forsøket. Måtte si det til sjefen min tilslutt. Hun er ikke særlig forståelsesfull! Så nå blir jeg antakelig nødt til å fortelle hva jeg skal i gang med til en av mine kollegaer, slik at hun ikke blir superfortvilt å tror jeg blir borte kjempelenge igjen. Men hva jeg skal si til de andre er jeg litt usikker på....

Liten bedrift og alle lurer sef på hva som feiler en når man plutselig blir borte lenge. Vi er midt i høysesong og full rulle på min avd akkurat når jeg skal i gang med forsøket. Ikke helt optimalt, men jeg gidder ikke vente, bare for å tilpasse etter jobben. Akkurat så slem er jeg ;)

Nevner for ordens skyld at jeg jobber med oppdrett av torsk og rognkjeks. I tillegg har jeg gård ved siden av (11 ammekyr og 11 okser, 4 hester og 10 høns).

Står prøverør konplikasjoner.. Eller endometriose tror jeg...
Jeg har vært åpen med sjefrn min hele veien, og det har hjulpet oss veldig! Nå krysser jeg fingrene for at dette er siste forsøket (satt inn i går).. :)

Jeg krysser fingrene for at du blir gående og ruge i 9 mnd!!! :)

I Porsgrunn får du sykemelding fra legen der etter uttak og frem til innsett. Det sa de iallfall til oss. Ut over dette må man få selv fra fast legen. Jeg er blitt sykemeldt nå pga bivirkninger av nesesprayen. Kommer nok til å forlenge den frem til etter innsett. Hvis du føler du trenger det så er mitt råd å lytte til kroppen

Hei dere, god lørdag:)

Jeg sitter og tenker litt på det som skal skje i mai. Jeg vil jo såklart at vi skal ha best mulig sjanse til å lykkes, og derfor begynte jeg å tenke på sykemelding....
Ville sykemeldt meg. Uten tvil!! Du får ikke diplom for å ofre deg. Det er bare du som kan ta vare på deg selv...:) Tenk først og fremst på deg selv nå. Dette er bare for en liten periode i livet ditt. Ikke verdt å ofre alt for. :)

Jeg har vært sykmeldt i alle mine rugeperioder, og har vært åpen med alle arbeidsplassene mine. Har fått fantastisk forståelse overalt, og åpenheten har lettet det hele veldig for meg. Og jeg går ikke på jobb dagen etter negativ test! Da tar jeg meg tid til å sørge, og komme meg opp fra avgrunnen... Snakk med fastlege eller gynekolog. Denne prosessen er ikke til å kimse av, vi må ta godt vare på oss selv. Jeg ruger nå for 7. gang - håper det blir den siste:-)

Ville sykemeldt meg. Uten tvil!! Du får ikke diplom for å ofre deg. Det er bare du som kan ta vare på deg selv...:) Tenk først og fremst på deg selv nå. Dette er bare for en liten periode i livet ditt. Ikke verdt å ofre alt for. :)

Det var godt sagt. Setter det litt i et annet fokus enn hva jeg har tenkt. Jobben kommer liksom alltid først. Men jeg må sørge for å sette meg selv først denne gangen.

Jeg kommer til å få det mye verre med meg selv dersom vi mislykkes, og jeg ikke har fulgt hjertet mitt..

Jeg har vært sykmeldt i alle mine rugeperioder, og har vært åpen med alle arbeidsplassene mine. Har fått fantastisk forståelse overalt, og åpenheten har lettet det hele veldig for meg. Og jeg går ikke på jobb dagen etter negativ test! Da tar jeg meg tid til å sørge, og komme meg opp fra avgrunnen... Snakk med fastlege eller gynekolog. Denne prosessen er ikke til å kimse av, vi må ta godt vare på oss selv. Jeg ruger nå for 7. gang - håper det blir den siste:-)

Håper virkelig det ble full klaff denne gangen!! :) lykke til!!

Det var godt sagt. Setter det litt i et annet fokus enn hva jeg har tenkt. Jobben kommer liksom alltid først. Men jeg må sørge for å sette meg selv først denne gangen.

Jeg kommer til å få det mye verre med meg selv dersom vi mislykkes, og jeg ikke har fulgt hjertet mitt..
Jeg har endelig lært meg dette selv. Den harde metoden...hehe :) Men nå har jeg innsett at det bare er jeg som vet hva som er best for meg:)

Back
Topp