Musikk under fødsel?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Noen som hørte på musikk under fødselen? Hva hørte dere på?

Dette er min første fødsel, men jeg har laget meg en rolig liste som jeg tenker å ha med.. Ikke sikkert jeg får bruk for den, men vil ha den tilgjengelig - musikk gir meg uendelig mye ro og fokus.. Hører på den listen hver dag mens jeg bader, slapper av på sofaen osv så jeg "øver" meg på å finne roen i div sanger og rytmer..

Planla på forhånd å gjere det, men gløymte heilt av det:P Hadde litt andre ting å tenke på.

Samma her :P Hadde forskjellige lister, nokon rolege, nokon med fart - sånn typisk treningsmusikk osv. Men fekk aldri brukt det, vart det siste eg tenkte på.

Under min første fødsel hadde vi på radioen hele tiden. Som stort sett spilte rolig nattmusikk.

Hadde en spilleliste klar, men ble aldri så vi fikk hørt på noe!

Dette er min første fødsel, men jeg har laget meg en rolig liste som jeg tenker å ha med.. Ikke sikkert jeg får bruk for den, men vil ha den tilgjengelig - musikk gir meg uendelig mye ro og fokus.. Hører på den listen hver dag mens jeg bader, slapper av på sofaen osv så jeg "øver" meg på å finne roen i div sanger og rytmer..

Vil du dele spillelisten?

Jeg hadde spilleliste på mobilen, men hadde det stått på hadde jeg ikke fått med meg noe som helst av det. Var i fødebobla, og det var virkelig ikke nødvendig.

Screenshot_2015-03-21-11-02-18-1.png Screenshot_2015-03-21-11-02-11-1.png

Her er noen av sangene jeg hørte på. Hørte på dem masse før fødsel og etter også, de får meg skikkelig rolig nå :)
Ikke sikkert du liker dem, men det får være så :p

Hadde ikke musikk. Vurderte det, men heldigvis tok e ikke med meg ;)
Hadde mer enn nok med lyden av lystgassmaskinen, hjertelyden til den lille og alle de nyfødte babyene rundt meg :P

Jeg brukte melodiøs "yogamusikk". Konsentrerte meg om musikken i stedet for å kjenne på smertene. Funket fint på den trege fødselen min, og funket minst like bra på styrtfødselen. :)

Back
Topp