Venteforsøk privat

Vidorra

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Hadde bestemt oss for å ta et, så skulle vi ikke, nå vil vi ta et privat allikevel. Har mistet 8 uker i køen nå, og det offentlige har ennå ikke klart å sende søknaden min. Er veldig lei meg, jeg begynte til og med å gråte på jobb en dag. Føler at det er så vanskelig å ikke vite når de skal sende den. I dag når jeg ringte ba de meg bare ha is i magen.

De sier også at de skal skrive i søknaden at jeg har ventet lenge. Har det noe å si om de gjør det? Det tror nemlig ikke jeg...

Jeg står mellom IVF-klinikken og fertilitetssenteret, siden det ikke er aktuelt å gjøre det noe annet sted enn i Oslo. Noen som har anbefalinger? Eller så tenker jeg at de klinikkene som driver med IVF er gode alle sammen?

Hvor lang tid tok det før dere fikk konsultasjon? Hvor lang tid tok det før dere kom i gang?

Inkluderer prisen på nettet alt unntatt medisiner?

Jeg bruker IVF klinikken Oslo og er veldig fornøyd. Dr.Hallman og Dr.Hazekamp er kjent for sin dyktighet over hele Europa. Enn blir tatt godt vare på der borte. :) Det er ingen ventetid og man starter opp med en gang.
Prisene på nettet inkluderer alt utenom medisinene.

Lykke til :)

Jeg er på Fertilitetssenteret i oslo og er kjempefornøyd. De er så søte og snille der alle sammen, og jeg føler at jeg faktisk får lov til å komme med forslag på behandlinger og får alltid gode svar når jeg spør om ting. Vi sendte mail og de ringte dagen etter. Kom inn til samtale iløpet av samme uke og begynte behandlingen på neste syklus. (Hadde allerede gått over tiden på den inneværende syklus). Men det forutsetter at alle prøver er tatt av begge og at du kan skaffe kopi av resultatene fra prøvene dine. Det er bare å ringe gynekologen din:) Vi kjøpte pakke på 3 forsøk med icsi og den prisen gjelder kun forsøk. Ikke ultralydene før innsett og sånn og ikke medisiner. Medisiner får ingen dekket noen steder dessverre. Lykke til med valget!:)

Når jeg skriver forslag på behandlinger så mener jeg ikke hvordan de skal gjøre det og sånn altså, hehe:) Men spør om ting jeg har lest på nett fra forsøk i andre land. Om det er noe for meg osv. :)

Jeg bruker IVF klinikken Oslo og er veldig fornøyd. Dr.Hallman og Dr.Hazekamp er kjent for sin dyktighet over hele Europa. Enn blir tatt godt vare på der borte. :) Det er ingen ventetid og man starter opp med en gang.
Prisene på nettet inkluderer alt utenom medisinene.

Lykke til :)

Tusen takk for svar. Smiler bare jeg leser at man muligens kan begynne så fort :p Skal ringe dit i morgen.

Jeg er på Fertilitetssenteret i oslo og er kjempefornøyd. De er så søte og snille der alle sammen, og jeg føler at jeg faktisk får lov til å komme med forslag på behandlinger og får alltid gode svar når jeg spør om ting. Vi sendte mail og de ringte dagen etter. Kom inn til samtale iløpet av samme uke og begynte behandlingen på neste syklus. (Hadde allerede gått over tiden på den inneværende syklus). Men det forutsetter at alle prøver er tatt av begge og at du kan skaffe kopi av resultatene fra prøvene dine. Det er bare å ringe gynekologen din:) Vi kjøpte pakke på 3 forsøk med icsi og den prisen gjelder kun forsøk. Ikke ultralydene før innsett og sånn og ikke medisiner. Medisiner får ingen dekket noen steder dessverre. Lykke til med valget!:)

Takk for utfyllende svar :) Setter pris på det. Skal ringe begge i morgen. Kanskje jeg får en magefølelse da. Det går jo kjempefort. Får sommerfugler og smiler bare jeg leser dette jeg :p

Takk for utfyllende svar :) Setter pris på det. Skal ringe begge i morgen. Kanskje jeg får en magefølelse da. Det går jo kjempefort. Får sommerfugler og smiler bare jeg leser dette jeg :p
Bare ha i bakhodet at det er påske, så ikke du blir skuffet om du må vente fordi uttak og innsett evt faller på helligdager:) Men det skjer vel ikle uansett siden det bare er 2 uker til:)

Bare ha i bakhodet at det er påske, så ikke du blir skuffet om du må vente fordi uttak og innsett evt faller på helligdager:) Men det skjer vel ikle uansett siden det bare er 2 uker til:)

Nei, det tror jeg nok ikke. Venter mensen på fredag, så kanskje neste syklus tenker jeg. Takk for at du holder meg på jorda :p Hehe! Vet jo godt at første forsøk på ingen måte garanterer meg noen baby, men blir jo spennende å starte i alle fall.

Da har du en spennende tid foran deg. :) Kan legge til at på IVF klinikken så dyrker de til Blastocyst også. :) T.o.m gynekologer på sykehuset anbefalte IVF klinikken. Jeg angrer ikke på valget. :) De er helt sikkert flinke på Fertilitetssentret også. Har ikke kjennskap til de selv. Oppdater gjerne om hva du velger. Kanskje møtes vi pluselig på venterommet der. :) Lykke til med valget. :)

Nei, det tror jeg nok ikke. Venter mensen på fredag, så kanskje neste syklus tenker jeg. Takk for at du holder meg på jorda :p Hehe! Vet jo godt at første forsøk på ingen måte garanterer meg noen baby, men blir jo spennende å starte i alle fall.
Man må jo håpe. Ellers...hva er vel vitsen med dette?:) Men det er lurt å ha i bakhodet at de fleste trenger 4-5 forsøk:) Fallhøyden kan veldig fort bli veldig høy. Snakker av vond erfaring her...hehe:)

Jeg har vært hos fertilitetssenteret, og de er veldig hyggelige der! Ble dessverre feilstimulert (understimulert og fikk masse tomme eggposer), men de innrømmet feil og jeg fikk halv pris på behandlingen. Følte meg veldig ivaretatt, og synes det står respekt av at de innrømmet feil - selv om jeg synes det var litt mye å betale med tanke på resultatet...

Ja, du hadde jo skrevet det før. Mente hvor i løypa du er? :)

Hehe..åja :) Er ganske sikker på at jeg hadde EL igår, så da håper jeg mensen kommer om et par uker. Da blir det oppstart på spray. Sist gikk jeg på spray i to uker og så sprøyter to uker. Regner med event innsett blir i mai :)

Vet du hvordan du ligger an da? Du får vel starte opp på neste mens? :)

Jeg har vært hos fertilitetssenteret, og de er veldig hyggelige der! Ble dessverre feilstimulert (understimulert og fikk masse tomme eggposer), men de innrømmet feil og jeg fikk halv pris på behandlingen. Følte meg veldig ivaretatt, og synes det står respekt av at de innrømmet feil - selv om jeg synes det var litt mye å betale med tanke på resultatet...

Huffda... Det var jo ikke så bra. Nå ble jeg jo brått usikker... Syns jo absolutt ikke at du skulle betalt noe som helst da DE gjorde feil. Er det lenge siden?

Hehe..åja :) Er ganske sikker på at jeg hadde EL igår, så da håper jeg mensen kommer om et par uker. Da blir det oppstart på spray. Sist gikk jeg på spray i to uker og så sprøyter to uker. Regner med event innsett blir i mai :)

Vet du hvordan du ligger an da? Du får vel starte opp på neste mens? :)

Okå :) Så spennende. Har du brukt opp de offentlige forsøkene? Har du barn fra før?

Jeg vet ikke ennå, men jeg håper virkelig det. Er på CD 4 i dag, og så første samtale på torsdag... Jeg håper jo veldig at jeg får starte så fort som mulig. Spørs kanskje litt om det blir kort eller langt regime.

Pga alder så har det ikke blitt noe offentlig forsøk. Jeg har 3 barn fra før. Steriliserte meg etter minste jenta. Giftet meg med drømme mannen i sommer som ikke har barn fra før. Så nå håper vi på et kjærlighetsbarn.

Jeg starter opp på sprayen syklus dag 1 og har langt regime. Kort regime starter enn også syklus dag 1.
Var du ikke i kontakt med IVF klinikken Oslo i hele tatt? :)

Ser i papirene mine her at jeg hadde første forsamtale 18 august og 25 august var jeg igang på Ivf klinikken Oslo. Var til forsamtale få dager etter at jeg ringte ang forsøk. :)

Back
Topp