IVF på st Olavs

Jegviljegvilmenvifårdetikketil

Venter på å komme i gang med IVF! :)
Septemberlykke 2016
Vi skal i gang med IVF/icsi på st Olavs snart, og lurte på hvordan kontrollene der foregår. Tar man blodprøve på morgenen og UL på ettermiddagen, slik de gjør på riksen? Skal "pendle" til Trondheim, og er litt spent på hvordan det skal gå ifht jobb de dagene jeg må på kontroll...

Pleier forresten st Olavs å dyrke til blastocyst før innsett?

Jeg er ikke til noen hjelp, dessverre. Jeg skal til st.Olavs men ikke før i mai. Håper du får svar!

Har hørt at sannsynligheten er større for å lykkes med blasto, men vet jo egentlig ikke... Vil jo prøve å maksimere mulighetene for å lykkes!

Jeg er gravid med bladto derfra nå:) hvilken blodprøve og ul mener du?
Ååååhhh, så hyggelig å høre! Gratulerer så masse! :D Hadde du kort eller langt regime? Og vet du om de dyrker til blasto på de fleste eller er det noen kriterier for å få dette? :)

Tenkte på UL og eventuelle blodprøver som skal tas på kontroll underveis i stikkingen... Skal på første kontroll på sprøytedag 7/8, og må allerede nå begynne å planlegge litt ifht jobb. Veldig enkelt hvis kontrollene bare tar en times tid, men hvis jeg bør sette av en dag hver gang det er kontroll så blir det litt verre...

En del av blodprøvene kan du ta i sykehus nær dæ, men noe blodprøver kan man ta der og. Men til vanlig så ska resultatene være klar til samtalan. Æ reiste langifra og hadde forsamtalen, ringte inn mensen, fikk brev med datoer til start av medisiner, reiste ned for ul, eventuell øking av dose og eventuelt ny ul, uttak og innsett, så reiste hjem..
De har uttak, 2 dager etterpå innsett så eventuelt dyrking videre til frys..

En del av blodprøvene kan du ta i sykehus nær dæ, men noe blodprøver kan man ta der og. Men til vanlig så ska resultatene være klar til samtalan. Æ reiste langifra og hadde forsamtalen, ringte inn mensen, fikk brev med datoer til start av medisiner, reiste ned for ul, eventuell øking av dose og eventuelt ny ul, uttak og innsett, så reiste hjem..
De har uttak, 2 dager etterpå innsett så eventuelt dyrking videre til frys..
Ok takk! Så de har ingen blodprøver samtidig som UL på kontroll slik de har på Rikshospitalet? Da går det forhåpentligvis greit å komme seg på jobb litt utpå dagen :)

Æ hadde nu ikke.. Hadde bare blodprøver før vi starta med medisiner etter d så var d bare ul.. Og ikke mange ut av dem heller siden æ reiser langt fra.. Æ måtte ta ei uke fri for å reise til Trondheim. Og innen da hadde æ 2 ul og uttak og innsett.. Litt usikker for de som bor nært at kor ofte de måtte gå..

Jeg bor også langt unna, så håper på tilsvarende opplegg! Forsøkte å få til UL i Oslo underveis, men det gikk dessverre ikke... Gleder meg utrolig til ENDELIG å komme i gang! :D

Jeg bor også langt unna, så håper på tilsvarende opplegg! Forsøkte å få til UL i Oslo underveis, men det gikk dessverre ikke... Gleder meg utrolig til ENDELIG å komme i gang! :D
Dem har nok rutine på folk som reiser :) Æ trengte bare 2 tura.. En til samtale og andre til resten.. På siste tur ble d ei ukes sykemld.. Men dem e koselig der og flinke.. Selv om d tok 2 forsøk før æ ble gravid men dem sir jo at første forsøk e testrunden..

Dem har nok rutine på folk som reiser :) Æ trengte bare 2 tura.. En til samtale og andre til resten.. På siste tur ble d ei ukes sykemld.. Men dem e koselig der og flinke.. Selv om d tok 2 forsøk før æ ble gravid men dem sir jo at første forsøk e testrunden..
Har hatt en runde privat allerede, og de har fått alle dokumenter derfra så håper det var testerunden min (og det var virkelig feilbehandling også)! Håper egentlig jeg kan reise opp og ned til de forskjellige prøvene og jobbe innimellom, men er kanskje enklere med sykemelding for hele den perioden... Fikset pasientreiser hotell til deg i perioden da? Tusen tusen takk for at du tar deg tid til å svare på alle de dumme spørsmålene mine! ❤️

Har hatt en runde privat allerede, og de har fått alle dokumenter derfra så håper det var testerunden min (og det var virkelig feilbehandling også)! Håper egentlig jeg kan reise opp og ned til de forskjellige prøvene og jobbe innimellom, men er kanskje enklere med sykemelding for hele den perioden... Fikset pasientreiser hotell til deg i perioden da? Tusen tusen takk for at du tar deg tid til å svare på alle de dumme spørsmålene mine! ❤️
Ingen spørsmål e dumme :) Æ måtte ordne og betale hotell selv men når du får bekreftelse fra sykehuset så sender du inn skjema etterpå for du får jo kost og losji.. Æ likte å bo midt i sentrum for fikk litt trim av å gå til sykehuset og så var alt nært når man var litt sår på uttak dagen.. Så d går en del penger den uken men får litt tilbake i etterkant..

Husk å kjøpe enveis billett for tilbake vet man ikke helt katti man ska.. Men hos mæ var d ca ei uke..

Vet ikke om de normalt dyrker til blasto. Kommer vel an på hbor mange egg og kvaliteten. Men ble bare et til meg. Resten fryste de på dag 2.
D kommer an på utviklingen av folliklene hvor mange ul du må ta når du har kommet igang med stikking.. Mine har alltid vokst tregt så jeg må
Alltid inn to eller 3 ganger for å sjekke utvikling. Blodprøver er d ikke noe av underveis da nei. Og når du får klar beskjed er d jo innsett noen dager etter!
Jeg ville ha kort regime for hadde ikke tålmodighet å vente så mange uker på å komme igang. Så da fikk jeg d! Hadd d begge ganger jeg! Men har hatt 7 innsett så heldig med å få mange på frys! Og av disse 7 har jeg blitt gravid 3 ganger. Har ei jente på 3 og er gravid nå i uke 11! Mistet den 3 i november. Så d blir spennende dette for deg ja! Ønsker deg masse lykke til:)

Vi skal i gang med IVF/icsi på st Olavs snart, og lurte på hvordan kontrollene der foregår. Tar man blodprøve på morgenen og UL på ettermiddagen, slik de gjør på riksen? Skal "pendle" til Trondheim, og er litt spent på hvordan det skal gå ifht jobb de dagene jeg må på kontroll...

Hei :) Jeg ser her at du tilhører St. Olavs. Husker du hvor lang tid det tok fra søknaden ble sendt, til du fikk begynne med behandlingen? Jeg har sjekket på fritt sykehusvalg, der står det 4 uker, men bare - på utredning. Var du ferdig utredet?

På st olavs tar de kun ul på kontrollene, ikke blodprøver underveis (jeg måtte da det pga mistanke om overstimulering, men ikke utenom det).

Tror ikke st olavs dyrker til blastocyst før vanlig innsett til "vanlig" ihvertfall. Hos meg satte de inn ett perfekt 8 delt egg på dag 2, så frøys de ned 2 på dag 2 samt at de dyrket 3 stykk videre til blastocyst. Av disse overlevde 2 til blastocyst. Så jeg har to gode egg og to blastocyster på frys etter ivf hos st olavs

Jeg hadde ikke andre blodprøver enn de før forsamtalen. Så hadde jeg første UL på sprøyte dag 8, så på dag 10, så var det meningen jeg skulle ha på dag 12, men siden det er ett stykke å reise, så ble det bestemt at vi hopper over den i dag.
Hørtes heller ikke ut som at de dyrker til blastocyst ved vanlig innsett, iallefall ikke på første fersk forsøk. Men ser ut som det er vanligere at de dyrker noe av de som skal til frys til blastocyst.

Back
Topp