Feber og paracet (gravid)

Smurfie

Forelsket i forumet
Hei. Femte dagen med feber og paracet i dag. Snakka med legevakten og fikk beskjed om å bare spise paracet, siden feber er verre enn paracet. Men altså, hvor lenge er det bra å ta paracet over tid? Tenker selvsagt på fosteret.

Du kan ta anbefalt dose over litt tid, men ville ikke tatt uten at jeg måtte. Barnet skal ikke ta skade av det så lenge det er innenfor grensen. Men ville ikke brukt det i mer enn 2 uker:

Du kan ta anbefalt dose over litt tid, men ville ikke tatt uten at jeg måtte. Barnet skal ikke ta skade av det så lenge det er innenfor grensen. Men ville ikke brukt det i mer enn 2 uker:
Jeg prøver å holde meg til max to tabletter (tilsammen 1g) for dagen, det er bare så vidt det holder feberen i sjakk, men jeg tør ikke ta mer. Kan kanskje øke doseringa litt da :)

Jeg prøver å holde meg til max to tabletter (tilsammen 1g) for dagen, det er bare så vidt det holder feberen i sjakk, men jeg tør ikke ta mer. Kan kanskje øke doseringa litt da :)
Øk doseringen ja, så kanskje du blir fortere frisk også:) kan ta 1g 4 ganger til dagen:)

Hadde økt doseringa :) ikke noe problem ta det over litt lengre tid.

Ta anbefalt dose, som vel er 6 tabletter i døgnet? 1-2 stykket, tre ganger i døgnet, mener jeg?

Heller paracet i noen dager, enn feber.

Ta anbefalt dose, som vel er 6 tabletter i døgnet? 1-2 stykket, tre ganger i døgnet, mener jeg?

Heller paracet i noen dager, enn feber.
Helt enig!
6 paracet om dagen er OK.

God bedring!

Back
Topp