~ Vårt største ønske ~

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Tenkte å opprette dagbok her, så jeg får luftet litt tanker og også ha mulighet til å følge litt med på hvordan det går i hver syklus :)

Jeg er ei jente på 23 år og samboeren er 28. Jeg har vært klar for barn nå i en del år, men det tok en stund før sambo vente seg til tanken. I April 2014 kasta vi pillene, og prøvingen var endelig i gang, til min store glede :) Siden pilleslutt har syklusen vært veldig ustabil. Den lengste har vært på 46 dager og den korteste på 26 dager. Men etter ca et års tid ser det ut som den har stabilisert seg, og ligger nå på 28 - 30 dager :)

Ellers har vi nå vært til utredning med privat gyn, og alt ser heldigvis bra ut både hos meg og mannen. Det eneste hun kunne sette en finger på var at jeg har lett forhøyet AMH, men hun mente det ikke skulle ha noe å si, og at det er manglende eller ustabil eggløsning som er problemet. Vi er nå i gang med pergo, og får håpe det kan hjelpe oss på veien mot spiren ❤️

Edit - Graviditeten begynner på side 13 ❤️
 
Last edited:
Koselig med dagbok:). Skjønner at det kan være vanskelig for deg når du ønsker det ❤️. Håper det klaffer for deg/dere snart❤️❤️❤️
 
Håper det snart klaffer for dere, men kjenner godt igjen følelsen av at man er så lei man bare vil gi opp. Må nok bare fortsette å prøve :)
 
Koselig med dagbok:). Skjønner at det kan være vanskelig for deg når du ønsker det ❤️. Håper det klaffer for deg/dere snart❤️❤️❤️

Ja en fin måte å få ut tanker, uten å plage andre i forskjellige tråder her ! Haha :) Takk det samme :love7
 
Da er pp6 offisielt i gang, og første aksjene ble lagt inn i går. Det et fortsatt for tidlig til at det skal bli noen spire ut av det, men vi skal prøve med annenhver dag denne gangen også så får håpe det holder :) Har også ELtester liggende så skal bli spennede å følge med og se om de blir positive og evt når, er ikke så enkelt når man ikke aner hvordan syklusen blir etter altformye tull ! Har begynt på solvipect denne ppen også, så skal ta det morgen og kveld frem til EL, og så begynne på Wild Yam når EL har vært. Gjenstår bare å se om de har det på helsekosten her.

Det som er litt gøy denne ppen er at om det klaffer nå, blir det 12 uker akkurat på nyttårsaften, så det blir en fin dag og fortelle det til folk :D Nærmeste familie og venner får nok vite det før, men litt gøy å si det på en sånn dag ;)
 
Blir litt glemt denne dagboken ser jeg, men nå har jeg iallefall en liten oppdatering :) Jeg har for første gang brukt ELtester gjennom hele syklusen og har også fått kartlagt EL ! En seier bare det, siden jeg har trodd jeg har hatt EL myye tidligere enn det jeg har, er kanskje ikke rart det ikke har klaffet før ! Skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke har testa tidligere pper. EL slimet kom, og nå har jeg endelig både hatt og fått bekreftet hva som er eggløsningsslim :)

Problemet nå, om jeg kan kalle det det, er at vi kanskje ikke har fått lagt inn nok aksjer. Fikk positiv ELtest i går, på cd 19, og siste sengevals før det var fredag.. Mannen var ikke i stand til å prestere i går kveld, og jeg ble såklart altfor skuffa, og det resulterte da med dårlig stemning.. Fikk heldigvis lagt inn noen i dagtidlig, og forhåpentligvis er det nok. Egget slipper jo fra 0-48 timer etter positiv test, så satser på jeg får lokka mannen i morgentidlig også for å være på den sikre siden :) Ikke så enkelt når mannen rett og slett ikke klarer/orker annenhver dag, og sex blir en plikt og ikke noe vi gjør fordi vi vil. Gleder meg såå til den gangen det forhåpentligvis blir en positiv test, og sex kan bli noe vi gjør fordi vi vil igjen, og ikke fordi vi må !
 
Her er forresten denne ppen med ELtester :)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    859,1 KB · Visninger: 46
Skjønner frustrasjonen din! Får håpe spiren sitter alikevell, selv om det ble mindre med aksjer denne mnd :)
 
Da var man komt til 7 dpo allerede og tiden flyr samtidig som det føles som den går veldig sakte her i dpoland. Har egentlig liten tro på at det har klaffa denne mnd, som jeg skrev i det forrige innlegget, men noen ganger får jeg plutselig for meg at jo, jeg er gravid ! Er så spent på hva testene vil vise om noen dager ! Som den testetøsa jeg er, svei jeg av den første i dag, jeg vet såklart at det er altfor tidlig, men klarte ikke dy meg selvom jeg viste den ble negativ :p

Har havnet i et litt "nede"modus nå, føler jeg aldri kommer til å få en positv test og bli gravid. Ser bare alle rundt meg som venter både nr 1 og nr 2, og de som har barn fra før. Noen ble gravide uplanlagt, og andre ble gravide på første forsøk. Hvorfor skal det være så urettferdig ? De som ikke en gang har tenkt på barn, blir gravide, mens vi som sliter i flere måneder får det ikke til.. Tenker ofte at det kanskje kan være noe galt med enten meg eller sambo, og skal vi gå et helt år å vente på å finne det ut, når man kunne fått hjelp mye før ? Gå gjennom håpet og skuffelsen hver mnd, når det egentlig ikke var vits å prøve ? Har iallefall bestemt meg for at om jeg ikke er gravid nå, skal jeg ringe legen og prøve å få krangla meg til hjelp ! Drittlei av ventingen nå :(
 
Denne dagbokgreia har vist blitt helt glemt, men for min egen del vil jeg begynne å skrive så smått igjen så jeg kan se hvordan det går :) siden sist har det ikke skjedd noe som helst, syklusene er fortsatt helt på jorde, og vi har snart runda det magiske året uten å ha en spire på vei :(

Rart hvor fort tiden har gått egentlig.. Husker jeg tenkte for et år siden at på denne tiden, neste år, da sitter jeg der med struttende mage eller en baby i hendene, men neida.. Her er ingen mage og ingen baby, bare to nye tanteskatter som ble skapt oog kom til verden samtidig og etter vi begynte å prøve.. Sykt urettferdig..

Hva er galt med meg, hvorfor blir jeg ikke gravid ? Er så lei nå, og har bestemt meg for at dette er aller siste ppen med testing og bruk av kjærringråd.. Med en gang mensen kommer neste gang skal jeg bare være ! Da har vi på nytt alle mnd i året 2016, så da får det bare gå sin gang.. Vi får ha sex når vi føler for det, og rett og slett drite i resten.. Jeg klarer faktisk ikke mer stress ! Ikke et helt år til iallefall.. Vær så snild, la det skje snart <3
 
Skal du utredes?

Leit å lese at du ikke får det til. Vet hvordan det er... Er nok en god idè å senke skuldrene, kanskje det ikke blir like altoppslukende da.
 
Skal du utredes?

Leit å lese at du ikke får det til. Vet hvordan det er... Er nok en god idè å senke skuldrene, kanskje det ikke blir like altoppslukende da.

Oj, har ikke sett innlegget ditt før nå ! Men ja, skal på første utredningstime i mai, så er fortsatt lenge å vente. Irriterende at legen min ikke ville gjøre noe før da, i og med at syklusene mine er såpass ustabile..

Ja etter denne ppen her blir alt lagt på hylla ! Alt av tester og kosttilskudd og det som finnes skal bort, da har ønsket om 2015 uansett blitt øslagt, så da får det heller bare skje når det skjer, om de ti det hele tatt er mulig.. Uff, føler jeg er skikkelig negativ idag, men alt er bare dritt for tiden :p
 
Oj, har ikke sett innlegget ditt før nå ! Men ja, skal på første utredningstime i mai, så er fortsatt lenge å vente. Irriterende at legen min ikke ville gjøre noe før da, i og med at syklusene mine er såpass ustabile..

Ja etter denne ppen her blir alt lagt på hylla ! Alt av tester og kosttilskudd og det som finnes skal bort, da har ønsket om 2015 uansett blitt øslagt, så da får det heller bare skje når det skjer, om de ti det hele tatt er mulig.. Uff, føler jeg er skikkelig negativ idag, men alt er bare dritt for tiden :p

Ja, det er så kjett å vente så. Med en gang man er ferdig med èn time, er det jo bare å begynne å vente på neste :p

Skjønner at du er negativ. Man blir det i perioder. Er så trist og leit at man vet jo ikke hva man skal gjøre. Og det er jo ingenting å få gjort. Ønsker deg lykke til i mai. Håper du møter en flink gyn., og at du får svar. Best er det jo om det klaffer før den tid da :)
 
Ja, det er så kjett å vente så. Med en gang man er ferdig med èn time, er det jo bare å begynne å vente på neste :p

Skjønner at du er negativ. Man blir det i perioder. Er så trist og leit at man vet jo ikke hva man skal gjøre. Og det er jo ingenting å få gjort. Ønsker deg lykke til i mai. Håper du møter en flink gyn., og at du får svar. Best er det jo om det klaffer før den tid da :)

Jaa ikke sant ! Er så lei av å bare gå rundt å vente hele tiden ! Vente på EL, vente på positiv test eller tanta, vente på at tanta skal dra, vente på legetime, rett og slett bare la hele livet bli stående på vent.. Tusen takk :) Ja håper de finner ut raskt hva det er som evt er galt så man får gjort noe med det, eller får sett på andre alternativer :)
 
Denne dagboken altså.. Skal prøve å bli flinkere nå fremover, såpass jeg kan se tilbake på hvordan det ligger an :)

Nå er jeg 11 dpo, og fikk for første gang i mitt liv en positiv test igår, men det viste seg senere og idag at den var falsk :( Har fått utslag på tester som er sensitive på 10, mens BT som er sensitiv på 25 er helt blenda.. Nå er vi i den 11. ppen, og etter mensen kommer nå til helgen har vi offisielt prøvd i et helt år. Kjenner det blir tungt, iallefall med tanke på planen/drømmen om baby i løpet av 2015 da blir knust.. Hadde aldri trodd det kom til å ta så lang tid, og ønsket er så stort jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Hvorfor skal man da bli såpass lurt av tester som blir tydelig positive ?

Siden dette barnet tydeligvis lot vente på seg, har vi bestemt oss for å legge alt av planlegging og testing på hylla fra og med neste pp. Vi skal såklart ikke slutte å prøve, men orker ikke mer alt stresset med å teste etter EL, som aldri kommer da syklusen er såpass på bærtur, og det å slippe pliktsex skal også bli godt ! Vi har fellestime med fastlegen min i begynnelsen av mai, da har vi prøvd i 13 mnd, og der skal det taes gu av meg, og forskjellige andre prøver. Mannen skal også ta det opp hos sin lege nå i disse dager, så forhåpentligvis får vi snart hjelp :)
 
Da har jeg kommet til 13 dpo, og alt håp er ute.. Har ikke fått noen tester som har vært verken like sterke eller sterkere enn den jeg fikk 10 dpo. Tror det kan ha vært en kjemisk, men har ikke fått utslag på btstrimlene enda, så jeg vet ikke. Nå kommer mensen i morga,mog vi gårr inn i vår 12. prøveperiode, og har offisielt bikka et år.. Herregud, vi har prøvd i et år ! Hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid. Hva er galt med oss? Nå må mai bare komme såpass vi får komt oss til legen og få starta på utredningen. Håper de raskt finner ut av hva som er galt, og at det kan gjøres noe med det. Iallefall skal det bli deilig nå å slippe eltesting, pliktsex og alt annet tull som hører med denne prøvingen.. Er så lei, og nå er jeg litt sånn "det kan vær det samme", "vi blir ikke gravide uansett".. Har gitt opp håpet, kanskje blir det en 2016 baby istedet for en 2015 som var planen..
 
Da har jeg kommet til 13 dpo, og alt håp er ute.. Har ikke fått noen tester som har vært verken like sterke eller sterkere enn den jeg fikk 10 dpo. Tror det kan ha vært en kjemisk, men har ikke fått utslag på btstrimlene enda, så jeg vet ikke. Nå kommer mensen i morga,mog vi gårr inn i vår 12. prøveperiode, og har offisielt bikka et år.. Herregud, vi har prøvd i et år ! Hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid. Hva er galt med oss? Nå må mai bare komme såpass vi får komt oss til legen og få starta på utredningen. Håper de raskt finner ut av hva som er galt, og at det kan gjøres noe med det. Iallefall skal det bli deilig nå å slippe eltesting, pliktsex og alt annet tull som hører med denne prøvingen.. Er så lei, og nå er jeg litt sånn "det kan vær det samme", "vi blir ikke gravide uansett".. Har gitt opp håpet, kanskje blir det en 2016 baby istedet for en 2015 som var planen..

Kjenner meg så godt igjen i d du skriver, ønsker egentlig bare å ønske deg masse lykke til videre. Håper virkelig spira plutselig sitter mens dere venter på hjelp! 2016-baby it is;)
 
Kjenner meg så godt igjen i d du skriver, ønsker egentlig bare å ønske deg masse lykke til videre. Håper virkelig spira plutselig sitter mens dere venter på hjelp! 2016-baby it is;)

Tusen hjertelig :) Ja nå må det faktisk bare bli 2016 baby, noe annet er ikke aktuelt ;) Gleder meg :D
 
Kjenner meg så godt igjen i det du skriver, tror alle inne på "assistert befruktning" har kjent på fortvilelsen, sårheten og stikket i magen når noen andre har fått til det en selv ønsker aller mest... Det er så utrolig vondt! I løpet av over 3 år med prøving har jeg grått mange tårer..I min vennegjeng og i familien har nå nesten alle barn, selv om vi begynte å prøve lenge før mange av dem.. Livet er rett og slett urettferdig! Min ene bror ville ikke ha barn en gang, men sitter nå med to stykker.. Og forteller hvor fantastisk det er med barn. Jeg håper det klaffer for dere eller at de finner ut hvorfor dere ikke er blitt gravide, så dere får hjelp :) masse lykke til!
 
Kjenner meg så godt igjen i det du skriver, tror alle inne på "assistert befruktning" har kjent på fortvilelsen, sårheten og stikket i magen når noen andre har fått til det en selv ønsker aller mest... Det er så utrolig vondt! I løpet av over 3 år med prøving har jeg grått mange tårer..I min vennegjeng og i familien har nå nesten alle barn, selv om vi begynte å prøve lenge før mange av dem.. Livet er rett og slett urettferdig! Min ene bror ville ikke ha barn en gang, men sitter nå med to stykker.. Og forteller hvor fantastisk det er med barn. Jeg håper det klaffer for dere eller at de finner ut hvorfor dere ikke er blitt gravide, så dere får hjelp :) masse lykke til!

Tusen takk for gode ord og delte erfaringer :) Det føles ganske så håpløst ja når "alle" rundt en blir gravide, og alle andre spør og maser om ikke vi snart skal ha og hvorfor vi ikke har fått enda.. Er så lei av disse spørsmålene så har bare begynt å svare nå at tenk om vi ikke kan få barn? Tenk om vi har orøvd lenge? Og jeg ser det setter en støkk i de som maser :p Ekstra sårt er det med alle disse som blir gravide med et uhell og ikke klarer å ta valget om å beholde eller ta abort.. Jeg blir den første av mine venniner dom evt får, da vi er på ganske forskjellige steder i livet, men opptil flere av dem har blitt gravide for så å ta abort. Det er så vanvittig urettferdig, hvorfor kan ikke jeg få det barnet som blir "tatt bort"? Uff nei, det skal bli godt å få begynt på utredningen så man kan få litt svar på hva som skjer :)
 
Back
Topp