Liker du din egen dialekt?

Prox

Gift med forumet
Jeg er trønder men er ikke særlig fan av dialekten!
Virker som de fleste elsker sin egen, eller? :)

Jeg har østlandsk dialekt og skulle gjerne ønske jeg hadde en annen dialekt. Elsker Haugesunds og Sogndals-dialektene. :-)

• Liker
Reactions: EJ
Nei! Jeg har ingen dialekt, egentlig. Snakker bare bokmål. Tror ingen kan tippe hvor jeg er ifra om de hører meg prate.

Jeg er veldig fornøyd. Syns selv at jeg snakker pent :D

Syns ikke akkurat skikkelig østfolddialekt er den peneste nei:p

Jeg liker trøndersk, unntatt på tv. Da lurer jeg på om jeg og høres så bondsk ut :-P

Nope, liker ikke dialekten min i det hele tatt :p MEN, selv om jeg ikke har bodd i Finnmark på 10 år så tviholder jeg på dialekta. Er jo den jeg er ;)

Har ingen utpreget dialekt, men de orda jeg bruker fra dialekta syns jeg er kule :P

Er vel ikke den peneste, men den har nå noe sjarm og personlighet :-P

Jeg har østlandsk dialekt og skulle gjerne ønske jeg hadde en annen dialekt. Elsker Haugesunds og Sogndals-dialektene. :-)
Jeg bor ikke så langt fra Haugesund, og synes det er kjekt at du liker dialekten vår :P Synes ikke den er så verst selv heller ;)

Snakker bare bokmål, og er fornøyd med det :p Greit at andre snakker på sin dialekt :D Syns det er fint. Blir veeeeldig sliten av å lese når folk skriver på dialekten sin da :p

Er trønder og ELSKER dialekta mi.

Tror selv jeg snakker bokmål, men jeg gjør jo ikke det :p snakker grenlandsdialekt. Ikke veldig fint når jeg tenker over det! Sier: ække, sjøl, vikke, trokke f.eks, uten å tenke over hvor stygt det er :p men er jo oppvokst med det da så :)

Back
Topp