Brystreduksjon

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Noen her som har hatt brystreduksjon?

Er du fornøyd med resultatet?
Fikk du dekket av staten?
Hvis ja, på hvilket grunnlag?
Hvis nei, hvor mye betalte du?

Har to i familien som har tatt det. De fikk det dekket, pga ryggsmerter. Begge er kjempefornøyd :)

Har ei venninne som får det dekt, hun må bare gå ned i vekt.

Lillesøstern min tok for 1 år siden, hu fikk det dekket pga ryggsmerter. Hu ble fornøyd :)

Både mamma og lillesøster fikk det dekket pga ryggsmerter. Har ei til lillesøster som vurderer å gjøre det samme av samme årsak. De ble behandlet privat, men fikk det dekket pga henvisning fra fastlegen.

Mamma gjorde det for 4-5 år siden. Ble dekket av staten på grunn av størrelse og nakke/ryggplager. Jeg får det også dekket av staten på samme grunnlag, men jeg har ikke gjort det enda og vet ikke om jeg kommer å gjøre det heller. Er så redd for å bli misfornøyd etterpå. Hehe.

Før jeg ble gravid veide jeg 50 kg og brukte 60FF - 60G. Nå etter at lillemor er kommet veier jeg 10 kg mer, m puppene er jo og blitt større. Det henger og slenger. Jeg er 21 år og tanken på å skulle se ut sånn for resten av livet gjør at jeg vil grine.

Men jeg er usikker på om jeg får det dekket, for jeg har foreløpig ikke hatt problemer med ryggen. Det er ikke usannsynlig at det kommer med tiden pga tyngden. Men har foreløpig ikke noe som tilsier at jeg trenger en reduksjon, bortsett fra størrelsen og min egen selvtillit. Har heller ikke råd til å kjøpe bher da de ikke har min størrelse på vanlige butikker og jeg må handle på undertøysbutikker der det koster minst 500 kr for én bh. Må også være nøye med å vaske godt under puppene, gjerne flere ganger daglig fordi jeg er redd det kan vokse sopp der (men har ikke skjedd enda, heldigvis)..

Ingen som har fått det dekket uten å ha ryggproblemer?

Om du skulle fått sopp der så ville nok det ha gjort så du ville fått det dekket :) Men har du ingen fysiske plager? Nakkevondt? Vondt i skuldrene? Hva med stroppegnag etter bhen?

Vet om fler som har gjort det, fått dekket pga rygg. Men puppene har vokst tilbake til samme str som de hadde før de tok reduksjon igjen.

Men puppene har vokst tilbake til samme str som de hadde før de tok reduksjon igjen.
Hvordan er det mulig? Det har de ikke gjort hos de to "mine". Jeg har selv tatt brystløft, og da måtte de også ta bort litt av brystet, og mine har ikke vokst tilbake slik de var.

Hvordan er det mulig? Det har de ikke gjort hos de to "mine". Jeg har selv tatt brystløft, og da måtte de også ta bort litt av brystet, og mine har ikke vokst tilbake slik de var.

Vet ikke hvordan det er mulig. Har liksom ikke satt meg inn i det, men to av de jeg kjenner har puppene hvertfall vokst tilbake. Spørs kanskje litt hvor gammel man er når man gjør det? Det er noen år siden de gjorde det, og da var de vel kanskje 18-19 begge to. Tok kanskje to år eller noe før de hadde vokst en del igjen.

Om du skulle fått sopp der så ville nok det ha gjort så du ville fått det dekket :) Men har du ingen fysiske plager? Nakkevondt? Vondt i skuldrene? Hva med stroppegnag etter bhen?

Stroppene gnager voldsomt, er det god nok grunn? Har ingen andre ordentlige vondter. Men går med veldig svai i ryggen, og sitter krokete. Begge deler pga vekten av puppene.. Vil jo tro at det kan medføre litt problemer etter hvert, men synes det er dumt hvis det må gå så langt at jeg får skader i ryggen før jeg kan få det dekket..

Last edited:
Jeg vet at min søster fikk beskjed om at det var viktig å holde vekta stabil etter redukjon. La hun mye på seg så fikk hun raskt store pupper igjen pga alle fettkjertlene hun har.

Stroppene gnager voldsomt, er det god nok grunn? Har ingen andre ordentlige vondter. Men går med veldig svai i ryggen, og sitter krokete. Begge deler pga vekten av puppene.. Vil jo tro at det kan medføre litt problemer etter hvert, men synes det er dumt hvis det må gå så langt at jeg får skader i ryggen før jeg kan få det dekket..
Hadde jeg vært deg hadde jeg snakket med legen om det :) Nevn plagene du har skrevet her, og gjerne legg på litt. De to jeg kjenner har ikke fått direkte skade i ryggen av puppene, men det var slitsomt for ryggen å bære på de. Så jeg vil tro at du også kan få det dekket :)

Back
Topp