Polen.

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hei. Skal til polen neste uke.
Nærmere bestemt Krakow.
Noen som vet om det lønner seg å veksle penger i Krakow, eller i Norge? Er det dyrt å bruke kortet ( vanlig visa), slik at man bør betalt alt kontant?
Tar dem norske kort i taxi, og butikker å sånn? :p

Jeg har aldri vært å reist til utlandet uten pappaen min, så jeg aner ingenting om sånne ting, og begynner å bli en smule stressa over å "reise aleine".. HAHA! :p

Krakow er kjempe fin på denne tiden av året :D
Det er som varm mai dag :)

De tar norske kort! Null problem. Vi tok ut kontanter der nede.
Men... det er anbefalt å bruke kredittkort pga din sikkerhet.
Skulle du bli svindla er det din private konto som blir tappet for penger, bare et lite tips ;)

Vi betalte med kontanter i drosje. Vi kjørte også sånn liten golfbil-drosje. De er 'gærne' :P

Ville brukt kort og tatt ut penger der.
Ang taxi tror jeg sjelden tar kort, så greit å ha noen kontanter.
De tar ikke kort overalt ellers heller:)

Krakow er kjempe fin på denne tiden av året :D
Det er som varm mai dag :)

De tar norske kort! Null problem. Vi tok ut kontanter der nede.
Men... det er anbefalt å bruke kredittkort pga din sikkerhet.
Skulle du bli svindla er det din private konto som blir tappet for penger, bare et lite tips ;)

Vi betalte med kontanter i drosje. Vi kjørte også sånn liten golfbil-drosje. De er 'gærne' :P

Kredittkort har vi ikke skjønner du, så det går ikke :p Burde vi da ta ut penger i minibank før vi reiser? Ekkelt å gå med sinsykt mengder kontanter da.. :p Men kan man bli svindla i en minibank og?

Begynner å gå skikkelig angst. Spurte pappa om han ville være med, men merkelig nok følte han at jeg var voksen nok til å ta med samboeren min på tur sjøl!! :D Hahah :p

Da vi reiste til Polen med folkehøgskolen for noen år siden sa læreren min (som har vært der maange ganger og er gift med ei polsk dame) at det var lurt å ta med norske penger og veksle dem hos slike "kantor"-er der nede, der fikk man ofte veldig god kurs. Jeg gjorde det, og brukte kort ellers. Var ikke noe problem.

God tur! Satser på alt går bra for dere ;)

Det lønner seg ofte å ta med norske penger og så veksle det du trenger der. Betal mest mulig med kort. Har du ikke kredittkort så kan du jo f.eks. Sørge for at det ikke er så mye på konto av gangen. På den måten sikrer du litt og litt :) det er størst sjanse for å bli svindlet i minibanker i utlandet, så om du tar med norske kontanter så slipper du jo det :) i tillegg kan det være dyrt å ta ut valuta i utlandet. Å betale med kort koster lite i forhold, men betal alltid i lokal valuta :) god tur!

Vært i Polen flere ganger,kan være greit å ta ut kontanter til taxi og evnt ta ut i minibanker..Alle tar ikke kort,men kjedebutikker og restauranter gjør stort sett det☺Noen hoteller har egne minibanker i lobbyen☺om dere er skeptiske kan dere alltids ta med ett av bankkortene deres ut og noe kontanter og legge ett kort og noen kontanter ett sikkert sted på hotellet☺så er dere isåfall sikret ett kort hele tiden☺

Back
Topp