Hvor lenge...

Eldste ammet jeg i ca 7 mnd. Måtte slutte fordi jeg måtte opereres.

Yngste ammet jeg i nesten to år. Vi sluttet for nesten ett år siden.
Da var det naturlig å slutte, og hun sluttet naturlig av seg selv :-)
Mye bedre enn "tvang" synes jeg. Det var veldig sårt for meg å måtte slutte å amme eldste så tidlig, så ville at nestemann skulle regulere dette selv. :-)

Til rett før ett-års dagen og da ville hun ikke mer. Da hadde hun allerede justert det ved å bare ville ha pupp hver tredje dag ca.

Ammet til lillemor var 19 måneder. Da hadde hun kun fått morgenpupp en stund, og jeg følte at det var nok nå. Ble aldri helt komfortabel med å amme, liker ikke at noen er borti puppene mine, men 19 måneder må da være lenge nok :)

Slutta når hun var 14 mnd, da var jeg lei :p

Eldste - 9mnd ca, da ble han vanskelig å amme og jeg skulle opereres
Minste - er 10mnd og ammes hyppig, skal få styre mer selv når han slutter

Første baby 6 mnd- baby ble lei av det. Neste- et år og sluttet selv. Tredje er 14 mnd, ammer enda morgen/ kveld. Stresser ikke med å slutte med det- håper baby blir lei selv slik som de eldste.

Så herlig å lese :-)
Jeg ammet mi første bare 14 dager. Fikk det ikke til, ble så vondt at jeg måtte bare slutte :(

Nå går det kjempebra, vesla er 9 uker å jeg håper å kunne amme henne lenge. Kanskje som dere sier, til hun blir lei selv :)

6 uker fullamming før det ble delamming til 6 måneder. Urolig baby ved brystet som ikke la på seg som hun skulle.
Håper det går bedre denne gangen!

Eldste i 7 uker. Han ville ikke mer.

Yngste ble ammet i nesten to år, da sluttet han selv.

1: 13 mndr - han slutta selv.
2: 4 mndr - jeg begynte på medisiner jeg ikke kunne amme med.
3: 11 mndr. - han slutta selv.

Jeg ammer ennå, ungen er 20 mnd gammel. Planen er å la han selv styre når det er slutt.
En del av meg håper han kan si seg ferdig med pupp snart. På den andre siden føler jeg at det er verdifullt for han å ha den spesielle trygghetsboblen som han kryper inn i når han dier, det er en spesiell form for nærhet, og alle verdens problemer kan håndteres med litt pupp!!
Å slutte å amme føles litt som å klippe navlestreng nr 2.

Ammet til hu var 3 uker. Da var hu sint og puppen tom. Trengte ikke noe for å stoppe produksjonen da det var borte dagen etterpå.

Storesøster ble ammet til hun ble 7 mnd. Da måtte jeg slutte pga medisin.

Lillesøster er 5 dager gammel, vet ikke hvor lenge hun blir amma.

Back
Topp