Trygt komfyrkjøp.

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Komfyren vår streiker, så trenger ny.

Kan bruke 6000,- på komfyr.

Hva anbefaler du/anbefaler ikke?

Har skjønt at man kan få aquaclean og varmluft på ovner i denne prisklassen. Erfaringer med det?

Jeg har innebygd komfyr fra Gorneje og fornøyd med den.
Drømmen er Miele.

Trodde ikke man fikk komfyrer uten varmluft lengre? Kanskje kjipe modeller til knappe 2000 kr. Jeg gav vel 4000 for min komfyr. men jeg kjøpte med platetopp samtidig, så fikk pakkepris.

Jeg har ikke så mye erfaring, men jeg er veldig fornøyd med induksjonstopp hvertfall. De bruker mindre strøm. Gjerne en ovn som er selvrensende.

Jeg personlig hadde holdt meg til de største merkene; Siemens, bosch, miele m.fl. for å være på den sikre siden :)

Utfordringen er at iallefall nettbutikken til elkjøp bare har gram eller gorenje i den prisklassen :-o

Så da er jeg litt i tvil :-o

Den vi har nå kosta oss ca 3/3500,- for 7 år siden, og planen var å gå opp litt i pris.
Egentlig skulle vi ønske oss gavekort til jul igjen sånn at vi fikk kjøpt en enda bedre, men så valgte varmeelementet å ta kvelden i helga.....
Så da må vi bare bruke det vi har...

Kan være lurt å dra i butikken å se. Ofte har de salg som ikke viser i nettbutikken, feks på utstillingsmodeller :)

Gram er ikke noe dårlig merke. Mamma har Gram, og den har hun hatt siden 1997 (seriøst). Den er like fin som da den var ny omtrent, og med godt vedlikehold så burde ikke de nye Gram komfyrene være noe dårligere.

Gram er ikke noe dårlig merke. Mamma har Gram, og den har hun hatt siden 1997 (seriøst). Den er like fin som da den var ny omtrent, og med godt vedlikehold så burde ikke de nye Gram komfyrene være noe dårligere.
Takk.

Har sett på en modell vi liker derifra nemlig.

Men den har de ikke på lager på ei uke :-P
Jaja ;-)

Lest noen omtaler av gorenje nå, og mange klager på glovarme fronter. Det passer dårlig i en barnefamilie.

Takk.

Har sett på en modell vi liker derifra nemlig.

Men den har de ikke på lager på ei uke :-P
Jaja ;-)

Lest noen omtaler av gorenje nå, og mange klager på glovarme fronter. Det passer dårlig i en barnefamilie.
Jeg hadde gorenje kullfilter i gamle leiligheten, og jeg var veldig misfornøyd med den. Trenger jo ikke bety at komfyrene dårlige da :) men holder en knapp på Gram. Mamma har i tillegg jobbet med matlaging i mange år, og ikke noe mindre på hjemmebane, og vi har fått servert mye godt fra den komfyren :D

Jeg hadde gorenje kullfilter i gamle leiligheten, og jeg var veldig misfornøyd med den. Trenger jo ikke bety at komfyrene dårlige da :) men holder en knapp på Gram. Mamma har i tillegg jobbet med matlaging i mange år, og ikke noe mindre på hjemmebane, og vi har fått servert mye godt fra den komfyren :D
Ja de fleste fabrikker er sikkert gode på forskjellige ting.

Vi hadde en gorenje vaskemaskin, den var det mye tull med, så den byttet vi etter noen år. Tørketrommelen derimot funker godt ;-)

Har ikke nødvendigvis noe å si, men foreldrene mine har en oppvaskmaskin av merket Gram, og den har blitt reparert 2 ganger på 2 år og virker litt "jalla".

Jeg ville ha dratt på en butikk med godt utalg, feks Lefdal eller expert og sett på dem der, og spurt betjeningen. De vil kunne stille spm om hva dere trenger slik at dere lettere finner ut ha dere vil ha. Så finner dere ut noen i prisklassen deres derfra :)

Vi bestilte fra whiteaway rundt nyttår, betalte 9000kr inkl. frakt for platetopp og komfyr, booster på alle platene, induksjon, pyrolyserengjøring, over 70L stor ++.
Veldig fornøyd! :D
Merke Whirpool.

Back
Topp