ufattelig trøtt...zzz....

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Som regel går det fint å være singelmamma, og jeg koser meg. Men når det blir nattevåk, mye stress med uopplagt og samtidig aktiv snart-ettåring, og liten tid for meg å spise på, da kjenner jeg virkelig på at jeg er sliten.:dead:
Må tenke meg om 5-6 ganger for hver ting jeg skal gjøre i dag, for å få det gjort.

Noen tips for å holde seg så opplagt (og blid!) som mulig? :happy:

Ha barnevakt og litt alenetid av og til? Kan være bare for en dusj, eller en liten tur ut :)

Her bruker jeg som regel å reise til mamma eller få besøk av hu så hu kan se til unga, mens jeg rydder, spiser, dusjer, ligger på sofa'n :-)

Å spise alle måltider sammen og gi han noe som han kan spise av selv hjelper mye så du også kan få spise:)kan være lurt å sjekke deg for vitaminmangel også, er jo fort gjort å bli litt bedre hvis det kun er vitaminmangel. Ellers så vil jeg anbefale å ta han med når du vasker klær, vasker gulv osv. De liker å "hjelpe til", og du får da gjort ting som må gjøres. Da kan du nyte alenetid når han sover hvil og når han har lagt seg for kvelden:)

Legge deg tidlig :-)
Utrolig godt innimellom. .. Måtte noen ganger legge meg samtidig som barna kl 19 :P

Eller ta en power-nap på 10 min på sofaen :-)

Å spise alle måltider sammen og gi han noe som han kan spise av selv hjelper mye så du også kan få spise:)kan være lurt å sjekke deg for vitaminmangel også, er jo fort gjort å bli litt bedre hvis det kun er vitaminmangel. Ellers så vil jeg anbefale å ta han med når du vasker klær, vasker gulv osv. De liker å "hjelpe til", og du får da gjort ting som må gjøres. Da kan du nyte alenetid når han sover hvil og når han har lagt seg for kvelden:)

Det med å ta med barnet på husarbeid og andre kjedelige plikter vil jeg si meg enig i. Det gjorde jeg og barnet var fornøyd pga litt miljøforandring og nye ting å se på, samtidig som jeg fikk hvile litt når baby hvilte. Syntes det fungerte utmerket. :)

Det med å ta med barnet på husarbeid og andre kjedelige plikter vil jeg si meg enig i. Det gjorde jeg og barnet var fornøyd pga litt miljøforandring og nye ting å se på, samtidig som jeg fikk hvile litt når baby hvilte. Syntes det fungerte utmerket. :)
Ja funker perfekt her også:) og mor får alenetid når de sover:D

Hender jeg også er ganske trøtt men klarer ikke sove "på kommando" når ho sover så skjønner det er ekstra vanskelig for deg som er aleine....

Det er ingen jenter i nærheten av dere som du kunne spurt om å være trillepike da?
I tillegg til at du får slappet av når barnet er ute, så kommer barnet litt sliten hjem også:)

Back
Topp