IVF trenger støtte

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei. Jegble gravid på første forsøk men hadde en ma for over 2 år siden. Og nå har jeg fått tette eggledere og blitt sendt til ferilitetsklinikk i Porsgrunn til prøverørs befruktning. Jeg bør jo være glad for det og det er jeg jo også på en måte, men er på samme tid veldig depremert. Jeg hadde jo ønsket å klare å bli gravid på egenhånd og har fått beskjed av gyn at det antageligvis aldri kommer til å skje, føler meg så mislykket som kvinne å trenger bare noen å snakke med, er det noen samme situasjon her?

Hei,
Synes det er veldig leit at du føler deg mislykket. Ingen av oss her inne kan få barn uten hjelp (mirakler skjer jo;-)), men jeg tenker veldig annerledes enn deg. Da vi først ble utredet tenkte jeg ikke lenger på alternativet, men var glad vi kunne få hjelp slik at vi også kunne få barn. Jeg snakker høyt og tydelig om at vi har vært gjennom 6 IVF behandlinger for å få barn og ønsker at dette skal bli mindre tabubelagt. Håper du klarer å omstille deg litt, det er jo kjedelig og en omvei til målet, men sånn er det bare og du er en perfekt kvinne uansett. Håper prosessen går fint og at du blir fort gravid! :-)

Hei! Jeg har også blitt gravid på egenhånd og mistet. måtte operere bort en eggleder og den andre er tett, så jeg får ikke til på egenhånd jeg heller. Jeg er bare kjempeglad for at jeg lever nå og ikke for 30 år siden, da hadde jeg ikke kunnet gjort noe med barneønsket mitt. Jeg er en av dem som har ønsket meg egne barn så lenge jeg kan huske.

Jeg må bare signere det de andre sier her! :)
Jeg er i samme situasjon, tette eggledere og endometriose, så her heller ingen sjans å få det til på egenhånd.. Har prøvd IVF i 3 år, og er i gang med mitt 5 forsøk nå og mitt 11 innsett... Kun vært kjemisk gravid en gang..
Tenker at det er trist å ikke klare det på egenhånd, men fantastisk at man kan få hjelp! Er veldig takknemlig for det!!
Skjønner godt at du er skuffet og lei deg nå, men håper og tror at det vil endre seg underveis :) Håper ikke veien din blir like lang!!

Hei. Jegble gravid på første forsøk men hadde en ma for over 2 år siden. Og nå har jeg fått tette eggledere og blitt sendt til ferilitetsklinikk i Porsgrunn til prøverørs befruktning. Jeg bør jo være glad for det og det er jeg jo også på en måte, men er på samme tid veldig depremert. Jeg hadde jo ønsket å klare å bli gravid på egenhånd og har fått beskjed av gyn at det antageligvis aldri kommer til å skje, føler meg så mislykket som kvinne å trenger bare noen å snakke med, er det noen samme situasjon her?

Du er er absolutt ikke mislykket som kvinne. Å trenge hjelp til å få barn, det er det som du ser her mange som trenger. Ingen oppfatter deg som mislykket. Selvsagt kan det være sårt å kjenne på at man ikke kan lage baby på hjemmemåten, men jeg håper du heller klarer å fokusere på at du faktisk får muligheten til å lage en baby. Baby er jo målet, og da du sitter der med den i armene dine, vil du helt sikkert kjenne hvor vellykket du faktisk er! At du har klart å lage noe så nydelig.

Hei, Tusen takk for mange fine tilbakemeldinger:-) det dere sier er helt sant målet er jo å bli gravid og faktisk få en baby, det vil nok bli bedre etterhvert, det er godt å få snakke med noen som går gjennom det samme ♡

Jeg tenkte akkurat likt som deg! Og innimellom så stikker det veldig! Spesielt når "venner og bekjente" kommer og sier at hvis jeg bare slapper av og ikke tenker på det så skjer det nok. Skulle så gjerne sett at det ikke var så lite kunnskap om det å være ufrivillig barnløs å at man som kvinne i dagens samfunn ikke tenkte at det var nedverdigende å få hjelp!

Takk og lov for forståelse og at iallefall jeg har familie og nære venner som har satt seg inn i situasjonen rundt IVF, hadde jeg ikke kunnet snakket åpent om det så hadde jeg nok hatt det verre!

Klem til deg!

Jeg tenkte akkurat likt som deg! Og innimellom så stikker det veldig! Spesielt når "venner og bekjente" kommer og sier at hvis jeg bare slapper av og ikke tenker på det så skjer det nok.

sånne venner og bekjente har jeg også hatt veldig mange av. det verste er når kommentarene kommer rett etter at jeg har forklart hva som ikke fungerer. Som om jeg kommer til å gro ny eggleder bare ved å slappe av litt mer og ta tia til hjelp:smiley-angry002

Back
Topp