Kan det være influensa?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Jente på 4,5 år, søndag kveld kom feberen, 39,5. To timer etter kom en liten runde med oppkast. Mandag,tirsdag: klaget litt på magevondt og vondt i ryggen, hoster en del. Men virker å være i god form. Om natten er det ekstremt mye hosting, hoster opp slim og har vondt i halsen. Onsdag: var noen timer i bhg, men hadde vært sliten og ikke lekt så mye.

Kan det være influensa? Med feber bare en natt? Hun er sliten og slapp, mrn ikke sengeliggende alkurat. Bsrn tåler jo gjerne sykdom bedre enn voksne. ( har jeg 38,5 ligger jeg rett ut!) Hun er aldri syk ellers, og trodde igrunn hun var frisk etter natt til mandag. Men ser jo idag at hun ikke er det... Skjønner ikke hvorfor de ikke ringte fra bhg når jeg ga beskjed om å ringe om hun ikke var i form.

Regner ikke med dette er noe å fare til legen med, bare lurer på andres erfaringer.

Jente på 4,5 år, søndag kveld kom feberen, 39,5. To timer etter kom en liten runde med oppkast. Mandag,tirsdag: klaget litt på magevondt og vondt i ryggen, hoster en del. Men virker å være i god form. Om natten er det ekstremt mye hosting, hoster opp slim og har vondt i halsen. Onsdag: var noen timer i bhg, men hadde vært sliten og ikke lekt så mye.

Kan det være influensa? Med feber bare en natt? Hun er sliten og slapp, mrn ikke sengeliggende alkurat. Bsrn tåler jo gjerne sykdom bedre enn voksne. ( har jeg 38,5 ligger jeg rett ut!) Hun er aldri syk ellers, og trodde igrunn hun var frisk etter natt til mandag. Men ser jo idag at hun ikke er det... Skjønner ikke hvorfor de ikke ringte fra bhg når jeg ga beskjed om å ringe om hun ikke var i form.

Regner ikke med dette er noe å fare til legen med, bare lurer på andres erfaringer.
Vesla holdt på sånn i ei uke...
feberen var til og fra. en natt med.. 2 dager uten.. 2 dager med osv osv...
Den satt i lenge.
Men det gikk over av seg selv. Men det er noe som går nå.. Både i Larvik og i Sandefjord hvertfall

Min datter har hatt influensa. Hu holdt på i nesten 2.5 mnd men hu er bare 19 mnd. Hadde akkurat de samme symptomene som din. Vi fikk konstatert influensa etter en virusprøve.

Vesla holdt på sånn i ei uke...
feberen var til og fra. en natt med.. 2 dager uten.. 2 dager med osv osv...
Den satt i lenge.
Men det gikk over av seg selv. Men det er noe som går nå.. Både i Larvik og i Sandefjord hvertfall
Ja virker jo som det er noe, og det er første gang hun har klaget på vondt i hodet og ryggen, så tenkte jo da muskelsmerter og influensa. Men rart at det kun var den natten med feber. Vi får ta skikkelige hviledager resten av uken!

Min datter har hatt influensa. Hu holdt på i nesten 2.5 mnd men hu er bare 19 mnd. Hadde akkurat de samme symptomene som din. Vi fikk konstatert influensa etter en virusprøve.
Hadde hun også bare feber kort tid? Det er vel det eneste min ikke har som "burde vært der" om det er influensa.

Ja virker jo som det er noe, og det er første gang hun har klaget på vondt i hodet og ryggen, så tenkte jo da muskelsmerter og influensa. Men rart at det kun var den natten med feber. Vi får ta skikkelige hviledager resten av uken!
Vesla begynte med 1 dag feber og 2 dager hanglete.. trodde det var over og sendte hu i barnehagen. dagen etter fikk jeg telefon fra bhg. Feber og kaputt. holdt henne hjemme de neste dagene. totalt 8 dager.

Det går jo veldig mye virus og infeksjoner nå, overalt. Min sønn har drevet på slik siden jul, litt til og fra.
Ta henne til lege om hun har feber mer enn tre dager eller hvis almentilstanden blir dårlig. Masse masse god bedring!

Vesla begynte med 1 dag feber og 2 dager hanglete.. trodde det var over og sendte hu i barnehagen. dagen etter fikk jeg telefon fra bhg. Feber og kaputt. holdt henne hjemme de neste dagene. totalt 8 dager.
Det er ikke alltid så enkelt å avgjøre altså! Når jeg så hvor sliten hun vaf idag så tror jeg det blir noen dager til hjemme her også.., og feberen kan nok fort dukke opp igjen! Og hun ligger såklart i min seng, lett å sove når hun hoster som en gal OG gnisser tenner :-p

Det går jo veldig mye virus og infeksjoner nå, overalt. Min sønn har drevet på slik siden jul, litt til og fra.
Ta henne til lege om hun har feber mer enn tre dager eller hvis almentilstanden blir dårlig. Masse masse god bedring!
Ja, hører det går mye nå. Vi får håpe det går over av seg selv, men får vurdere å ringe legen om formen er veldig dårlig. Takk :)

Det er tre forskjellige influensa virus som går nå pluss feber og forskjølelse. Selv om hun bare hadde feber en dag så høres det fortsatt ut som influensa. Forskjølelse har ytterssjelden muskelverk, og du blir ikke så slått ut. De små tåler mye mer enn oss. Jeg er slått ut på 37,9, mine barn kan fint ha 40:p
Håper hun blir fort frisk igjen! God bedring :)

Det er ikke alltid så enkelt å avgjøre altså! Når jeg så hvor sliten hun vaf idag så tror jeg det blir noen dager til hjemme her også.., og feberen kan nok fort dukke opp igjen! Og hun ligger såklart i min seng, lett å sove når hun hoster som en gal OG gnisser tenner :p
oohh gnissing av tenner... det er det verste..

Men ja.. Jeg hadde Vesla tett inntil meg i ei uke...
hun fikk bare sove når hun lå heeeeeeeeeeeeeelt inntil.

Det kan høres ut som en virusinfeksjon. Minsten har vært helt lik som ditt barn, kun en dag med feber. Han sov totalt fire timer sist natt, så nå håper jeg han klarer hele natta. Søvn er det beste for han når han er syk.

God bedring:)

Kan høres sånn ut ja.

Her tror jeg mine hadde influensa i januar.

De hadde feber (over 40) først et par dager, feberfri, så feber, vondt i kroppen, utilpasse og lite matlyst.
Hver av dem var syke ca ei uke. Heldigvis mye samtidig ;-)

Først nå i ettertid jeg har tenkt at de hadde influensa da.

Det kan høres ut som en virusinfeksjon. Minsten har vært helt lik som ditt barn, kun en dag med feber. Han sov totalt fire timer sist natt, så nå håper jeg han klarer hele natta. Søvn er det beste for han når han er syk.

God bedring:)
Blir lite søvn om natten her og, det rare er at hun ikke sovner på dagen, hun er jo kjempetrøtt!

Kan høres sånn ut ja.

Her tror jeg mine hadde influensa i januar.

De hadde feber (over 40) først et par dager, feberfri, så feber, vondt i kroppen, utilpasse og lite matlyst.
Hver av dem var syke ca ei uke. Heldigvis mye samtidig ;-)

Først nå i ettertid jeg har tenkt at de hadde influensa da.
Merker det på matlysten her også, spiser myye mindre enn vanlig! Vi får bare være flinke til å slappe godt av her.

Kan høres ut som influensa med tanke på hoste, feber og muskelsmerter.

Back
Topp