Vurderer du å anskaffe hund?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Har fått veldig lyst på hund i det siste, så blir nok en om noen år :-)

Vi har en valp på 10 mnd. Hun er en supermiks som jeg kaller det da hun er den beste hunden jeg har møtt noen gang:) Men vi har klare regler for hva som er ok får både henne å barna. Valpen skjønner at hun må være forsiktig når hun leker med jentene, noen ganger blir hun litt voldsom men det er når hun løper ute uten bånd. Da er vi alltid der og passer på! Jeg passer også godt på at jentene ikke gjør ting med hunden som hun kan finne ubehagelig, og lærer dem å ha respekt for dyr.

vi har en hund på 4 mnd snart. en labeador. her har ungene gått på kurs kordan de ska behandle/respektere hunden. det va smart, de lærte mye hvordan de ska behandle hun å div. et fantastisk kurs.

Veldig glad i hunder, men vil ikke ha det selv:p
Ihvertfall ikke før barna er store;)

Viktige ting å tenke over når man skal ha barn og hund :)

Jeg har en bc som er fantastisk med barn, så tålmodig og snill. Men selv om hun er aldri så forsiktig og vel oppdragen stoler jeg ikke blindt på henne og er alltid obs og følger med under lek og mat osv :)

Tenker du likt når d kommer til katter også? Og andre dyr og barn?

Jeg tenker d er ekstremt viktig å lære barn om andres intimsfærer, også dyrs.
Helt enig. Syns det er flott barn får vokse opp med dyr. Barn kan lære så mye av å være nære dyr bla respekt, ansvar osv

Vi har to hunder og di er helt apekatter. Pluss at hun ene kan godt finne på å si ifra til sønnen vår som er 1.5 år. Stoler ikke helt på tispa.
Hun er litt ivrig av seg og er klønete.

Helt enig. Syns det er flott barn får vokse opp med dyr. Barn kan lære så mye av å være nære dyr bla respekt, ansvar osv

Ja, d mener jeg også. Jeg er oppvokst med katter, pluss mine besteforeldrene fjøs med kyr og de hadde også grisermnår jeg var lita. Man må lære seg å respektere at dyr er individer, skapninger de og, og må behandles med respekt og omtanke.

D lærer man ikke om man holdes bort fra dyra, da lærer man seg at man skal distansere seg, og når man er distansert får man ikke den riktige innstillingen til dyr og dyreverd heller.

Kanskje, når jeg har store barn... har prøvd små barn og hund, og det fungerte desverre ikke for meg. Tror nok også nesten de fleste raser kan fungere med barn når de er vokst opp sammen.

Vi har hund, 2 barn og er gravid med 3 .

Rasen vi har er Staffordshirebullterrier, denne rasen blir kaldt nanny dog. Stoler 100% på han, og ungene elsker han! Det er trygt for barn og vokse opp med hund, det er vår erfaring.

Vi har begge lyst på hund, men jeg holder litt tilbake akkurat nå pga jeg syns det er nok med en aktiv 3 åring, en nyfødt, en katt og alt av husarbeid osv. Vil nok vente til barna blir større :)

Nå er det vel heller ingen som har sagt at mine barn holdes borte fra dyr, selv om de ikke får herje fritt med hundene?
Vi har er fjøs fylt av sauer, jentungen er med ser hver kveld, gir de mat og koser de. Har tilogmed sin egen sau.

Vi har en 6 år gammel hund. Vesla elsker henne og de går heldigvis godt sammen. Hun får ikke herje fritt med hunden, men får forsøke å klappe henne med hjelp fra oss.
Vi passer på at hunden alltid har mulighet til å trekke seg tilbake dersom hun trenger ro selvfølgelig.

Nå er det vel heller ingen som har sagt at mine barn holdes borte fra dyr, selv om de ikke får herje fritt med hundene?
Vi har er fjøs fylt av sauer, jentungen er med ser hver kveld, gir de mat og koser de. Har tilogmed sin egen sau.
Det har værtfall ikke jeg sagt ;)

Neida, bare virket som du mente det siden mine barn ikke får herje med hundene som de vil :)
Nei det mente jeg absolutt ikke. Vi har hund og barn og vårt barn får heller ikke herje med hunden som hun vil ;) de må lære å respektere hunden og får leke med hunden på våre betingelser ;)

Nei det mente jeg absolutt ikke. Vi har hund og barn og vårt barn får heller ikke herje med hunden som hun vil ;) de må lære å respektere hunden og får leke med hunden på våre betingelser ;)
Ok:-) her får ikke jentungen leke med hundene inne, er kun når vi går tur ute, for da har hundene større mulighet for å løpe unna. Men jentungen er så snill, så hun bryr seg egentlig ikke om dem, annet enn at hun prøver å tukte litt ;-)

Back
Topp