Mindre melk

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
Merket de siste par dagene at det er litt mindre melk i systemet enn det pleier, må ofte gi fra begge puppene nå istedet for bare den ene. Inatt våknet Felixen hver time for mat, og det syns jeg ikke noe om hverken for min eller hans skyld.
Jeg kjenner heller ikke at jeg orker å begynne å styre med intervallamming, pumping, og ræl igjen for å øke produksjonen.

Hva tror dere om å erstatte siste måltidet på kvelden med mme før/etter grøten? Er på kvelden det knapt er melk igjen, natta er det så som så med mat.
 
Kan ikke svare på det du spør om, men en enkel måte å få mer melk er å drikke mer og spise havrevelling eller havregrøt :)

Funker på meg hver gang tittsa blir tommere enn vi skulle ønske :D
 
Kan ikke svare på det du spør om, men en enkel måte å få mer melk er å drikke mer og spise havrevelling eller havregrøt :)

Funker på meg hver gang tittsa blir tommere enn vi skulle ønske :D

Spiser havregrøt hver dag, så tror kanskje den har gjort jobben sin :p skal prøve den ekle fenikkelteen en siste gang tror jeg :p
 
Merket de siste par dagene at det er litt mindre melk i systemet enn det pleier, må ofte gi fra begge puppene nå istedet for bare den ene. Inatt våknet Felixen hver time for mat, og det syns jeg ikke noe om hverken for min eller hans skyld.
Jeg kjenner heller ikke at jeg orker å begynne å styre med intervallamming, pumping, og ræl igjen for å øke produksjonen.

Hva tror dere om å erstatte siste måltidet på kvelden med mme før/etter grøten? Er på kvelden det knapt er melk igjen, natta er det så som så med mat.

Jenta mi har hatt en slik periode på en liten uke og pluselig i går våknet jeg med stappfulle jur :p Legger ved litt om økedøgn:

Økedagene:

– Økedager kan forekomme når som helst i ammeforløpet.
– Det er langt fra sikkert at du merker at barnet har økedager.
– Dersom du har trappet ned på ammingen og av ulike årsaker ønsker å amme oftere igjen, kan du ta noen økedager.
– Hvis du skal jobbe aktivt for å øke melkeproduksjonen, må du være innstilt på å følge barnets matbehov og amme når barnet gir tegn til å ville die, natt som dag.
– La barnet få melk så ofte det vil.
– Hvor mange måltid dere ”bør” ha, vil variere fra barn til barn. La barnet selv avgjøre hvor ofte, og hvor lenge det vil die.
– Ikke vær redd for å gi fra begge bryst til hvert måltid, hvis barnet vil ha såpass.
– Ikke vent at måltidene blir så lange som vanlig, her er det hyppigheten som teller.
– Hvis du pumper deg, skal du ikke bli skuffet om du ikke får ut de store mengdene hver gang. Når brystene tømmes såpass ofte, bygger du ikke opp store lagre innimellom, men i sum øker produksjonen.
– Ikke ha store planer for andre ting disse dagene. Legg deg gjerne samtidig med barnet, sørg for at du selv får nok drikke, og overlat husstell og matlaging til noen andre.

Ville heller gidd mme på dagtid hvis jeg skulle gidd, da du trenger stimulering på kveld/natt.
 
Merket de siste par dagene at det er litt mindre melk i systemet enn det pleier, må ofte gi fra begge puppene nå istedet for bare den ene. Inatt våknet Felixen hver time for mat, og det syns jeg ikke noe om hverken for min eller hans skyld.
Jeg kjenner heller ikke at jeg orker å begynne å styre med intervallamming, pumping, og ræl igjen for å øke produksjonen.

Hva tror dere om å erstatte siste måltidet på kvelden med mme før/etter grøten? Er på kvelden det knapt er melk igjen, natta er det så som så med mat.
Har følt det selv noen dager, men det gikk over og nå er hun fornøyd med mengden igjen. Jeg lot henne bare spise når hun ville. Ville tatt det opp med hs:) jeg ville jo eg tro at grøten mettet nok.
 
Har følt det selv noen dager, men det gikk over og nå er hun fornøyd med mengden igjen. Jeg lot henne bare spise når hun ville. Ville tatt det opp med hs:) jeg ville jo eg tro at grøten mettet nok.

Skal til hs på onsdag, tenkte å ta en prat da :) jeg er desverre genetisk disponibel (om man kan si d sånn) for å miste melka rundt 5-6mnd, mamma, bestemor og søstra mi gjorde det, så... Men håper den holder, for jeg elsker å amme!
 
Akkuratt likt hadde vi det fra han var 1 1/2 mnd, ga ei erststningflaske før vi la oss :D sov plutselig flere timer i strekk :D
 
Akkuratt likt hadde vi det fra han var 1 1/2 mnd, ga ei erststningflaske før vi la oss :D sov plutselig flere timer i strekk :D

Er det jeg lurer på kan hjelpe, men er så redd for at amminga går skeis :/ skal til hs på onsdag, så får høre hva hun syns, selvom det er min avgjørelse til slutt :p
 
Er det jeg lurer på kan hjelpe, men er så redd for at amminga går skeis :/ skal til hs på onsdag, så får høre hva hun syns, selvom det er min avgjørelse til slutt :p
Det du kan gjøre er å gi grøt- amm fra begge puppene- gi resten på flaske.

Jeg har så og si delammet siden fødselen og til nå, og om du ammer før flaske så får brystene like mye stimuli for å opprettholde den melken du har.
Evt pump for å se om du får ut mer/stimuler litt ekstra:)
Håper det bare er litt økedøgn :)
 
Det du kan gjøre er å gi grøt- amm fra begge puppene- gi resten på flaske.

Jeg har så og si delammet siden fødselen og til nå, og om du ammer før flaske så får brystene like mye stimuli for å opprettholde den melken du har.
Evt pump for å se om du får ut mer/stimuler litt ekstra:)
Håper det bare er litt økedøgn :)

Flaske ja, den hater han jo som pesten :/ Men jeg ga grøt idag kl 20-20.45 (tok sin tid..) og han sovna vel rundt 21.30, men småvåkna litt fram til 22.30. Derfra sov han til kl 02.30 og da fikk han begge puppene og er nå i drømmeland igjen. Jeg sier meg fornøyd med fremgangen og håper flaska blir stående i eska enda lit til :p
 
Flaske ja, den hater han jo som pesten :/ Men jeg ga grøt idag kl 20-20.45 (tok sin tid..) og han sovna vel rundt 21.30, men småvåkna litt fram til 22.30. Derfra sov han til kl 02.30 og da fikk han begge puppene og er nå i drømmeland igjen. Jeg sier meg fornøyd med fremgangen og håper flaska blir stående i eska enda lit til :p
Stemmer det:p Hadde glemt det jeg:p
Men så bra, kanskje det fungerer nå da:D
 
Er det jeg lurer på kan hjelpe, men er så redd for at amminga går skeis :/ skal til hs på onsdag, så får høre hva hun syns, selvom det er min avgjørelse til slutt :p
Jeg tror at for å beholde mest mulig av melka, så er det viktig å alltid amme fra begge bryst før du gir annen mat. Men lurt å ta det opp med hs:)
 
Han gusjelåv mindre melk jeg også, lillemor spiser fast to måltider om dagen men fast føde, og skulle jeg hatt samme melkeproduksjonen som før hadde jeg dødd av melkespreng :p Er så det spruter her men det sprenger ikke som før.
 
Han gusjelåv mindre melk jeg også, lillemor spiser fast to måltider om dagen men fast føde, og skulle jeg hatt samme melkeproduksjonen som før hadde jeg dødd av melkespreng :p Er så det spruter her men det sprenger ikke som før.

Jeg aner ikke hva som skjedde, men nå er det full pupp igjen... Må pumpe 2ganger om dagen, og da er det lett 120ml på en pupp på knappe 10min... Hjelpe meg..
 
Kan variere mye her også! Merker det når jeg pumper på jobb. På en god dag bortomot en halvliter, andre dager kan det være kun 200-300 ml.
 
Jeg aner ikke hva som skjedde, men nå er det full pupp igjen... Må pumpe 2ganger om dagen, og da er det lett 120ml på en pupp på knappe 10min... Hjelpe meg..
Ha ha, de puppa er ikke til å bli klok på!
 
Back
Topp