"Myk start" og strikkepinner

Gaupa84

Glad i forumet
VIP
Jeg har kjøpt boka myk start på nett, men den kommer sikkert om et par dager. Tenkte meg på senteret i morgen, og da hadde det vært greit å få handlet inn litt garn og pinner. Noen som har boken og vet hvilken pinnestørrelse som egner seg best?

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Du kan jo gjerne ta med deg boken i butikken og spørre dem :)
Men det står gjerne forslag til garn i boken, og pinnestr.
Om butikken ikke har inne akkuat det garnet, vil de gjerne foreslå tilsvarende garn, og de vil råde deg til pinnestr også.

Ta en tur til biblioteket og se litt i den.. Da får du vite ka du trenger til den kommer :) Sikkert flere oppskrifter der å velge mellom..

Du trenger strikkepinner mellom str 2,5 og 5, hvis du skal ha pinner til alle oppskriftene :)
Det kan jo være de har boka på bokhandelen eller i garnbutikken sånn at du kan bla i den, bestemme deg for hva du vil strikke og så kjøpe garn og pinner til et prosjekt i første omgang :)

Er dette en lett bok? Helt nybegynner og leter etter noen lette oppskrifter...

Vet ikke hva slags garn de bruker i boka, men i pinner så er du ganske safe om du har størrelsene 2,5 til 5.

Kommer jo heeeellllttt ann på hva du skal strikke ;)

Jeg har kjøpt boka myk start på nett, men den kommer sikkert om et par dager. Tenkte meg på senteret i morgen, og da hadde det vært greit å få handlet inn litt garn og pinner. Noen som har boken og vet hvilken pinnestørrelse som egner seg best?

Har den boken, men det spørs jo hva du har tenkt å strikke fra den hvilke pinner du trenger.
Mye fint i den boken, liker de delikate bildene :)

Hehe, skjønner dette ble vanskelig. Er ingen strikker, men har hørt at der er flere greie oppskrifter i den boka. Og nå som jeg er sykemeldt og snart i permisjon tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på et strikkeprosjekt til lille i magen. Må kanskje bare være tålmodig nok og vente til boka ligger i postkassen før jeg kjøper pinner og garn ;-). Hyl ut om det er noen som vet om en superlett oppskrift til baby for en som bare kan legge opp, felle av, strikke rett og vrang, og som ikke har erfaring med å lese strikkeoppskrifter. :-)

Hehe, skjønner dette ble vanskelig. Er ingen strikker, men har hørt at der er flere greie oppskrifter i den boka. Og nå som jeg er sykemeldt og snart i permisjon tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på et strikkeprosjekt til lille i magen. Må kanskje bare være tålmodig nok og vente til boka ligger i postkassen før jeg kjøper pinner og garn ;-). Hyl ut om det er noen som vet om en superlett oppskrift til baby for en som bare kan legge opp, felle av, strikke rett og vrang, og som ikke har erfaring med å lese strikkeoppskrifter. :-)

Babyteppe eller vognteppe er veldig enkelt:)

Hehe, skjønner dette ble vanskelig. Er ingen strikker, men har hørt at der er flere greie oppskrifter i den boka. Og nå som jeg er sykemeldt og snart i permisjon tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på et strikkeprosjekt til lille i magen. Må kanskje bare være tålmodig nok og vente til boka ligger i postkassen før jeg kjøper pinner og garn ;-). Hyl ut om det er noen som vet om en superlett oppskrift til baby for en som bare kan legge opp, felle av, strikke rett og vrang, og som ikke har erfaring med å lese strikkeoppskrifter. :)

Da må jeg bare anbefale denne babyvesten: http://farmorfabrikken.dk/2011/04/10/strikket-babyvest/
Den har oppskrift med underveisbilder, så det skal være lett å forstå for nybegynnere :)
Har strikket den flere ganger i forskjellig garn, blant annet silkeull fra nøstebarn (de har også oppskriften til denne) og i Finull fra Rauma. Den holder lenge siden den er strikket i ribbestrikk, og er så deilig på en liten kropp :)

Hehe, skjønner dette ble vanskelig. Er ingen strikker, men har hørt at der er flere greie oppskrifter i den boka. Og nå som jeg er sykemeldt og snart i permisjon tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på et strikkeprosjekt til lille i magen. Må kanskje bare være tålmodig nok og vente til boka ligger i postkassen før jeg kjøper pinner og garn ;-). Hyl ut om det er noen som vet om en superlett oppskrift til baby for en som bare kan legge opp, felle av, strikke rett og vrang, og som ikke har erfaring med å lese strikkeoppskrifter. :)

Jeg har strikka et babyteppe, veldig enkelt! Det var det første jeg strikka siden jeg slutte på barneskolen, men det ble faktisk veldig fint ;) Brukte tykke rundpinner, strikket rett frem og tilbake (blir da rillestrikk), og strikket løse masker. Ble et fint, fluffy teppe. Jeg sa til dama i garnbutikken at jeg skulle strikke noe enkelt, og at jeg verken har pinner, garn eller peiling. Så da fant hun frem både garn og pinner, veldig behjelpelig :)

Back
Topp