Stellematte til stellebaggen

Jump

Gift med forumet
Marsmellows-15
Septembergull'17
Hva tenker dere å bruke som stellematte på farten? Blir det gulpekluter, engangsunderlag, underlaget som fulgte med stellevesken eller hva tenker dere?

Stellevesken min hadde ikke underlag med, og jeg er litt i tvil over hva jeg skal gjøre. Jeg vurderer en
Diono Change 'n Go, som denne:
diono-change-n-go.jpg

Det ser jo veldig praktisk ut med en liten portabel stellematte til på farten. Tenker det er greit med plass til litt bleier og kremer sammen med matten, så de ikke roter seg rundt i stelleveska.

Hva skal dere ha som stellemattealternativ, og noen med erfaring på emnet som vil utdype?

D var med stellematte til vår stelleveske, men må uansett ha noe i mellom. Jeg ville tatt med en håndduk og sånne Libero engangs stelleunderlag til å ha mellom barnet og håndduken.

ImageUploadedByBV Forum1425035976.952087.jpgImageUploadedByBV Forum1425035998.147311.jpg

Har egentlig en som fulgte med vesken vår, men har kjøpt en slik. Veldig greit å ha plass til bleier, skift og våtservietter sammen med selve matten. Lett å ta med seg rundt forbi :) Blir jo litt lignende den du viste da, men her kan en velge stoff osv selv :) Er fra min lille kosekrok på Facebook og koster 200kr.

Har en som fulgte med, men min erfaring er at det ikke er behov for det. Hadde heller et engangs-stelleunderlag i stellevesken som jeg kunne legge oppå stelleputer på kjøpesenter, legge på gulvet/i sofaen, oppi vogna etc. Noen steder, som åpen barnehage, har de gjerne stellepute og engangsunderlag. Så for min del har bare det stelleunderlaget tatt plass i stellevesken. :)

D var med stellematte til vår stelleveske, men må uansett ha noe i mellom. Jeg ville tatt med en håndduk og sånne Libero engangs stelleunderlag til å ha mellom barnet og håndduken.
Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor håndduk og engangsunderlag i tillegg? Fordi stellematten er for hard/tynn? For å skjerme stellematten for uhell?

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor håndduk og engangsunderlag i tillegg? Fordi stellematten er for hard/tynn? For å skjerme stellematten for uhell?

Nei, om man ikke har stellematte mener jeg. Da er det greit med en håndduk så d ikke blir så hardt for barnet, og sånn engangs stelleunderlag mellom ungen og håndduken :)

med nr 1 brukte jeg stelleunderlaget på stellebag når vi var ute å bytta på.
Hadde i tilegg med meg samme underlagene jeg har på stellebordet hjemme. ( noe lignendes det de har på sykehusene som underlag. Litt større enn gulpekluter.

veldig praktisk synes jeg da :)

Jeg gjør det fordi
For det første er jo det kaldt å bli lagt rett ned på ei stellematte uten noe mellomlegg, itilegg til det så tisser babyer ofte ( Også bæsjer ) når bleien kommer av, skulle trodd de hadde en knapp som blir trykt på når bleien kommer av, slår aldri feil. :P Å da blir jo det liggende å flyte opp på underlaget, ekkelt og vansklig om man er alene :) Da er det lettere å ta bort underlaget og legge på et nytt et :)

Jeg kommer til og ha med meg stelleunderlaget som fulgte med stellevesken. Også tar jeg med en gulpeklut til og ha oppå der igjen. Litt varmere og mykere. Også er det greit og ha gulpekluten til og legge oppå stellebord som er rundt forbi :-)

Jeg kommer til å bruke stellematten som kom med vesken, og et lite håndklede.
Håndklede fordi det er så dumt om man er på en lengre tur og første stellet gir bæsjeflekker på hele matten.
Har alltid med 2-3 håndkleder slik at dersom man har uhell kan man bare ta et rent håndklede neste gang

Bruker nok d som hørte med, også ha et lite håndkle oppå :)

Her bruker jeg og matten som følger med veska + handkle :)

Bruker det som var med stellevesken og en flanellsklut :)

Vi har den som var med stellevesken, har egentlig ikke tenkt over å ha noe imellom.. :/

Med førstemann brukte jeg bare stellematten som fulgte med stellevesken. Samme gjorde jeg med nr2, men hadde med engangsunderlag I tillegg. Stellematten kan fort bli kald og da kan det være greit å ha noe på den.

Bruker stellematten som fulgte med stellevesken, og i tillegg har jeg engangs fra libero på lur, i tilfelle mye griseri. Brukte det sist, og kommer til å kjøre det nå. Ellers er og gulpekluter grei til dette, og lettere å vaske enn stellematten som fulgte med bagen.

Back
Topp