Gastric bypass op og gravid

Jillybean

Andre møte med forumet
er det noen andre her som har tatt gbp operasjon og blitt gravid etterpå? Blei operert for halvannet år siden og er nå 6 uker på vei. Lurer på hvordan det er med kontroller og ekstra oppfølging? Veldig lite informasjon og finne...

Hei. Denne var feilposta. Eg flytta den til Generelt for deg, så får du nok fleire svar:)

Heia :) er over 2 år siden min nå :) å jeg er bare 4 uker på vei så kan desverre ikke svare :) men vet det er noen her inne :) men kommer vell å an på hvor lenge siden det er man tok oprasjonen. :) siden de anbefaler etter 2 år så tror jeg ikke jeg får noe ekstra :)

Heia :) er over 2 år siden min nå :) å jeg er bare 4 uker på vei så kan desverre ikke svare :) men vet det er noen her inne :) men kommer vell å an på hvor lenge siden det er man tok oprasjonen. :) siden de anbefaler etter 2 år så tror jeg ikke jeg får noe ekstra :)
Takk for svar ☺️ Jeg skal til legen til uken, så får vel noe mer svar da. Men vet at det generelt er dårlig opplyst om operasjonen og svangerskap, så kjekt å høre andres erfaringer og ta med meg videre ☺️ Men spennende for deg og! Gratulerer

Takk for svar ☺️ Jeg skal til legen til uken, så får vel noe mer svar da. Men vet at det generelt er dårlig opplyst om operasjonen og svangerskap, så kjekt å høre andres erfaringer og ta med meg videre ☺️ Men spennende for deg og! Gratulerer
Ja det er desverre veldig dårlig opplyst. Min lege er generelt dårlig opplyst så om jeg sier jeg trenger ekstra oppfølging til han så får jeg vell det å :p haha frister til å si det :p

Ja det er desverre veldig dårlig opplyst. Min lege er generelt dårlig opplyst så om jeg sier jeg trenger ekstra oppfølging til han så får jeg vell det å :p haha frister til å si det :p
Hehe er jo litt med det at man er bekymret og da, siden man vet så lite. Vil jo at alt skal gå bra og at frøet skal vokse seg sterkt! ☺️

Hehe er jo litt med det at man er bekymret og da, siden man vet så lite. Vil jo at alt skal gå bra og at frøet skal vokse seg sterkt! ☺️
Ikke sant :) nå spiser jeg nesten som en vanlig person :) å jeg har aldri noen mangler ved blodprøver :) men om jeg har en unnskyldning til å se den lille på ul en gang ekstra så er ikke det feil :p hehe

Venninna mi fikk ekstra oppfølgning og ul pga gbp hvertfall :)

Kansje man får det vis babyen ser liten ut på ul? Jeg aner ikke men kommer nok til å nevne det for legen min så får han evt sjekke det ut :) set meste han vet har han lært av meg desverre.. Så jeg kan hvertfall nevne det selv om det er over 2 år siden å egentlig bør gå veldi som normalt :D

Da har jeg vært hos legen, og jeg får ekstra oppfølging både hos lege og gynekolog. Det betyr tidlig ultralyd og ekstra ul for vekstkontroll. Gleder meg til å se knøttet! ☺️

Jeg får også oppfølging av ernæringsfysiolog på sykehuset der jeg tok operasjon, både under og etter svangerskapet ☺️

Da har jeg vært hos legen, og jeg får ekstra oppfølging både hos lege og gynekolog. Det betyr tidlig ultralyd og ekstra ul for vekstkontroll. Gleder meg til å se knøttet! ☺️
Åååh så spennende :D tviler på at jeg får det samme egentlig.. Men har bestillt meg tidlig ul selv :)

Var inne til ekstra kontroller hos fastlegen for å ta blodprøver.
Hadde masse oppfølging med ultralyd og, men da va pga vekstavvik i forrige svangerskap og ekstremprematur ks.
3 år si min gbp når eg gjekk med småen, han bar eg til termin uten komplikasjoner :)

Noen av dere som har tatt gbp som vil kontakte meg på pm og fortelle litt om det? Jeg vurderer det veldig sterkt >:)

Back
Topp