Dere som ikke har pakket fødebagen

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
..og som ikke har tenkt å gjøre det før dere skal reise på sykehuset.. Hvorfor ikke? Hvorfor vente i stedet for å ha den klar/nesten klar?

Bare et spørsmål! (Pluss det faktum at jeg blir litt stressa på deres vegne (haha) - men dere har sikkert kortere vei til sykehuset enn meg ;) )
 
Ja må jo være veldig greitt å ha den helt klar, slik at en kan konsentrere seg på å hvile og spise når de det er tegn til de første riene.

Drt er vel som du sier, noen har kort vei til sykehuset og kan dra frem og tilbake, mens andre bryr srg vel ikke så hardt om hva de stapper oppi. Det går nok greitt i alle tilfeller.

Jeg for min del liker å pakke skikkelig og ha ting klart på forhånd.
 
Jeg opplevde vel forrige gang at jeg ikke fikk bruk for så mye av det jeg pakket. Tenker derfor at det ikke er så nøye. Når det er sagt så bor jeg under et minutt med bil fra sykehuset, samboer skal ikke sove der med meg (pga storesøsken) og kan lett ta med seg forglemmelser :)

Kommer nok til å pakke snart, har tenkt litt på hva jeg skal ha med meg. Tror den største grunnen til at jeg ikke har fått fingen ut rett og slett er at jeg går og innbiller meg at det er 2-3 mnd til termin når det i virkeligheten kan skje når som helst ;)

Huff, skrekkblandet fryd :)
 
Jeg opplevde vel forrige gang at jeg ikke fikk bruk for så mye av det jeg pakket. Tenker derfor at det ikke er så nøye. Når det er sagt så bor jeg under et minutt med bil fra sykehuset, samboer skal ikke sove der med meg (pga storesøsken) og kan lett ta med seg forglemmelser :)

Kommer nok til å pakke snart, har tenkt litt på hva jeg skal ha med meg. Tror den største grunnen til at jeg ikke har fått fingen ut rett og slett er at jeg går og innbiller meg at det er 2-3 mnd til termin når det i virkeligheten kan skje når som helst ;)

Huff, skrekkblandet fryd :)
Egentlig mye det samme som blir sagt her, pluss at jeg er en somlekopp :p
Jeg skal nok pakke den snart (fortsatt over 4 uker til termin da, så føler fortsatt jeg har god tid).
 
jeg skal gjøre den ferdig ila helgen.. :p orker ikke vente lengre siden jeg har så mye murringer og kynnere... Tviler på han kommer før termin, men greit å slippe styre når d er i gang :)
 
Jeg hadde ikke tenkt å gjøre d før vi skulle dra, men mannen vil at jeg skal gjøre d før.

D er jo ikke så mye som skal med da, mest toalettsaker.. Bruker nettingtrusene og binda de har på sykehuset. Rekner med å bruke sykehusklær denne gangen også..
 
Jeg opplevde vel forrige gang at jeg ikke fikk bruk for så mye av det jeg pakket. Tenker derfor at det ikke er så nøye. Når det er sagt så bor jeg under et minutt med bil fra sykehuset, samboer skal ikke sove der med meg (pga storesøsken) og kan lett ta med seg forglemmelser :)

Kommer nok til å pakke snart, har tenkt litt på hva jeg skal ha med meg. Tror den største grunnen til at jeg ikke har fått fingen ut rett og slett er at jeg går og innbiller meg at det er 2-3 mnd til termin når det i virkeligheten kan skje når som helst ;)

Huff, skrekkblandet fryd :)

Haha! Litt den følelsen her og egentlig! Tror jeg kommer til å bli litt satt ut når fødselen starter innen bare få uker :p
 
Jeg fikk pakket mesteparten av det jeg mangla igår. Hadde ikke fått pakket lillegull sine klær, da jeg ventet på at storebrors rom skulle bli ferdig oppussa slik at vi fikk satt opp hylleskap og ha et sted til de nyvaskede klærne. Hadde egentlig likt å hatt den ferdigpakka for noen uker siden. Men er jo egentlig ikke så veldig stress her heller. 3 uker til termin og tror ikke ho kommer helt med det første. Men en ting mindre å tenke på ;)
 
D er vel bare d at j ikke har tenkt så mye på d enda. J er plutselig 37 uker på vei og fødeklar som d heter, men de to andre har kommet i uke 41 så j føler vel j fortsatt har god tid.
I tillegg fødte j ila et kvarter på sykehus sist så d var litt begrensa hva j trengte.
Men j har tenkt på d i d siste og det blir nok pakket noe etterhvert. Litt babytøy i en stelleveske og litt klær til mor.
Vi bor 10 min fra sykehus så så lenge vi får m oss d viktigste som tannkost osv så går d nok greit. J tror nok ikke j blir i 3 dager heller, gjorde ikke d sist. Men en vet jo aldri.
J tror for øvrig den stellebagen blir mer neglisjert av flergangsfødende og, uten at j skal være for bastant på d:)

D beste er om alle gjør d de føler er riktig og komfortabel med, noen pakker til minste detalj og andre tar d ikke så nøye, barna kommer uansett:) Så ikke stress på andres vegne, d er nok å tenke på pg forholde seg til som d er, om man er førstegangsfødende (hvor alt er nytt) eller flergangsfødende (med søsken å ta vare på og).

Lykke til alle sammen!
 
Jeg sparer det til permisjonen. Er så redd for å føde, og orker ikke tanken på at den står klar. Tror jeg hadde fått vondt i magen hver gang jeg så den.
 
Jeg tenker også at jeg har den klar i løpet av ti min når noe skjer... Vi bor også rett ved sykehuset, så jeg tenker det ikke er krise om noe blir glemt. Av erfaring trenger jeg ikke så mye heller, bare passe på å få med klesskift, div toalettartikler, papirene og klær til lille. Så er det noe med å ha en bag stående fremme, med en toåring som synes det artigste i verden er å pakke ut ting :) Jeg tror også at fødebagen blir mer neglisjert av flerbsrnsmødre, er ihvertfall slik her :)
 
Jeg sparer det til permisjonen. Er så redd for å føde, og orker ikke tanken på at den står klar. Tror jeg hadde fått vondt i magen hver gang jeg så den.
Om jeg noen gang får pakket baggene så skal jeg sette de bakerst i bilen og der skal de stå til fødselen, da ser jeg de og glemmer ikke noen av de prøve å begynne idag.
 
Om jeg noen gang får pakket baggene så skal jeg sette de bakerst i bilen og der skal de stå til fødselen, da ser jeg de og glemmer ikke noen av de prøve å begynne idag.
Det var lurt :) Kanskje det finnes håp for meg også ;)
 
Har startet litt, men langt fra ferdig. Var mer nøye med førstemann, da viste jeg mindre hva jeg gikk til.

Nå med tredje, er jeg mer avslappet. Det viktigste av toalettsaker, ammebh, tøfler osv er ferdig.
Mannen får ikke overnatte uansett:(, så da kan han supplere om jeg mangler noe, noe som blir klær til baby da vi ikke vet om det blir gutt eller jente. Noe tar vi med.
Har fortsatt to uker igjen:)
 
Har jo lista klar, så om ting skulle sette i gang er baggen pakket på 10 min. Tenker at det går helt fint :)
Jeg hadde også liste, men det tok mye mer enn ti minutter å pakke den..
 
Tror man blir mer avslappet for hvert barn når det gjelder fødebaggen :) Har så smått begynt å pakke den i dag, er tre uker til termin og stresser ikke med det. Om man skulle mangle noe er det meste å få tak i i løpet av kort tid
 
Haha. Sa til sambo at jeg la en tshirt, sokker og boder i bagen til han,sånn i tilfelle han får sove der første natten :p fikk til svar: Hmm eg tenkte eg sku hjem å sove i min egen seng eg .. :p d hdr aldri vært tema med de 2 andre at han sku ivernatte,men får han lov første natt denne gangen så gjør han d ☺
 
Her er det vel 25 dager til termin, og ingen tegn på modning/at det er noe på gang. Skal vel pakke snart, men stresser ikke med det. Her er det ti min til sykehuset, og jeg ser ikke for meg at prosjekt fødsel kommer til å gå kjempefort. Jeg har heller ingen store planer om hva som skal med i baggen, og pleier å ta tingen litt som det kommer. Selvfølgelig er det jo noen ting som virkelig burde være med: min elskede vannflaske, babytøy, kamera, litt ekstra tøy til meg etc. Men sånn i det store og hele er min plan å føde, og ser ikke helt hvorfor det skal pakkes så utrolig mye.

Nå skal det jo også sies at jeg nok ikke blir så lenge på sykehuset, og om vi skal bli litt lengre, så får faren reise hjem å hente det som evt. ble glemt hjemme ;)
 
Har funnet frem det jeg tenker å ha med meg, men det er bare en brøkdel av hva jeg hadde med da jeg var førstegangs. Fikk ikke bruk for så mye, men det spørs selvsagt både på hvor fort fødselen går og hvor lenge du blir etterpå.
 
Back
Topp