Forsamtale i dag :)

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Vil bare fortelle at vi var på forsamtale på Riksen i dag. Det gikk bra og vi får starte ved neste mens (som er om ca. 2 uker). Så nå er vi spente og glade for å endelig komme igang etter 2 år med prøving på egenhånd. Woohoo! :)

Det blir ICSI for oss.

Åh! Så fantastisk!!!! ♥ Det var gøy. Og så spennende at du skal starte så raskt. :)

Ååå, hurra! Skal du ha kort regime da? Dette blir skikkelig spennende:D

Ja nå gleder jeg meg skikkelig! :)

Vet du, hun sa ingenting om regime.

Hun sa at prosessen tok ca 1 mnd og at jeg skal ringe inn første dag av neste mens, da skulle jeg få nesespray som skulle få meg i en slags overgangsalder.

Så skulle jeg få hormonsprøyter som skulle sette igang mega eggproduksjon.

Til slutt skulle jeg få en eggløsningssprøyte som løsner eggene, da skal de hentes ut og parres med de beste soldatene de finner hos sambo.

Deretter er det inn igjen med 1 egg og svosj, er jeg smelt på tjukka ;) (forhåpentligvis).

Åh! Så fantastisk!!!! ♥ Det var gøy. Og så spennende at du skal starte så raskt. :)

Ja, ble så utrolig glad når hun sa jeg skal ringe på neste mens. Bare 2 uker, Woohoo!
Gruer meg til hormonene og sprøytene, men dette skal vi klare! :)

Ja nå gleder jeg meg skikkelig! :)

Vet du, hun sa ingenting om regime.

Hun sa at prosessen tok ca 1 mnd og at jeg skal ringe inn første dag av neste mens, da skulle jeg få nesespray som skulle få meg i en slags overgangsalder.

Så skulle jeg få hormonsprøyter som skulle sette igang mega eggproduksjon.

Til slutt skulle jeg få en eggløsningssprøyte som løsner eggene, da skal de hentes ut og parres med de beste soldatene de finner hos sambo.

Deretter er det inn igjen med 1 egg og svosj, er jeg smelt på tjukka ;) (forhåpentligvis).
Da er det, såvidt jeg har skjønt, langt regime:-) Ved kort tror jeg man begynner rett på sprøytene uten nesespray først. Uansett blir det veldig spennende!! Håper det blir akkurat som du beskriver, svosj så er du gravid:happy:

Da er det, såvidt jeg har skjønt, langt regime:-) Ved kort tror jeg man begynner rett på sprøytene uten nesespray først. Uansett blir det veldig spennende!! Håper det blir akkurat som du beskriver, svosj så er du gravid:happy:

Kjekt å vite. Hvor lenge varer ett langt regime? Legen sa veldig lite om tidsperspektivet egentlig. Skal prøve å lese meg opp på dette :)

Håper vi alle blir svosj gravide på null komma niks :D

Ja, ble så utrolig glad når hun sa jeg skal ringe på neste mens. Bare 2 uker, Woohoo!
Gruer meg til hormonene og sprøytene, men dette skal vi klare! :)

Det skal vi klare! :D Det blir IVF-babyer på oss. ♡

Kjekt å vite. Hvor lenge varer ett langt regime? Legen sa veldig lite om tidsperspektivet egentlig. Skal prøve å lese meg opp på dette :)

Håper vi alle blir svosj gravide på null komma niks :D
Det ser ut til at de fleste starter med nesespray på CD 20-21, men at det er ulikt hvor lang tid det tar å bli nedregulert. Et par uker kanskje? Og så starter du med sprøyter etter det, og der og er det ulikt hvor lang tid eggene trenger. Du får snike litt i dagbøkene her inne, der er det mye info:)

Edit: Ja, nå SKAL vi bli gravide!!

Last edited:
Hehe, ja, leste gjennom den før forsamtalen, men da er alt bare forvirrende. Nå som vi vet sånn ca hva vi skal blir det nok lettere å sette seg inn i. Er på hytta og glemte heftet hjemme, men skal klikke meg inn på linken. Tusen takk! :)

Jeg synes hvert fall det var ganske greit med litt informasjon om nesespray og sprøyter osv. :D

Så flott at dere får starte så raskt. Nå begynner eventyret på alvor :D

Det ser ut til at de fleste starter med nesespray på CD 20-21, men at det er ulikt hvor lang tid det tar å bli nedregulert. Et par uker kanskje? Og så starter du med sprøyter etter det, og der og er det ulikt hvor lang tid eggene trenger. Du får snike litt i dagbøkene her inne, der er det mye info:)

Edit: Ja, nå SKAL vi bli gravide!!

Å herlig! Da starter jeg på nesespray ca. 28-29 mars, som betyr overgangsalder og hormonhelvete på hytta med hele sviger-familien i påsken :D

Jaja, jeg er bare glad for å være igang og få hjelp jeg, selvom timingen kanskje ikke var den beste. Det er verdt det :)

Skal snike litt i dagbøkene :) sniker allerede litt her og der.

Å herlig! Da starter jeg på nesespray ca. 28-29 mars, som betyr overgangsalder og hormonhelvete på hytta med hele sviger-familien i påsken :D

Jaja, jeg er bare glad for å være igang og få hjelp jeg, selvom timingen kanskje ikke var den beste. Det er verdt det :)

Haha... God påske til deg ja! :D

Haha, har dere fortalt dem hva dere skal i gang med?:-)

Jeg tenker at det passer nok aldri perfekt. Det er fordeler og ulemper både med å gjøre det i ferier og mens man jobber. Det er verdt det:-)

Haha, har dere fortalt dem hva dere skal i gang med?:-)

Jeg tenker at det passer nok aldri perfekt. Det er fordeler og ulemper både med å gjøre det i ferier og mens man jobber. Det er verdt det:-)

Ja, enten så jobber vi eller har ferie, men sånn er det jo bare. På jobb kunne jeg jo blitt sykemeldt om det ble for ille.

Nei, svigers vet ingenting. Tror ikke sambo er så hypp på å fortelle dem det heller, han er en veldig reservert person. Jeg har prøvd å si han kanskje skal si det til mammaen sin, men han vrir seg unna samtaleemnet.

Men om det blir helt krise i påsken bør jeg kanskje fortelle det til svigermor uansett så hun ikke tror jeg er blitt splitte pine gal. Vi får se hva hormonene gjør med meg.

Back
Topp