Fotografering

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Skal dere ha 1 års fotografering? Jeg har veldig lyst til det, sliter sånn med å få fine bilder selv.

Men er det kanskje best å vente til hun kan gå? Noen som har erfaringer? :)

Jeg tok bilder hjemme:) synes det var enklere når hun ikke kunne gå, men en får sikkert søte bilder når de går da:)

Jeg har veldig lyst, men kan ikke bruke penger på det akkurat nå:(

Nei, vi skal ikke det. Vi har masse fine bilder av E som vi har tatt selv som skal i album. Vi skal gå til fotograf når vi har fått barn nummer to og kan ta bilde av de sammen. Det holder, synes jeg. Ikke interessert i å tapetsere stueveggen med fotografier.

Jeg har veldig lyst, men kan ikke bruke penger på det akkurat nå:(

Har du eller kjenner du noen som ha speilreflekskamera?
Det er mye du kan få til selv, på gulvet ditt med vegg bak, eller om du henger opp et laken. Hvis du har det ved et stort vindu har du et godt utgangspunkt for lys. Sett kameraet i A og lek deg litt med iso og blenderåpning :) ha feks en leke og et fint møbel der, kanskje et fint teppe :) Se litt på bilder på google og få litt inspirasjon.
På youtube finner du fine videoer som viser hvordan du endrer innstillingene på kameraet, og du finner tips til gode instillinger på google.
Tar du deg to-tre timer på nettet en kveld så lærer du deg mye :)

Jeg har lyst til å gjøre det.. Og kommer sannsynligvis til å gjøre det også, selv om jeg vet jeg ikke burde ta meg råd.. Mannen syntes det er tull og mener jeg kan ta like fine bilder.. Men jeg vet jeg vil angre hvis jeg ikke gjør det.. Jeg angrer ikke på at jeg tok nyfødt fotografering hverfall..

Her har vi tatt ved 5 mnd og ved 2 år på eldste så gjør det med vesla også.

Er vanskelig hvis man ikke har det rette "verktøyet". ;)

Jeg har speilreflekskamera men problemet er at ungen ikke vil stå stille så alle bildene blir skurrete. I tillegg klarer jeg ikke å få henne til å smile og ta bilde samtidig..

Pappa har tatt bilde av mini i studio når han var 14dager, 4mnd, 8mnd, 10mnd og nå når han ble 1år! Over gjennomsnittet med bilder tatt i studio, men pappa har det som hobby :) Mini stor trives foran kameraet og det ser vi på bildene.. Har ikke mange bilder på veggen, men et egent album til bildene tatt i studio :)

Jeg har speilreflekskamera men problemet er at ungen ikke vil stå stille så alle bildene blir skurrete. I tillegg klarer jeg ikke å få henne til å smile og ta bilde samtidig..
Du må ta på den funksjonen som tar mange bilder etterhverandre:) da holder du den bare inne og knipser i vei:) klarer nok å få noen bra bilder da til slutt:)

Ja bør ha speilreflekskamera:) men det er det så mange som har idag at du sikkert kan låne av noen venner eller familie:)
Desverre ikke i min familie. Har ei venninne men hu bor jo nordafor. :p
Har ønska meg kamera leeenge. Må vel vente til jeg får en stabil inntekt.

Er kjempekjekt å ha:)
Kunne ha hatt utrolig mange fine bilder har jeg hatt ordentlig kamera. Men har kun mobilen og det er møkka dårlig. Håper å få komme meg nordover snart så venninna mi kan ta litt bilder

Kunne ha hatt utrolig mange fine bilder har jeg hatt ordentlig kamera. Men har kun mobilen og det er møkka dårlig. Håper å få komme meg nordover snart så venninna mi kan ta litt bilder
Synes egentlig mobilen tar ganske fine bilder jeg:) er desverre alt for dårlig til å bruke speilrefleksen..

Back
Topp