Fikk beskjed om at babyen er død, 14+4, i Slovakia

Bkno7198572

Andre møte med forumet
Jeg hadde vaginal ultralyd da jeg var 9+5, alt var i orden, hjertet banket og fosteret rørte masse på seg.
Da jeg var 14+4 hadde jeg en ny ultralyd her i Slovakia hvor jeg studerer. Jeg hadde møtt opp på sykehuset, når jeg egentlig skulle møtt opp på en poliklinikk 5 min unna, tilhørende sykehuset, men de sa at jeg kunne få ta ultralyden der på sykehuset. Etter å ha ventet lenge fikk jeg mulighet til å komme inn til legen, innimellom andre pasienters timer. Legen var kjemperask med undersøkelsen, det så ut som han kun scannet fosteret bakfra (så bare ryggen), han tok to målinger av fosteret, så slo han av og sa at det er et problem, babyen er død. Så ber han meg gå til en annen avd. for å booke en kirurgisk fjerning av fosteret, ber meg betale og sendte meg så ut. Dette var alt han sa til meg. I den andre avdelingen snakker jeg med en annen lege som jeg får til å oversette skrivet jeg fikk av ultralyd-legen, der sto det at fosteret er målt til å være nøyaktig så gammel som forventet, ingenting er galt med utviklingen av fosteret, fostervannet er normalt, morkaka er normal, eggstokkene er normale, men at det ikke var vitalitet i barnet/ingen hjerteslag.

Jeg fikk booket en time for kirurgisk fjerning imorgen, mandag, jeg var på ultralyden forrige torsdag.
Jeg vet at legen hadde nok mest sannsynlig rett, men jeg er så misfornøyd med ultralyd-skanningen, og vil gjerne få en ny litt senere for å få bekreftet at babyen er død. Har hørt om mange tilfeller hvor legen ikke har funnet noe hjerteslag og sagt at babyen er død, men så har det vist seg senere at den var i live.