Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bup er ikke bare for diagnostikk. Jeg kjenner noen som måtte gå til Bup både i svangerskapet og i mange mnd etter fødsel. Det var for foreldre veiledning.Sikkerpå det er bup du mener?
Bup er en instans som utreder barn for diagnoser som adhd/add osv,altså litt større barn....å hviss hun er 6mnd og følger utviklingen så har hun vel ingenting der å gjøre?
Her er ihvertfall ikke bup ett lavterskeltilbud å det er fastlegen som må søke barnet tul bup...fordi det må tas blodprøver og helsesjekk av barnet.
Eg er sjøl henvendt til BUP (av eigen fri vilje) for at vesla mi og oss skal få den beste starten på eit nytt liv når ho kjem til verda.Sikkerpå det er bup du mener?
Bup er en instans som utreder barn for diagnoser som adhd/add osv,altså litt større barn....å hviss hun er 6mnd og følger utviklingen så har hun vel ingenting der å gjøre?
Her er ihvertfall ikke bup ett lavterskeltilbud å det er fastlegen som må søke barnet tul bup...fordi det må tas blodprøver og helsesjekk av barnet.
Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk, forkortet BUP, er et tilbud i spesialisthelsetjenesten for barn og ungdom. Arbeidet er organisert som et poliklinisk tilbud innen psykisk helsevern for barn og unge. BUPs hovedoppgaver er å hjelpe barn fra 0-17 år og deres familier i form av utredning, behandling, rådgivning og tilretteligging knyttet til psykiske vansker, atferdsvansker og læringsvansker.Jeg fikk beskjed om at det var lavterskel-tilbud fra Bup her. At det var lett å komme inn og få en utredning.
Jeg tenker først at helsesøster er jo der for å fange opp om det er noe.. så kanskje dere bør se på dere selv og se om det er noe dere kan forandre? Hva er det hu mener datra di henger etter med?Hei vi har blitt hennvist til bup pga helsesøster har trua oss med å gå til barneveret visst vi ikkje gjer so ho sei.
Noken som har erfaring med dette?
Lang histore men det starta med at vi gjikk på vanlig kontroll osv med jenta vår. Alle gangane vi har våre der har vi fått så mykje negative komentara om at vi er for unge, at vi ikkje gjer nokk og at ho er beskymra for utvikling osv i det store å det heile.... vi har gjort alt vi kan for at ho skal vere perfekt nokk i hennas auge og no er vi drit lei. Ungen vår er utrulig flink og ho kan det ho skal kunne no 6 mnd gammal. Så om ho meina at ho skal kunne gjer underverk no, det syns vi blir litt for mykje altso. Vi blir stempla som dårlige foreldre og eg føle at ho meina at eg er ei dårlig mamma. Vi leser og tar til oss all info om oppdragelse av spebarn og utvikling.
Sikkerpå det er bup du mener?
Det er kjempebraSer du har blitt korrigert her, men jeg vil også bare si at BUP utreder faktisk babyer ogsåIkke for ADHD/ADD og slike ting, men masse annet også
feks blir spedbarn født med foreldre i LAR fulgt opp av BUP for å se hvordan barnet ligger ann, og hva man muligens må ta hensyn til videre.
Og, Ingen jeg har vært borti har mått ta blodprøver for å komme på BUP. Men man må ha henvisning, fra fastlege, barnevern, helsestasjon osv.![]()
Det er kjempebra
Vi måtte gjennom fastlegen å ta bp av barnet vårs,men det kommer vel kansje ann på hva di skal utredes for?
Muligt vi fikk en veldigt kort forklaring på hva bup er, så takker alle for infoen ang bup
Håper det ordner seg for trådstarter.