Bekymret ?

Oi, er den du får nå antatt å være stor ? Skal du føde normalt ? Jeg har fått ei på 2900 pg ei på 3960. Nå antar de at babyen er 3.8-3.9 og 4.1 hvis han blir født til termin...

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
første min var bare 2,5 kilo så han var jo ikke store karen! men jeg er litt bekymret for denne her ! ikke for at han skal være så kjempe stor ,, men jeg måtte både klippes å han draes ut med bare sine 2,5 kilo så la oss si han kanskje er 3200 gram da.. så håper jeg, at hn kommer ut uden problemer siden bekkenet mitt ikke er så stort , ( regner jeg med) ;)
 
Jeg kjenner jeg er litt redd for det. Men det er første gang for meg, så jeg vet jo ikke hva jeg går til. Jeg var 4,6 da jeg ble født, og vet at det var en veldig hard fødsel for mamma.
 
Min første var ikke kjempe stor, rett over 4 kg, gikk kjempe greit. Måtte ikke klippes og trengte bare to sting innvendig. Ikke bekymret. Kjenner ei som fikk unge på over 6 kg.. Tror jeg hadde bekymra meg mere da :p
 
Min første var ikke kjempe stor, rett over 4 kg, gikk kjempe greit. Måtte ikke klippes og trengte bare to sting innvendig. Ikke bekymret. Kjenner ei som fikk unge på over 6 kg.. Tror jeg hadde bekymra meg mere da :p
Er det sant?! Hvordan gikk det med henne? Så på vg at det var ei for litt siden som fødte en på 6,4, og hun fødte naturlig.
 
Nope ikke bekymret for det ennå. Jm sa at han ligger litt under gjennomsnittet så trur ikke jeg har noe å være bekymret for ennå.
 
nei, bekymrer meg ikke for det. første var på litt over 4 kg. jordmor mener at denne og er nok noe over 4kg og som storesøstra stor i hodet.
bekymrer meg overhode ikke for denne fødselen, ikke nervøs i det hele tatt.
tar det hele med ro :)
 
Nei er ikke bekymret for det. Var på vekstkontroll i går (38+2), og han er vist litt under gjennomsnittet i størrelse :)
 
jeg sniker fra Mars. :) jeg er litt bekymret denne gangen ja. første var 4,1 og nr 2 var 4,7. og fått beskjed at denne også blir stor. Men får ikke noe form for oppfølging, og det blir jeg litt skremt av.... Fødselen i seg selv er jeg ikke redd for, da jeg klarte begge naturlig, men det er ikke heldig for babyen å være over 4,5..
 
Har ikkje vert da før, men no anka eg litt på alt den usunne maten eg har proppa i meg sio permisjonsstart :(
 
jeg sniker fra Mars. :) jeg er litt bekymret denne gangen ja. første var 4,1 og nr 2 var 4,7. og fått beskjed at denne også blir stor. Men får ikke noe form for oppfølging, og det blir jeg litt skremt av.... Fødselen i seg selv er jeg ikke redd for, da jeg klarte begge naturlig, men det er ikke heldig for babyen å være over 4,5..
Så rart at du ikke får oppfølging? For sånn som du sier så er det jo ikke det beste for babyen å gå over 4,5. Jeg får inntrykk av at det er mange som ikke får oppfølging når det kommer til det.
 
Må minne dere på at de estimatene dere får på ultralyd kan være ganske feil. Min var estimert til 3600 til termin, så var han 3200 født på termin. Det er nesten 12% avvik.
 
Må minne dere på at de estimatene dere får på ultralyd kan være ganske feil. Min var estimert til 3600 til termin, så var han 3200 født på termin. Det er nesten 12% avvik.
Det er helt sant! jeg ble estimert 3 uker før termin sist, og fikk beskjed guttungen ble max 4 kg til termin. Men bomma med 700g... (4,7)
 
Jeg er ikke nervøs:) Storesøster veide 3300 og denne er estimert til det samme:) Det er samme lege som har hatt vekstestimeringen nå som sist, og da bommet han ikke:)
 
Back
Topp