Søvn

Tinkiwinki

Forelsket i forumet
Hvordan sover barna deres på natten?

Her bruker han å legge seg rundt kl 18, sover som oftest frem til kl 5. I blant våkner han midt på natten, og det kan ta en time å få han til å sove igjen.

Hun sovner ca 19:15 og våkner mellom 5 og 6. Er våken 3 ganger for mat, noen ganger er par ganger for "vet ikke hva" :p. Hun vil sovne igjen, aldri blitt værende våken på natten når hun har fått mat eller kosen sin el.

Sover fra 9-11:30 og 14-15:30 på dagen.

Legges kl 19. Sovner enten med en gang eller innen 19.30. Sover som regel til 7.30-8.30 ish. Kommer an på om hun våkner av samboer om morgenen. I helgene blir det derfor som regel 8.30:) våkner aldri på natt.

Begynte med ny rutine for ca en uke siden da vi kuttet amming og la henne på eget rom. Legges halv syv-syv. Har sovet rundt et par netter, men våkner stort sett en gang eller to for smokk eller vann. Våkner grytidlig, ofte fem. Helt umulig å få henne til å sove igjen. Så er hun stuptrøtt klokka ni. Lurer på om hun våkner tidlig fordi hun er sulten. Håper det går seg til, er trøttere enn noengang :(

Begynte med ny rutine for ca en uke siden da vi kuttet amming og la henne på eget rom. Legges halv syv-syv. Har sovet rundt et par netter, men våkner stort sett en gang eller to for smokk eller vann. Våkner grytidlig, ofte fem. Helt umulig å få henne til å sove igjen. Så er hun stuptrøtt klokka ni. Lurer på om hun våkner tidlig fordi hun er sulten. Håper det går seg til, er trøttere enn noengang :(
Hun får ikke mat kl 5 når hun våkner?

Legges 18-18.30. Sovner med en gang. Våkner evt. litt når storebror legger seg rundt 19 men sovner igjen med en gang. Våkner rundt 7 og får ei flaske. Sover da gjerne noen timer til til 9-10 tiden. Våkner nå skjelden eller aldri på natt og er i såfall bare våken noen minutter. På dagen sover han stort sett 2 dupper. 3-4 timer tilsammen, litt avhengig av når han våkner. Han er og har alltid vært ett skikkelig sovedyr;)

Legges mellom 18.30 og 19.00. Sover til 7.00-8.00. Er innimellom våken på natta men ligger bare å styrer for seg selv. Sover 1,5 time på dagen

Interessant å lese om hvordan dere har det på natten. Etter vi kuttet ut nattflasken, og ikke ga han den før kl 5.30, har han sovet bedre og lenger. Tror det er tenner som er pågang igjen, som gjør at han i blant våkner kl 3, og har vanskelig for å sovne igjen.

Hun sovner 1830 ca. Sover vanligvis til 05.30-06.

I dag våknet hun 0430. Fikk flaske og sov da videre til 0715!!! Hun har vært syk de siste dagene så tenker det er derfor hun våkner litt tidligere enn normalt... Våkner gråtende :-(

Legger seg mellom 18-19 og sover som regel til mellom 8-9 en gang. I går sov han til 9:45 :o

Hun sovner 1830 ca. Sover vanligvis til 05.30-06.

I dag våknet hun 0430. Fikk flaske og sov da videre til 0715!!! Hun har vært syk de siste dagene så tenker det er derfor hun våkner litt tidligere enn normalt... Våkner gråtende :-(
Her gråter også mini hvis hun våkner før hun er uthvilt. Det gjelder på daghvilene også..

Her gråter også mini hvis hun våkner før hun er uthvilt. Det gjelder på daghvilene også..
Ja sånn her og ja... Da vet jeg at hun ikke har sovet nok! Jeg tenker at en flaske i ny og ne er greit så lenge det ikke blir en uvane :-) og så er hun syk så da blir det jo annerledes.

Ja sånn her og ja... Da vet jeg at hun ikke har sovet nok! Jeg tenker at en flaske i ny og ne er greit så lenge det ikke blir en uvane :-) og så er hun syk så da blir det jo annerledes.
Ja så lenge hun klarer at det ikke alltid blir flaske så gjør nok ikke det noe:)

Hun får ikke mat kl 5 når hun våkner?
Har prøvd å amme henne når hun våkner, men hun sovner ikke igjen. I kveld måtte vi legge henne kvart på seks fordi hun var stuptrøtt. Hele døgnrytmen hennes er blitt koko :(

Har prøvd å amme henne når hun våkner, men hun sovner ikke igjen. I kveld måtte vi legge henne kvart på seks fordi hun var stuptrøtt. Hele døgnrytmen hennes er blitt koko :(
Går det an å forlenge/forskyve dagsovingen?

Før mini ble syk sov han fra ca 18/19 til ca 07/08... Men etter han begynte å hoste og snørrete sover han fra 18/19 til 23.. Da får han vann også tar jeg han opp i sengen vår. Sover da til ca 05.00, da får en flaske med melk. Legger han i sengen hans og han sover til ca 07.30..

Misunnelig på dere som har barn som sover til 8-9 tiden. Det må være såå godt! :-)
Han har hatt ekstremt godt sovehjerte hele veien ;) måtte drive å vekke han for å amme npr han var baby :p

Går det an å forlenge/forskyve dagsovingen?
Nei, jeg har forsøkt flere ganger, og da har hun sovnet på gulvet, sovnet på fanget, sovnet på pappaen. Men jeg lurer på om det er noe som driver og går seg til. I går la hun seg 17:45, da var hun helt skutt. Våknet et par ganger for smokk, men la seg fint igjen og sov til 6:30 i dag. Det klager jeg ikke på :)

Back
Topp