Omgangssyken!

veromommy

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Hjelpes. Storesøster fikk omgangssyken natt til fredag. Men ble i helt fin form allerede etter kl 12 fredagsformiddag.
Å helt ut av det blå så fikk jeg det i kveld!
Er så redd for lille snusken. Tenk om hun får det?!
Skal legges til at jeg ikke ammer.
Jeg har vasket hele huset ink sengetøy, vasker hender og bruker antibac.
Hva mer kan jeg gjøre??
 
Klor er det som tar bakteriene best. Og god håndvask. Antibac hjelper desverre ikke. Håper virkelig ikke lillejenta di får det.. Er jo ekstremt smittsomt. Spørs hvor mye storesøster har vært oppi hun de første 48 timene etter siste gang hun spydde.. Høres nå ut som en mildere type som er hos dere, den som går her varer en uke!!! Angst for å få den i hus. Har nok sykdom å stri med, så skal holde ungene hjemme fra skole og barnehage til de er hundre prosent og immunforsvaret har fått bygget seg opp litt igjen... God bedring til deg hvertfall :)
 
Høres ut som du har tatt forhåndsregler allerede, så fortsett bare med veldig god håndhygiene og hygiene ellers i huset.
Håper lillemor slipper unna, og god bedring til deg<3
 
Mellomste hadde omgangssyken på onsdag/natt til torsdag. Her ser det ut for at resten av gjengen har gått klar :) Jeg passet på at hele familien hadde ekstra god håndhygiene i noen dager, brukte også antibac flittig (den dreper jo bakterier i følge skriften på flasken, bensa?), jeg byttet håndklær på bak/kjøkken ofte, spritet dørhåndtaker og kraner og ellers holdt vi litt avstand til hverandre ;) Vanskelig å holde avstand fra babyen da, men jeg vasket hendene eller spritet meg hver gang hun skulle ammes, byttes på osv.
 
Mellomste hadde omgangssyken på onsdag/natt til torsdag. Her ser det ut for at resten av gjengen har gått klar :) Jeg passet på at hele familien hadde ekstra god håndhygiene i noen dager, brukte også antibac flittig (den dreper jo bakterier i følge skriften på flasken, bensa?), jeg byttet håndklær på bak/kjøkken ofte, spritet dørhåndtaker og kraner og ellers holdt vi litt avstand til hverandre ;) Vanskelig å holde avstand fra babyen da, men jeg vasket hendene eller spritet meg hver gang hun skulle ammes, byttes på osv.

Den dreper bakterier, men ikke Noro- eller rotaviruset. Da er det klor som gjelder, hvertfall det som har blitt sagt her :) Uansett er god håndvask det beste en kan gjøre for å forebygge samt eget håndkle til den som er syk. Godt ingen av dere andre ble syke :)
 
Den dreper bakterier, men ikke Noro- eller rotaviruset. Da er det klor som gjelder, hvertfall det som har blitt sagt her :) Uansett er god håndvask det beste en kan gjøre for å forebygge samt eget håndkle til den som er syk. Godt ingen av dere andre ble syke :)
Altså enig;)
 
Jeg er bedre i dag. Men har fortsatt mageknip.
Ser ut til at vi har vært heldige siden vi holder på ett døgn bare!
Men Gud så forferdelig det er!
Huset er vasket med klor og jeg har vasket hendene mine så mye at de er blitt tørre. Heller det enn å smitte lillemor.
 
Jeg er bedre i dag. Men har fortsatt mageknip.
Ser ut til at vi har vært heldige siden vi holder på ett døgn bare!
Men Gud så forferdelig det er!
Huset er vasket med klor og jeg har vasket hendene mine så mye at de er blitt tørre. Heller det enn å smitte lillemor.
Så godt det ikke varte lenger. Helt forferdelig med omgangssyke:( satse på at lille slipper! Fortsatt god bedring:)
 
Back
Topp