Spise ute 17. mai?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvor kan man spise på 17. mai, med tre barn, hvor en er under 2 år, og en er baby? Blir det veldig styr med søskenvogn på restaurant?

Og kan/bør man bestille bord tidlig?

Hvor kan man spise på 17. mai, med tre barn, hvor en er under 2 år, og en er baby? Blir det veldig styr med søskenvogn på restaurant?

Kan vel spise alle steder, men bør begynne å tenke på å bestille. Og noen tar betalt for boret og gir deg en maks tid og en minimuspris på hva du skal bestille for.

Kan nok spise de fleste steder:) bare bestill bord i god tid:) kan være en ide å si dere har barn og vogn så kan dere kanskje få et bord som passer:)

Spørs hvor du bor. Her vi bor kan vi spise hvor og når vi vil på de få restaurantene her. Ingen bestillingstid. Men prisen er nesten dobbla den dagen da

Spørs hvor du bor. Her vi bor kan vi spise hvor og når vi vil på de få restaurantene her. Ingen bestillingstid. Men prisen er nesten dobbla den dagen da
Bor i Østfold.
Kunne tenkt oss å spise i Gamlebyen for eksempel. Men der vil det bli vanskelig å komme inn med søskenvogn. Usikker om vi tør å la evt sovende barn, og vogn stå utenfor, på en dag med masse folk og støy.

Hvis dere aldri har spist ute med barna Før, ville jeg prøvd det ut først. Ikke mange restauranter har plass til søskenbarn.
På 17. Mai må man nesten alltid forhåndsbooke, og noen mange steder har meny for akkurat den dagen. Og stemningen blant folk er ofte litt annerledes også.

dere får spørre når dere ringer og bestiller da :-) ang sovende barn går det vel an å ta med baggen inn.. og f.eks ha sykkellås til resten av vogna.. er det noen som stjeler vogner forresten?

dere får spørre når dere ringer og bestiller da :) ang sovende barn går det vel an å ta med baggen inn.. og f.eks ha sykkellås til resten av vogna.. er det noen som stjeler vogner forresten?
Ja, det jeg lurte på. Men tenkte kanskje at 17. mai er en dag hvor de ønsker å presse inn mest mulig folk, og at det da kan være problematisk med dypbag på gulv, eller stol?
Derfor jeg ville høre om andres erfaringer! :-)

Har også opplevd at ting har blitt stjålet fra vogn om jeg har vært på kafé osv. Ellers tenker jeg mest på det med masse folk ute, trengsel osv. Om vogn får stå i fred.

Men må vel nesten bare prøve selv! :-)

Hvis dere aldri har spist ute med barna Før, ville jeg prøvd det ut først. Ikke mange restauranter har plass til søskenbarn.
På 17. Mai må man nesten alltid forhåndsbooke, og noen mange steder har meny for akkurat den dagen. Og stemningen blant folk er ofte litt annerledes også.
Takk for svar! :)
Spist ute før, men ikke med tre barn, og da en helt nyfødt.... ;-)
Lettere å spise ute med kun ett stort og ett mindre barn. Men det bør jo kunne gå med en nyfødt i tillegg også. Håpet noen trebarnsmødre hadde erfaring å dele. :)
Må vel bare belage oss på å la søskenvogn stå utenfor iallfall, for det er vel nok av folk inne, og trangt om plassen.

Vel sikkert ikke det svaret du ønsker, men etter å ha spist ute på 17.mai i mange år, har jeg konkludert med at det er mye bedre å spise hjemme den dagen ber inn familien vi var 16 med stort og smått her i fjor. Barna kan leke, og man kan sitte så lenge man vil til bords ;) mye man kan spise som ikke tar så lang tid å ordne, eller man kan ordne det kvelden før :) lykke til :D

Kommer an på hvor du bor:) men her tar vi det safe og koser oss i hagen om det er vær til det :)

Det er garantert stappfullt, så du bør i hvert fall bestille bord asap. Tror ikke jeg hadde orket å ha med stor vogn i så fall, hvis det er fullt på alle bordene. Vi griller i hagen i stedet, om det er vær til det.

Eg hadde ete ute andre dagar i året enn akkurat 17.mai. Bur i Bergen, og der er det stappfullt overalt. Hadde ikkje komme fram ein einaste plass med tvillingvogn i allefall.
Om eg måtte eta ute ville eg valgt ein restaurant som ikkje er så "stiv", eller gå litt tidlig på dagen, og trur eg uansett ville tatt baby i ei enkelvogn og 2-åringen i ei trille, slik at det er lettare å plassere seg, viss du har nokon til å trille den andre vogna:)
Håpar det blir ein fin dag uansett:)

Back
Topp