Blånekter puppen!!

Ønskebarn2017

Elsker forumet
Marsboerne2017
Hurra!?? Plutselig bestemte frøkna seg for at puppen var ukul og hun mor er FRUSTRERT!!
Må jeg rett og slett pumpe meg til hvert måltid eller er det noe annet som kan hjelpe?:)
 
Du kan ikke ha fått noe sopp eller noe som gjør at hun ikke vil ha?
 
Ååi, har ikke tenkt tanken engang! Da vi hadde det sist var hun helt hvit på tungen - men nå har den normal farge! Men det skader vel ikke å smøre puppene med litt daktacort?:)
Har ikke no greie på det av egen erfaring, men en gang jeg var hos legen pga smerter i brystet spurte hun om lille hadde nektet puppen for det var et vanlig tegn på at mor hadde sopp. Mor kan jo få det uten at lille har fått det :)
 
Ååi, har ikke tenkt tanken engang! Da vi hadde det sist var hun helt hvit på tungen - men nå har den normal farge! Men det skader vel ikke å smøre puppene med litt daktacort?:)
Tror ikke du bør bruke daktacort på puppen? Det er jo et steroid...
 
Jøsses, var det legen ga meg sist? Men han ga jo også ungen en medisin som kun barn over 1 år skal få - så ble nesten sykehustur pga han:/
Nei, jeg skal ikke si for sikkert. Bare synes det hørtes rart ut at det er ok når man ammer. MEN jeg vet ikke altså. ville sjekket om han legen din ikke har helt kontroll :)
 
Samme tema her, og i dag fikk jeg påvist sopp på puppen - så sjekk deg du også :)
Legen gadd ikke å sjekke meg sist, han bare kaster medisiner etter seg:/ men smurte på litt Mycostatin mikstur som frøkna fikk da hun hadde sopp/trøste - virker som om det hjalp litt:)
 
Nasjonalt ammesenter har retningslinjer for behandling av sopp hos mor. Helsesøster skal ha tilgang til denne informasjonen, så hør med henne:) Jeg behandlet meg en kort stund med canesten, og det fungerte (anbefalt av hs). Du kan fort bli sår av å smøre mycostatin på brystene, så de anbefaler ikke dette lenger, men det er ikke farlig:)
 
Back
Topp