En god fødsel / Smertefri fødsel

Obs dobbel post..
 
Jeg har fått boken en Smertefri fødsel, og jeg må si at jeg absolutt anbefaler den. Speisellt om du er førstegangsfødende eller har hat en traumatisk fødsel fra før.
Liker godt tankegang til Anja Bay.

Men, ha alltid i bakhodet at en fødsel kan bli langt i fra sånn du har forestilt deg. Viktig å tenke på at ting ikke blir som man har tenkt.
 
Sist leste jeg alt av bøker jeg kom over og fikk en fødsel som ikke sto i noen av bøkene. Så alt kan skje, alle er forskjellige. Denne gangen tar jeg det som det kommer :)
 
Da har jeg bestilt meg bok :) Synes det så interessant ut, skader vel ikke å lese den i hvert fall :) Håper på en bedre fødselsopplevelse enn sist. Hadde ikke forestilt meg at det gikk an å få panikk av smertene, i hvert fall ikke med under 2 cm åpning :p (ble satt i gang med infernalsk vonde maserier som resultat), så kanskje jeg kan lære meg noen teknikker for å mestre evt panikkfølelse denne gangen :)
 
Sist leste jeg alt av bøker jeg kom over og fikk en fødsel som ikke sto i noen av bøkene. Så alt kan skje, alle er forskjellige. Denne gangen tar jeg det som det kommer :)
Samme her. Merker at informasjonstrangen er veldig liten i forhold til sist. Tar alt som det kommer;)
 
Kjenner jeg fortrenger litt det faktum at jeg skal føde dette barnet. Har ikke angst, men orker ikke å tenke på det enda. :p Har ikke sett på noen fødsler på disse tv-programmene, og har heller ikke lest om forskjellige fødsler. Får se om behovet for å sette meg inn i dette kommer etter hvert. Er vel ganske individuelt uansett?
 
Kjenner jeg fortrenger litt det faktum at jeg skal føde dette barnet. Har ikke angst, men orker ikke å tenke på det enda. :p Har ikke sett på noen fødsler på disse tv-programmene, og har heller ikke lest om forskjellige fødsler. Får se om behovet for å sette meg inn i dette kommer etter hvert. Er vel ganske individuelt uansett?

Jo, og en fødsel kan aldri sammenlignes med en annen. Men dette går mer på teknikker, pust og mentsøltrening. Jeg drives veldig av det til vanlig, derfor tror jeg det passer for meg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
*mentalltrening

...er bare appen som tuller og jeg ser ikke hva jeg skriver.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
For et bra tips! Jeg tror også jeg må bestille meg en bok!!!

Men er det egentlig en bok å bestille? Hvor finner jeg den?

Noen med en lenke? Finner bare at jeg kan bestille kurs...
 
Last edited:
For et bra tips! Jeg tror også jeg må bestille meg en bok!!!

Men er det egentlig en bok å bestille? Hvor finner jeg den?

Noen med en lenke? Finner bare at jeg kan bestille kurs...

Jeg kjøpte den her på Adlibris, ikke var den så veldig dyr heller 197kr og den er på dansk (lett å forstå).

http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8771374000

Jeg har lest mer i den i helgen, og jeg kan igjen si at jeg liker den godt. Kjøpte også "Att föda" av en svensk jordmor. Jeg har bodd en periode i Sverige, og der sverget alle gravide til den boka. Jeg synes ikke den er så god som Smertefri fødsel, men den kostet bare 44kr så da slang jeg den med.
http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=9175031701
 
Sist leste jeg alt av bøker jeg kom over og fikk en fødsel som ikke sto i noen av bøkene. Så alt kan skje, alle er forskjellige. Denne gangen tar jeg det som det kommer :)

På tross at dette er mitt andre barn blir dette forhåpentlig min første fødsel ;) Og jeg har fortsatt igrunn samme innstilling som deg er verken redd eller tror det skal gå lett som en plett, ingen vet åssen en fødsel skal føles ut før man har gjort det hva man skal kjenne etter osv, og ingen har lik fødsel som noen andre. Så tar et skritt av gangen, forventer smerte og bli sliten men tar det som det kommer, det er jo ikke akkurat første gangen noen føder så jeg er igrunn veldig rolig og avslappet til det hele. Ikke har jeg noe informasjons trang heller ;) Bortsett fra hva man liksom skal kjenne etter i begynnelsen når det begynner og skje noe, men det har nok noe med at mamma ikke merket noe men fikk plutselig skikkelig vondt i magen og de dro rett til føden 35 min etterpå hva jeg født i vareheisen :p hehe
 
Uke 28 er da øvelsene i denne boka begynner, jeg startet litt i morges, har tenkt til å repetere det igjen i morgen. Hva med dere andre som bestilte den?
 
Jeg er nesten ferdig med å lese, må se å komme i gang med øvelsene, har tro på at metoden kan virke :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gikk uviten inn i det med første mann og tar det som det kommer denne gangen også (bortsett fra at jeg vet hva som venter meg)
Hadde blitt helt rar jeg hvis jeg hadde lest meg opp på fødselen og planlagt også blir det ikke slik. Som andre sier ingen fødsel er lik og tror ikke en kan forestille seg hvordan er reagerer på de ekstreme smertene i forkant.
Ut skal dem uansett :)
 
Jeg gikk til sist fødsel og tenkte at dette skulle gå bra, fikk helt panikk og dermed ble opplevelsen av smerte helt jævlig, og jeg endte opp med en haug med smertelindring som gjorde både meg og baby sløv, ikke noe stas i det hele tatt :(

Metodene i boka går mye på mestring av smerte, det er ikke sånn at hun kommer med et opplegg for hvordan fødselen skal være, mere råd til hvordan håndtere det arbeidet livmoren gjør mere hensiktsmessig, for meg er det i hvert fall verdt å lese en bok og øve litt på forhånd, håper på en bedre fødselsopplevelse denne gangen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uke 28 er da øvelsene i denne boka begynner, jeg startet litt i morges, har tenkt til å repetere det igjen i morgen. Hva med dere andre som bestilte den?
Googlet boken du skrev om her og opp dukket denne gamle tråden ;)

Og nå lurer jeg veldig; hjalp metoden deg gjennom fødselen?
 
Googlet boken du skrev om her og opp dukket denne gamle tråden ;)

Og nå lurer jeg veldig; hjalp metoden deg gjennom fødselen?

Ja!
Jeg kan ikke få fullrost boka. Den er virkelig god og hjalp meg masse. Jeg har i etterkant lånt den ut til flere venninner som også har hat godt hjelp av metoden (smertefri fødsel av Anja bay).
 
Ja!
Jeg kan ikke få fullrost boka. Den er virkelig god og hjalp meg masse. Jeg har i etterkant lånt den ut til flere venninner som også har hat godt hjelp av metoden (smertefri fødsel av Anja bay).

Så spennende!! Da skal jeg kjøpe den. Hadde en fryktelig fødsel sist og har utviklet skikkelig fødselsangt, så nå googler jeg alt når det kommer til smertestilliende og diverse fødselsteknikker. Så gøy at du fortsatt var aktiv her inne og kunne svare meg :)

God helg!
 
Så spennende!! Da skal jeg kjøpe den. Hadde en fryktelig fødsel sist og har utviklet skikkelig fødselsangt, så nå googler jeg alt når det kommer til smertestilliende og diverse fødselsteknikker. Så gøy at du fortsatt var aktiv her inne og kunne svare meg :)

God helg!
Har sendt deg en beskjed :)
 
Back
Topp